News:

No significant change

Main Menu

Online nu

Started by Swebeast, December 08, 2003, 08:46:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Phlerp

Hmmm... Söndag kväll funkar sådär för mig... Ärligt talat så funkar den här helgen rätt dåligt för mig. Men jag är ruskigt sugen och det har varit rätt dålig trafik här på ett tag så jag tänkte försöka få igång lite Lomac flygning framöver.

Oden

1.02 vanilla förmodar jag?

#nosig är en utmärkt startplats.. bara jag och Shar där normalt sett.. och Shar sover :S

BEQ

... jaha, hur var det här då?

Lupson

Jovars...tog faktiskt en sväng i Lomac förut, mest för att testa hur det gick med mitt nya grafikkort. Det gick bra. Ser väldigt trevligt ut och det är faktiskt rätt roligt att flyga Su-25 m.m.

Online? Jag har (som vanligt så här års) fullt upp i stort sett varenda kväll (förutom ikväll..), men rätt som det är så kan man ju tänka sig att köra en sväng eller två!
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Phlerp

Hade gärna kört lite ikväll, men jag fastnade med några buggar i mitt SI program istället. På den positiva sidan så lyckades jag ju göra färdigt nav-mod. Resultatet kan beskådas här.

Flyga online får jag helt enkelt göra en annan kväll.

BEQ

Har ett online 6vs6 coop jag skulle vilja prova så det vore kul att få ihop många. Fungerar med 4vs4 eller 3vs3 också.

USA: 3 st F-15 med AIM-7/9 och 3 st A-10 med bomber och raketer och lysbomber.
Ryssland: 3 st Su-27 med R-27ER/ET och R-73 och 3 st Su-25 med bomber och raketer och lysbomber.

Utspelar sig tidigt 90-tal och därför är det bara semi-aktiva radarjaktrobotar. Avsikten med detta är att försvåra för bägge sidors jakt och framkalla ett mer taktik. Vardera sida ska bomba den andras attackbas. Jakten startar på en bas längre bort och ska försvara attackbasen från en CAP. Dock får jakten lämna CAP:en för eskort under förutsättning att man angjort CAP:en först. Ingen stridsledning finns tillgänglig utan det är spärrbana som gäller. Eftersom vardera sidan även förfogar över ett visst markbaserat luftförsvar är det läge att hålla sig till den navigering som getts.

Miljön är också lite otrevlig eftersom det är natt och heltäckande moln. Dock går det att flyga attack under.

Håller man sig bara till reglerna tror jag att det kan bli jäkligt skoj.

Någon som är med?

Phlerp

Jag är gärna med, men jag måste nog plugga manualen och hittas en bra profil till min X45:a, annars blir det nog bara jordfräs av mitt plan. Någon som har en profil att rekomendera?

Lupson

BEQ: Är gärna med och flyger, bara tid finnes...

Phlerp: Jag kör på min F4-profil för X36:an, sen mappar jag om i LOMAC så kontrollerna blir så likartade som möjligt.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X