News:

No significant change

Main Menu

Das Boot Uncut

Started by Mr Jim, April 20, 2004, 11:24:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

F16_Filur

Ja, jag har inte gjort någon djupdykning i "Telemarken", minns bara att jag blev positivt överraskad (av en så gammal film kanske). Har dock lite svårt att förstå dina associationer ;).

Tramsebyxa!! :p

Jo, "Navarone" är en riktig klassiker. Är inte det rent "spel-dramatiska" ofta överlägset i äldre filmer? Jag tycker atmosfär är minst lika viktigt som teknisk realism. Datorgenererade massscener däremot  lurar kanske ögat, men inger enligt min åsikt noll atmosfär.  Jag tycker att man gjort många framsteg vad gäller rena vapen- och stridsscener, men lika ofta resulterar det i onödigt detaljerade vålds- eller skadeskildringar. Låter kanske lite märkligt att just jag tycker det...

Läste rätt nyligen "Nålens öga" (Ken Follet). Skulle gärna se filmen också.

Ickx

Du vill inte se filmen, jag lovar. Boken är bra, filmen är... usel.

F16_Filur

BEQ>> Haha.. då var det väl nära att du fick heta Kirk då? :)  Eller i alla fall Dirk eller Burt. :D Han har kanske också sprungit omkull någon känd person... ?

Ickx, hur motiverar du ditt betyg? På Filmsajt fick den övervägande bra kritik.

Rivvern_

QuoteOriginally posted by F16_Filur

Vill minnas att den inte blev sågad. Tyckte dock den var aningen seg när jag hyrde den, men ska ge en ny chans nån gång.

Black Hawk Down blev väl däremot sågad (med rätta). Vore kul att få se en krigsfilm som bara är en krigsfilm. Inget anti-krig budskap och utan översentimental patriosism. Tycker "Bravo Två Noll" kom hyfsat nära där.

Black Hawk down e grym!!

Har man gjort lumpen så vet man hur det känns (ungefär)

Jag tycker den är top 5 bästa krigsfilmer jag sett..
Har säkerligen sett den 10-15 gånger.. Brukar funka att somna till.. (TIPS!)Ã,´

:)

Horizon

QuoteOriginally posted by RedRiver

Brukar funka att somna till.. (TIPS!)Ã,´

:)

Need I say more? :D
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Rivvern_

Men horison....

Du vet ju inte vad jag somnar till och inte...

När jag ser en riktigt bra och underhållande film, och är lite trött.. så har jag väldigt svårt att hålla mig vaken!

In och flyg lite!

Horizon

Hoho... :D

Skall försöka flyga lite ikväll och dagarna framöver. Har varit på kanothajk med klassen denna veckan. Måste återhämta mig lite. Det var rätt tufft när det blåste storm och tältet rullade iväg med mig inuti... :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Obizzz

återupplivar tråden med att säga att jag nyss beställde 2-disc versionen av Das Boot miniserien som uppladdning inför SHIII :)

Hoppas den är så bra som alla säger, filmen alltså har inte sett den :-OO
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst