News:

No significant change

Main Menu

Nya Saitek Hotas

Started by Fozz, May 14, 2004, 13:44:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Horizon

QuoteOriginally posted by Phlerp


            Jag brukar lägga långfingret i skåran i mitten av reglaget och ringfingret på den vänstra delen. sedan är det bara att pressa båda fingrarna åt vänster för vänster roderutslag, och höger för höger roderutslag med eventuellt lite hjälp från pekfingret..... Jag kan rita ett diagram om du vill :D


Jag vill ha en beskrivande film på det där. Filmmusik skall vara "En rosa helikopter" och inget annat! :D
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

BEQ

QuoteOriginally posted by Horizon


Vilket finger i hela Blekinge skulle jag använt då!? :)


Bra ställd fråga... :) :)

Är du medveten om att landets största andel personer med kroppsliga deformiteter och liknande till följd av inavel finns i Blekinge? De ligger skyhögt över andra län vid värnpliktsverkets tester.

/BEQ

Horizon

We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Obizzz

har alltid tyckt de varit lite konstiga där nere ;)
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Obizzz

kanske inte ska skratta så länge kom just på att vi här mönstrar där nere och borde följaktligen räknas i den statistiken :D
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Weas

QuoteOriginally posted by BEQ


           
QuoteOriginally posted by Horizon


Vilket finger i hela Blekinge skulle jag använt då!? :)


Bra ställd fråga... :) :)

Är du medveten om att landets största andel personer med kroppsliga deformiteter och liknande till följd av inavel finns i Blekinge? De ligger skyhögt över andra län vid värnpliktsverkets tester.

/BEQ

Trippel LOL!
Nordic Simulator Group
www.nosig.se


Horizon

Nå Phlerp! När kommer min journalfilm (eller åtminstone mitt diagram)!? :)

(och när kommer joystickhelvetet till Sverige!?)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

griffin

Tycker den ser lagom spejsad ut. Vill man ha realism finns ju andra alternativ. Så länge designen är ändamålsenlig - dvs skön att hålla i och lätt att komma åt knappar etc, så får den se ut hur som helst vad mig anbelangar.

Själv tycker jag rodret på gasreglaget funkar utmärkt, mkt bättre än twistversionen på stickan. Men det är jag det.

En sak som jag blir arg över varje gång jag tittar på min X-45 och X-36 så är det den där utomordentligt fåniga lilla flipp-knappen på stickan längst upp. Det är en designsak där funktion får lida och sånt gillar jag inte. VEM använder den? Fast det är klart, ALLA som tittar på en X-45 som inte är vana vid HOTAS hittar den där förbannade knappen och kommenterar den och får en att känna sig som en äkta flygnörd när man behöver förklara om den... :)
snappahead