eftersnack Air Show 2004

Started by Obizzz, August 29, 2004, 18:49:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Phlerp

Här kommer lite illustrationer till Horizons debreifing från flygupvisningen. Vill man se bilderna i högre upplösning är det bara att klicka på dem.

Restaurang Gyllene Måsen i Karlshamn. Jag skyller de efterkommande tre timmarna på att de "brände den sista Rogern" :-OO

Intet ont anande satte sig Fluff och Horizon i bilen för en kort och snabb resa till Kallinge.

Men vi kom inte mycket längre än ett par kilometer. Sedan var det tvärstopp. X-( :-Z

När vi äntligen kom fram var uppvisningen i full gång. Tyvärr visade sig kamerautrustningen vara mindre lämpad för att fota små snabba flygande föremål... Bättre än så här gick det inte att få :-/

Lite större långsammare flygande föremål gick något bättre att ta bilder på ;)

Under helikopteruppvisningen hade de en hel del i luften samtidigt. Jag tror jag fick det till sex eller sju helikoptrar. Här är fem av dem.

Nog för att Viggen låter manligt, men den här besten låter inte direkt omanligt heller.

Fransk ingenjörskonst när den är som bäst. Horizon gillade iaf de dubbla kanonerna. (Kom vi någonsin fram till vilken kaliber de hade?)

Vissa av gästerna fick uppenbarligen åka ståndsmässigt. Den här SAABen fastnar nog inte i några köer.

Ett stycke svensk flyghistoria, men jag saknade Tunnan.

Här kommer några bilder till Andreas ;)

Hkp14. Jag blev riktigt imponerad av hur otroligt små turbinerna är på den här helikoptern.

Hkp15. Verkar vara en rejäl bjässe om inte riktigt i Mi26:ans klass.
(jag var ännu mer imponerad av storleken på turbinerna till den här helikoptern....De var mikroskopiskt små eftersom den inte hade några :) )

Glas-cockpit tillhörande hkp15.

Danskarna hade med sig lite saker. Den här är jag inte ens säker på vad det är.

Jag antar att det var den här du ville se?

Samma som föregående fast ur en cool vinkel. Hur många sådana här har man inte skjutit ner över Korea?

Slutligen försökte sig Fluff på någon form av konstfotografering i motljus när vi var på väg hem.

Andreas

Ja ja jaaaaaaaaaaaaaa! :D :p

Har du bilderna på helikoptrar i någon högre upplösning? *vill ha, vill ha ;)*
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Phlerp

Du menar högre än du får om du klickar på bilderna?..... Jo det kan vi nog fixa, men en del av bilderna är beskurna för att göra dem bättre så jag kan inte lova att alla blir bättre av högre upplösning.

Swede

QuoteDanskarna hade med sig lite saker. Den här är jag inte ens säker på vad det är.

En aerodynamisk våldtäkt... :D

QuoteSwede, den har 88 sidor. Utdrag ur Mekanisten mellan 1997-2001.

tackar för det F16_Filur :)

Andreas

MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Andreas

Jag ska läs om grundkursen Phlerp! Missade att bilderna var klickbara (men uppfattade det som att dom inte var det när jag skrev mitt inlägg).
Hur som helst så är det jättebra som det är!

Jag hade noggjort slut på ett par minneskort på MD-500-modellen!! Men det är jag det :p :) ;) :D

Mr Jim

QuoteOriginally posted by Andreas

Jag ska läs om grundkursen Phlerp! Missade att bilderna var klickbara (men uppfattade det som att dom inte var det när jag skrev mitt inlägg).
Hur som helst så är det jättebra som det är!

Jag hade noggjort slut på ett par minneskort på MD-500-modellen!! Men det är jag det :p :) ;) :D

Visst är little bird:en en version av MD-500?
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Andreas

Little bird är ett smeknamn som sträcker sig tillbaka till Vietnam-tiden. Nu så förknippas det med AH-6 och MH-6.