News:

No significant change

Main Menu

Nya Saitek Hotas

Started by Fozz, May 14, 2004, 13:44:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

F16_Filur

Du får säga som det är... att den utgör ett skydd så du inte ska komma åt bombknappen av misstag :-OO :D

granQ

QuoteOriginally posted by F16_Filur


            Du får säga som det är... att den utgör ett skydd så du inte ska komma åt bombknappen av misstag :-OO :D

vilket inte alls är dumt, brukar lägga pekfingret över på höger musknapp för att inte "springa med fingret på avtryckaren" i flashpoint. har ju ändå haft en del skott som gått av när man inte tänkt det, dock ännu ingen med skadlig utgång men gäller se upp.
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)

Fozz

Min trevliga spelbutik har börjat jobba på att plocka hem joysticken i fråga nu. Var nåt om att dom måste samordna ett inköp med lite andra butiker också.
Dom skulle kolla upp pris o sånt till mig snarast, och blir den inte för dyr så kanske man slår till och uppgraderar sin X36'a med glapp i sladden.
Jag gissar på att den hamnar en bit över 1000 spänn iaf, då dom säljer X45 för 800kr eller så.
Alla generaliserar...


Mupp

Någon som vet nåt om mjukvaran till spaken? Jag köpte X36 när den var hyfsat ny, det var väl ingen fröjd kanske...

Horizon

QuoteOriginally posted by Mupp


            Någon som vet nåt om mjukvaran till spaken? Jag köpte X36 när den var hyfsat ny, det var väl ingen fröjd kanske...

Jag skulle tro att Saitek har lärt sig ett och ett annat sedan dess. De senaste drivrutinerna till X-36 och X-45 verkar ju vara helt okej.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Mupp

Ok, dom funkar bra nu? Det var tyvärr rätt länge sen jag använde min X36, jag har tyvärr en Cougar när jag nån gång spelar, även om jag trånande sneglar på X36'an när jag hittar den ibland. Jag slutade använda den nån gång där när det började komma alternativ till Saiteks drivare, så jag har ingen koll. Är det samma mjukvara på den nya som dom gamla? Jag antar att det är samma taktik, med filter, och inte programmering i firmware som Cougar?

Horizon

Jag äger ingen X-36 själv så jag kan inte ge detaljerad info kring drivrutiner, men som jag har förstått det så fungerar Saiteks egna till X-36 helt okej numera. Vad säger ni andra som kör X-36... Jotte, Baloo, Luppe, Phlerp, Fluff m.m.?
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Fozz

Jag kör de inofficiella Dhauzimmer/hazardscript drivisarna. Funkar fint för mig, dock lite krångligt o ställa in alla sina knappar själv.
Testade Saiteks nya drivisar, men kom inte överens med dom så jag gick snabbt tillbaks till Dhauzimmer's igen...
Alla generaliserar...