eftersnack Air Show 2004

Started by Obizzz, August 29, 2004, 18:49:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Magnus

QuoteOriginally posted by BEQ

Bax, om du är på Visby nästa vecka också får du nog se 2x39 från vår division varje dag då vi ska dit och öva havsövervakning.

/BEQ

Edit: De flesta presumtiva köpare övertygar man ju med taktiska demonstrationer och liknande. F 7 körde ju en taktisk demo i söndags förmiddag, vilken jag fick för mig var över F 17. Ingen som såg något? Taktisk demo går ut på att man löser en jakt/attackuppgift och data från flygplanens länkar och radio tappas direkt ut på storbildsskärmar framför åskådarna.

Vet inte varför men jag ler lite skrockfullt inombords när jag tänker på JAS och havsövervakning.. men det kanske inte lämpar sig att diskutera det i detta forum.

Taktiska demot gick bra.

Hade förmånen att prata med Mr Airforce Monthly, dvs han som driver tidningen. Han var sugen på att göra en grejj om 37E.


Obizzz

ni får sluta upp med såna där antydningar på spännande grejer ;)
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

F16_Filur

Mik, Jak och Mel?? De där landningsvarianterna vore i alla fall något för en film.

Jag visste inte att KP fortfarande höll på. Minns honom bara från Combatsim.com Kombinationen: faktaspäckad + psykfall + amerikan + många ord = svårhanterlig :D

Han kan säkert en hel del om Gripen/havsövervakning också... ;)

De två lite udda böckerna jag köpte på flygdagen.




Obizzz

"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

F16_Filur

Ok, ska ta ett par sidor då och då och posta efterhand. Du tänker på det sista kapitel 6. De övriga handlar om de många utkasten som aldrig byggdes.

Obizzz

"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Lupson

Någon som kortfattat kan redogöra för vad "Saab Gripen - The Nordic myth" handlar om? Om nu inte detta är ett stort skämt som jag inte uppfattat är det givetvis intressant att veta vad som är så dåligt med Gripen att det är värt att skriva en hel bok om det...
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Magnus

QuoteOriginally posted by BEQ


           
QuoteOriginally posted by Magnus


 
Vet inte varför men jag ler lite skrockfullt inombords när jag tänker på JAS och havsövervakning.. men det kanske inte lämpar sig att diskutera det i detta forum.


?????

Jag får väl sluta vara så kryptisk dårå, jag tänkte mest på den berömda spaningskapseln och dess utveckling.