eftersnack Air Show 2004

Started by Obizzz, August 29, 2004, 18:49:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

griffin

QuoteOriginally posted by Obizzz


            ok, bättre sent än aldrig nu kommer Fozz filmer och bilder...


http://ronin.redback.inficad.com/Obizzz/Sites/Fozz/

Vackert, Obizzz kan man lita på. Mer hiresporr!!!
snappahead

Obizzz

"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Andreas

MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

griffin

snappahead

Magnus

#36
QuoteOriginally posted by BEQ


            Spaningskapseln har ju absolut inget med havsövervakning att göra. 39 lär ju vara bättre på havsövervakning än SH37 vad jag har erfarit. Spaningskapseln är ju dock ett riktigt clusterf__k.

/BEQ

Nja, med risk för att börja argumentera mot dig nu så är fotografering i min värld en relativt stor del i havsövervakning. Visst man kan komma hem och säga att man såg en fartyg på den här lola-punkten och visst man kanske är grym på ID men jag har väl snackat för mycket med fototolkarna uppe på F21...

Fast det är klart, digitalkamera eller en Janes i miniformat kan ju stötta :)

Personligen så tycker jag det är en relativt tunn linje mellan havsövervakning och havsspaning men visst vad vet jag..

F16_Filur

Lupson, det är ingen bok MOT Gripen utan OM :). Det är en UK bok och skriven 2003. Har inte hunnit läsa den än, men att döma av inledningen så verkar det snarare vara en hyllning! Alla bilder är i svartvitt, 162 sidor, och jag köpte den för den har ett kapitel om vapnen som verkade lite annorlunda/utförligare än vad jag sett förut. Den berättar Gripens historia ur ytterligare en persons synvinkel och det kan ju alltid vara intressant.

"The Nordic Myth" - det klingar antagligen lite annorlunda för en engelsman än för oss här. Viggen och Gripen som en modern förlängning av vikingarna skulle jag tro...

Måste för övrigt varit en Taurus KEPD 350 jag såg ligga bredvid simulatorn? Någon som kan bekräfta det? :)

Magnus, BEQ - vad vet ni om simulatorn SAAB hade utställd där? Den såg ju ut som en perfekt kopia med huv, 39C mfdÃ,´er, projicerande HUD och allt - inte alls som den på Flygvapenmuseum där tex siktlinjesindikatorn finns på skärmen.

Tack Fozz!

QuoteOriginally posted by Lupson


            Någon som kortfattat kan redogöra för vad "Saab Gripen - The Nordic myth" handlar om? Om nu inte detta är ett stort skämt som jag inte uppfattat är det givetvis intressant att veta vad som är så dåligt med Gripen att det är värt att skriva en hel bok om det...

Lupson

Då var det slutligen bevisat: Jag ÄR lika dum som jag ser ut! ;)

Tack för svaret!

Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Horizon

Du behöver inte känna dig dum, Luppe. Jag tänkte samma sak. ;)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names