Vad är detta för något spännande?

Started by Horizon, January 06, 2004, 00:56:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ghost

Propellrarna driver generatorer i störkapslarna (ECM)
Man har tydligen stora effektuttag i kapslarna vilket flygplanets elsystem inte är dimensionerat för.
En siffra som jag hört(läst)? är att farten reduceras 10-40kts när kapslarna används på max.

Horizon

Tack för båda svaren. Bra info! :)

"Propellrarna driver generatorer i störkapslarna (ECM)
Man har tydligen stora effektuttag i kapslarna vilket flygplanets elsystem inte är dimensionerat för.
En siffra som jag hört(läst)? är att farten reduceras 10-40kts när kapslarna används på max."

lol, vilket betyder att ECMO's och piloter som flyger Prowler inte längre kan få några barn... :D

Läste någonstans att man under Gulfkriget 1991 störde så kraftigt med Prowlern att besättningarna nästan inte kunde snacka i intercom. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Mr Jim

Horizon>lägg märke till ikonen på A-6:ans nos.
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Horizon

En A-6? Var!? Har den smugit sig upp bakom eller? :)

Noterar målningen i nosen. Verkar farligt att stå framför... :D

ft

Man får ju hoppas kabinen är ordentligt skärmad... mycket möda läggs i alla fall på att skärma kabinen i 39:an. Trots det är det väl inte den bästa av idéer att zappa andra flygplan alltför hårt med radar på nära håll. Störflygplan, ja huga!

Jag läste på det där för ett tag sedan, med anledning av en ny antenn. Det fungerar ganska otrevligt. Orsaken att radiovågor kan göra män sterila är att blodgenomströmningen genom testiklar (och ögon, för den delen) är liten jämfört med resten av kroppen. Detta gör att absorberad radioenergi snabbare höjer temperaturen i dessa kroppsdelar och därmed kan skada vävnaden.

Så... står det något om riskzoner kring sändare - följ anvisningarna!

Mvh,
 /ft

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Mr Jim

Ft>Hörde nån mystisk historia om att radarn på ryska MiG-25:an hade så hög output att om ett djur gick framför den när den var igång så dog djuret, tror det var kaniner och rådjur och sånt, säkert en myt men endå ;)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Horizon

QuoteOriginally posted by Mr Jim

Ft>Hörde nån mystisk historia om att radarn på ryska MiG-25:an hade så hög output att om ett djur gick framför den när den var igång så dog djuret, tror det var kaniner och rådjur och sånt, säkert en myt men endå ;)

Låter som den där om att när fåglar flyger framför eldledningsradarn på en Ticonderoga class-kryssare, blir de grillad kyckling. :)

Andreas

Målradarna till HAWK-roboten ska väl kunna värma en hink vatten till kokande temp på 25 meter(?).
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO