News:

No significant change

Main Menu

Dags att prova TS 2 igen?

Started by JStar, September 16, 2003, 12:33:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Fluff

Nu är ts2-servern uppgraderad till senaste versionen (2.0.19.40). Vet inte riktigt om det gör någon skillnad men nu är den installerad iaf.

Som ett inlägg i debatten ts1/ts2 kan nämnas att från serversidan så tycker jag ts2 verkar stabilare. Inte alls lika kraschbenägen som ts1 (som dessutom lurar våra keep-alive skript genom att snarare somna in än att krascha ordentligt).


/fluff
Odi profanum vulgus, et arceo

KeyCat

#25
Kanon och tack än en gång för att ni GBG'are hostar både TS1 och TS2.

Jag är ganska övertygad om att vi förr eller senare går över till TS2. Försöker bara förhindra att vi gör om samma misstag som förra gången.

Dvs då vi i all hast sa att "nu bytar vi till TS2, den är ny och måste vara bättre". Sen visade det sig att vissa hade problem och att TS1 egentligen hade alla de funktioner som vi behövt hitintills och under några veckor rådde förvirring för ingen visste vad som gällde...

Inför eventuellt byte är det IMO bättre att ta det lilla lugna och när det är läge genomföra en poll i lämplig avdelning under 2-3 veckors tid så att alla har möjlighet att testa senaste versionen och att alla (även de som inte orkar/hinner debattera) enkelt kan säga sitt i sann demokratisk anda :p

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

KeyCat

#26
QuoteOriginally posted by ctrl
Trots uppmaningen att testa och rapportera problem, var det många som inte ens hade tankat TS2 när vi tänkte gå över.

Mest troligt för att de (mig inräknat) inte direkt såg behovet av att byta ;)

Jag kanske krånglar till det men första frågan borde vara....

1. Anser majoriteten av NoSIG'ar att vi skall byta till TS2?

Om NEJ då kör vi "officiellt" vidare med TS1 tills frågan dyker upp igen. Om JA bör nästa fråga vara...

2. När skall byte lämpligast ske?

Första frågan besvaras nog enklast genom en 2-3 veckors poll i lämplig avdelning så att alla kan säga sitt utan att behöva debattera för/emot.

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

SledgeHammer

Ojdå, här diskuteras det ordentligt =)

Jag är med på byte till TS2. Jag gillar codecs som sparar på bandbredd men låter bra.
Det där med att inte testa nytt bara för att det gamla funkar låter inte så upplyftande... Jag tycker att ctrls datum och förslag verkar OK.
Mvh  - Stefan -


Clark

Kan vi inte utföra ett test, kanske på måndag innan vi drar igång OPF? Vi kollar om ljudkvalitén är bra och om det funkar hos de som är med då. Då får vi åtminstone veta bättre om hur TS2 är om vi sedan skall ta ett beslut.
Om någon/några har problem så fortsätter vi med TS1 tycker jag.

/C
Clark

\"There may be a slight ringing in your ears. Fortunately, you\'ll be nowhere near them.\" - Cecil - The Simpsons

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
MSI GeForce FX 5200 128 mb & Voodoo 3 2000 PCI
SB Live! 5.1

Dubble0zero

Hmm... jag tycker att vi använder den version som fungerar bäst... :-OO

Men för att få reda på det så måste vi ju testa, så vi kan väl testa på måndag, sen så kan man ju sätta upp en poll om hur vi ska göra, så kan de som har erfarenhet av båda rösta, sen så får vi se vad majoriteten tycker...
...000... =)

KeyCat

QuoteOriginally posted by ctrl
Röstning om huruvida vi skall försöka gå över pågår tom. 2003-10-10
Om ja så ger vi alla chansen att testa tom. 2003-11-10 (11-01 som datum för problemrapport)

Tycker detta låter som ett utmärkt förslag.

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<