Ryssland, Putin och Tjetjenien

Started by Mr Jim, September 03, 2004, 11:21:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jotte

#72
QuoteOriginally posted by granQ


            rysslandstråden förvandlas till diskussion om soldf's forum..
kina tråden handlar om alternativa energikällor och svensk/eu's jordbrukspolitik..

Är NOSIG så mycke bättre än ubisoft ? ;)

Ja ljusår. Det handlar inte om att vi går "off topic". På UBi blir det smuts- och pajkastning av det mesta om inte moderatorerna hotar med piskan hela tiden.

Phlerp

QuoteOriginally posted by simon

Nu när jag tänker efter, har jag nog aldrig reggat mig på ett forum där det inte har varit mycket skräppostning... Någon som egentligen kan säga motsatsen?

Tycker att det är rätt lite skräppostningar här på Nosig. Visst är det subjektivt vad som är skräp, men jag anser inte att off topic trådar och ett och annat oseriöst eller drygt inlägg kan klassas som skräp. Spekulationsnivån på inläggen här på nosig är klart lägre än på de flesta forum.

simon

#74
QuoteOriginally posted by Phlerp


           
QuoteOriginally posted by simon

Nu när jag tänker efter, har jag nog aldrig reggat mig på ett forum där det inte har varit mycket skräppostning... Någon som egentligen kan säga motsatsen?

Tycker att det är rätt lite skräppostningar här på Nosig. Visst är det subjektivt vad som är skräp, men jag anser inte att off topic trådar och ett och annat oseriöst eller drygt inlägg kan klassas som skräp. Spekulationsnivån på inläggen här på nosig är klart lägre än på de flesta forum.

Det håller jag iofs med om. Men är det inte så att man blir lite mer tolerant på detta forumet om sådant, pga "kompisandan" som spirar här?

Dessutom är det lite snett att jämföra detta kompisforum på 291 själar, med SoldF:s megaforum(med svenska mått mätt) på 4667 själar. Skulle tro att problemen med allt skräp som överröser stora forum(Se även t.ex forum.pcgamer.se), växer i takt med att fler och fler användare ansluter. Detta problemet är än så länge lätt överkomligt här, då användartalet inte växer överdrivet mycket och "alla känner alla". Dessutom är större forum mer fyllda med "engångspostare", som ofta postar skitfrågor som redan besvarats 5 gånger tidigare.

(Min) Slutsats: Skräpostningen är lika stor överallt. Den uppfattas bara olika på olika forum, pga av rådande forumsanda osv.

(Och ja, jag tycker väldigt mycket om detta forumet, och gillar stämningen skarpt)

:)

simon

#75
QuoteOriginally posted by Jotte


           
QuoteOriginally posted by granQ


            rysslandstråden förvandlas till diskussion om soldf's forum..
kina tråden handlar om alternativa energikällor och svensk/eu's jordbrukspolitik..

Är NOSIG så mycke bättre än ubisoft ? ;)

Ja ljusår. Det handlar inte om att vi går "off topic". På UBi blir det smuts- och pajkastning av det mesta om inte moderatorerna hotar med piskan hela tiden.

Jag har iofs inte besökt UBI:s forum, men tror säkert att det är som du säger. Hur många användare har deras forum, samt hur många av dessa användare postar uppskattningsvis regelbundet?

Hum, läge för att sätta upp en ekvation, där skräpostningen är en funktion av antalet "engångspostare"? =P

NV-livet tar kål på mig...

BEQ

Ok, då lägger vi ner det där då, men jag har ändå fruktansvärt svårt att tro att det är en kille med flera tusen timmar jaktviggen. Är det så att du känner honom så gör du ju det.

granQ

Antalet medlemar spelar ingen roll, vad gäller kvantitet/kvalitet..

betänk dock..

PCgamer forum.. målgrupp 14 år och ja.. killar i 14 års åldern..
UBIsoft.. många säkert runt 14 år och killar alldels säkert
Soldf.. många många HVu.. vilket betyder killar 14 års åldern

Nosig.. bara riktiga män =)
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)

Jotte

Många användar och många "återfallsförbrytare", dvs folk som ofta ger sig in i pajkastningarna, med många och långa poster. Vad som dessutom förvärrar situationen är att det är många som stutsar runt mellan UBi's olika spelforum. Ev. besitter de hyfsade bakgrundskunspaper om ett område men jiddrar en massa nonsens på alla andra forum också.
Nivån av okunskap är stundtal skrämmande hög. Om det beror på forumets medelålder eller något annat vet jag inte.
Värst är när folk gör till synes tvärsäkra och "vältaliga" påståenden om allt möjligt och övertygar med detta "den dumma massan" om sin version, vilken egentligen är totala fabler och osanningar.

Säger inte att det inte händer på NoSiG, har själv gjort det och hatar när jag gör det :-OO , men frekvensen av detta är betydligt lägre här om man ser rent proportionellt.

Så, åter till Ryssland;

Är det någon som har koll på hur långt de kommit i sin omformning  av bla VDV till en "insatsorganisation"? (För att använda det populistiska slagordet.)

granQ

tyvärr ingen källa nu men lite återkoppling på allt om kränkningarna av finniskt luftrum.

Tydligen så skulle det vara nya navigerings system som höll på installeras/testas osv.

Stod något om att dom säkert kunnat befinna sig i ryskt luftrum men med ena vingen i finskt. Om det var någon förklaring eller beskrivning på deras exakthet vet jag inte.

http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)