News:

No significant change

Main Menu

Dags att prova TS 2 igen?

Started by JStar, September 16, 2003, 12:33:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KeyCat

#8
Är fullt medveten om att TS2 erbjuder fler "finesser" och det är just det som är en del av problemet. Påstår inte att TS2 gränssnitt är svårt att lära sig men säga vad du vill TS1 är enklare ;)

Vad det gäller systemresurserna var det bara en sak som jag noterade när vi körde TS2 på LAN'et men om det inte varit problem på din PIII 800 MHz så är det nog inget stort problem (vad kör du för OS?).

Om senaste versionen av TS2 fungerar för alla och >50% vill så är jag allt för att vi skall byta men personligen ser jag inte behovet av fler finesser.

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

JStar


DOS är enklare än Windows också. ;)

Jag kör Win 98 SE.

Jag säger inte att det skall bytas just exakt nu, på en gång. Det jag menar är att det kan vara läge att testa TS 2 för att se hur det fungerar. Tanken är att låta användare och administratörer känna på 2:an för att se om de gillar den eller inte.

Det enda som behövs för testet är att en TS 2-server installeras. Det är lätt gjort. Sedan kan de användare som känner för det leka med TS 2 närhelst de själva vill. Om ingen orkar vara server admin så kan jag vara det när installationen är gjord. Vad tycks?

/J

Roger_G

Hej Jstar!!!!
Kör vi inte med ts2???:-OO   bara undra blir det något lir till helgen då??? sugen på att spela lite ofp nu  synd bara att respawn inte fungerar X-(

Ha det gött alla

JStar

QuoteOriginally posted by Roger_G
Kör vi inte med ts2???:-OO   bara undra blir det något lir till helgen då??? sugen på att spela lite ofp nu  synd bara att respawn inte fungerar X-(
NoSig's servrar har bara TS 1.

/J

KeyCat

Quote
DOS är enklare än Windows också. ;)

Hehe, nä det var för mycket strul med att hitta fungerande drivrutiner till skrivaren och EGA skärmen i alla olika program :p

Quote
Jag kör Win 98 SE.

Då är du nästan lika "konservativ" som jag (är dock på väg över till XP) :D

Quote
Jag säger inte att det skall bytas just exakt nu, på en gång. Det jag menar är att det kan vara läge att testa TS 2 för att se hur det fungerar.

Håller med om att testa inte kostar något och de goa grabbarna i GBG har en TS2 server uppe sedan ett bra tag så för de som vill är det bara att testa på.

Inför eventuellt framtida byte föreslår jag att någon med rätt behörighet skapar en "poll" i lämpligt forum och låter denna vara uppe i några veckor innan beslut tas. På så sätt kan alla (även de som inte besöker forumet så ofta) säga sitt på ett enkelt och smidigt sätt.

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

JStar

QuoteOriginally posted by KeyCat
Håller med om att testa inte kostar något och de goa grabbarna i GBG har en TS2 server uppe sedan ett bra tag så för de som vill är det bara att testa på.
Uhm... nu är jag inte jag så socialt jätteinsatt i NoSig-forumet. Vilka är "grabbarna i GBG"?

/J

KeyCat

#14
Phlerp, Fluff, Baloo och Lupson (kanske några till?). Det är de som kör NoSIG's primära TS1 server och har som sagt även en TS2 server uppe sedan länge. Tror det är samma IP# och lösen som för TS1 servern?

Det var denna som användes förra gången vi testade men eftersom TS2 då skapade fler problem än lösningar beslutades att återgå till TS1 som fungerade för alla och har alla de finesser som vi behövt hitintills.

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

JStar

QuoteOriginally posted by KeyCat
Phlerp, Fluff, Baloo och Lupson (kanske några till?). Det är de som kör NoSIG's primära TS1 server och har som sagt även en TS2 server uppe sedan länge. Tror det är samma IP# och lösen som för TS1 servern?
Men jösses kattracka... varför sa du inte det tidigare! :p :)

/J