Vad är detta för något spännande?

Started by Horizon, January 06, 2004, 00:56:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Obizzz

"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Phlerp

Magnus är coolare än BEQ any day.
Istället för att skjuta missiler på fi så grillar magnus deras testiklar. Det om något är coolt skulle jag vilja säga ;)
Fast BEQ är inte så ocool heller :D

Magnus

QuoteOriginally posted by Phlerp

Magnus är coolare än BEQ any day.
Istället för att skjuta missiler på fi så grillar magnus deras testiklar. Det om något är coolt skulle jag vilja säga ;)
Fast BEQ är inte så ocool heller :D

Det känns som jag har fått en helt ny bild av mig själv Phlerp. Om du gör en snabb karriär in i det militära så kan du också få bli testikelgrillare. Vi ska nämligen rekrytera 4st nya under våren som kommer börja på Flygskolan i höst. Dock är antagningskravet, yrkesofficer, minst löjtnant och ungefär 25-30 år gammal.

Phlerp

Låter lockande. Men jag fyller inte riktigt profilen. Värnpliktig fänrik (dvs bara fuskare), näst intill 30 år och glasögon... tror inte riktigt att jag är vad ni letar efter.... Men coolt hade det helt klart varit. Coolt som korv :D

BEQ

Magnus: Är det meningen att de ska haka på GFU eller ska de gå någon slags GNU?

/BEQ

Magnus

QuoteOriginally posted by BEQ

Magnus: Är det meningen att de ska haka på GFU eller ska de gå någon slags GNU?

/BEQ

Planen är att de ska gå en regelrätt GNU. Vilket inte genomförts på 10 år. Dvs en 3-4 månaders utbildning med en 30-40 timmars flygtjänst på SK60. All teori som man lär sig på GFU men med mindre flygning. Efter det blir det GFSU på F21 en sådan som jag precis tagit examen från under förmodligen hela 2005.

Vad de, plus vi som har den här rollen skall ha för flygtjänst i glappet mellan 37E och 39D vet i dagsläget ingen. Försvarsbeslutet -04 påverkar oss alla. Man pratar väl generellt om 4 alternativ.

1. Gångtidsförlänga 37E dvs efter 2005 då 37-parken enligt nuvarande beslut ska gå i graven.

2. Tidigarelägga 39D

3. Övergångsperiod med 39B

4. Inget alls.

Sedan är det bara upp till ens egen fantasi att räkna ut vilket alternativ det blir.

ft

Det är väl ganska självklart. Det blir:

5. Skära ner från inget alls. FV får betala in pengar för att inte producera någon flygtid.

:-OO

/ft

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Andreas

MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO