News:

No significant change

Main Menu

Rebeller vs. amerikaner i Irak

Started by Horizon, August 12, 2004, 21:30:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Horizon

Jag hade definitivt skitit i byxan om jag råkade ut för det här. Krävs nog en del träning för att behålla lugnet i en sån situation... Notera att granaterna (eller vad det är) inte skickar särskilt mkt splitter omkring sig. Undrar just vad rebellerna hade tänkt sig?

http://195.241.75.99/kladblog/image/200407/iraq.wmv
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Lupson

Hmm..RPG-7? RSV mot asfalt borde ju inte ge så värst mycket splitterverkan?
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Horizon

Mjo, det är sant... men det ser ju helt galet ut. De måste ha siktat ruskigt skevt tycker man. Men det kanske man gör när det susar förbi en Hummer med en .50 som är beredd att skjuta sönder allt som vågar visa sig... :-/
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

BEQ

Jag har sett ett längre klipp som jag tog ner från en nyhetsagentur. Jag har för mig att de skrev då att det var handgranater och hemmagjorda sprängladdningar som detonerade.

Notera, som alltid, att den amerikanska privatsäkerhetsvärlden domineras av sydstatare. Frågan är om företag som Blackwater Inc m fl lyder under génèvekonventionerna etc.

Horizon

Skulle gissa att de hålls om ryggen av herr Buske och de andra puckona i den sittande administrationen. Sydstatare och framför allt Texaner verkar bra skumma överlag... :-/

Angående filmen så kan det ju stämma med handgranater. Men fortfarande, var är splittret? Verkar ju mest vara foff-bomber de slänger? :)

Om man lyssnar till hur mkt killarna bak i bilen (eller vem det nu är) skjuter, så verkar det ju nästan som att de är förföljda, men de kanske bara skjuter nedhållande... vem vet...
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Clark

Ser mer ut som en liten enkel hemmagjord bomb och inte någon handgranat. En handgranat brukar inte ge så mycket eld och svart rök. Inte de jag kastade i lumpen i alla fall. Och en handgranat har mer tryck i sig än sådär, den borde ha tryckt sönder nån ruta på bilen eller nåt.
Men det är bara jag som spekulerar förstås.

/C
Clark

\"There may be a slight ringing in your ears. Fortunately, you\'ll be nowhere near them.\" - Cecil - The Simpsons

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
MSI GeForce FX 5200 128 mb & Voodoo 3 2000 PCI
SB Live! 5.1

Horizon

Tänkte faktiskt samma sak... men... grejen är ju den att man inte hinner se något komma flygande och det ligger ingenting på gatan framför bilen... hmm... tänk att en liten filmsnutt kan vara så mystisk. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Horizon

"Planterade filmbomber" - vad menar du? Att det skulle vara fejk? Eller menar du någon sort hemmagjord bomb gjord på svartkrut och plastfolie (film) ... :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names