News:

No significant change

Main Menu

Jag blir galen!

Started by Horizon, August 09, 2003, 00:24:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

granQ

Horizon hade jag varit du så hade jag nog skämts så mycke att jag inte vågade nämna något..för så svårt är det ju inte.. vet inte vad jag skall ge för råd annat än att hjälp din ai så mycke som möjligt, tex så kan man ju alltid be dom beskjuta samma tank, så all eld riktas mot ett mål tills det är utslaget, rappotera till ai när du ser en tank, ibland är dom sega samt se till att du har övertaget, dvs åk inte och slåss om du inte gillar läget där, kör någon annanstans, försök som om du lirade mot en mänsklig motståndare, dvs, flankerande eld, ambush, minor med mera.. get dirty med andra ord.
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)

Horizon

Fan jag har ju inte ens en aning om hur man säger till folk att skjuta på samma sak... :-/

ctrl:>> Kan man göra så!? Vad väntar vi på!? :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Lupson

Horizon...t.o.m. jag klarade detta uppdraget på typ tredje försöket...:)

Jag har för mig att jag körde upp alla mina styrkor till vänster om vägen som fi kommer från. En kilometer fram längs vägen alltså, sedan uppåt skogen på vänstersidan. Se till att alla styrkor är vända åt rätt håll också.

Ett annat litet alternativ kan också vara att låta alla dina AI bekämpa ur en position som jag beskriver. Själv gömmer du dig i din grymmaste tank ännu en bit upp i skogen. När din snubbar är utslagna kommer resterna av lede fi rulla vidare mot byn. Då passar du på och smyger dig försiktigt upp bakifrån och plockar dem.

Huvudsaken brukar ju som sagt vara: Kraftsamla mot enstaka mål och se till att fienden hamnar i stridskontakt med dig med enstaka enheter mot dina samlade enheter. "Piecemeal" tror jag det kallas.

För att få samtliga enheter att bekämpa ett mål, ta förslagsvis och använd "Ã,§"-knappen (för att välja samtliga egna styrkor), klicka sedan helt enkelt på det mål du vill ha bekämpat.

Ska kanske rentav pröva uppdraget själv..

EDIT: Hehe, vilken skönt dryg ton jag har i detta inlägget :)
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Horizon

Det är lugnt, ni kan dryga på så mycket ni vill... Huvudsaken är att jag klarar uppdraget till slut... ;)

Shar

Japp Horizon det e officiellt. Du är värdelös. :-OO  :p

Gör nu följande:

1) Starta uppdraget.

2) Tryck escape

3) Tryck nu shift + minus tangenten.

4) Skriv nu "savegame" för att kunna spara uppdraget lite varstans. Eller om du inte orkar skriv in "endgame" så klarar du uppdraget.

Varsågod.

[/dryg]

:D
K-k-k-kötta bandlåda! || Amfibieregemente 1 Vaxholm RIP.

Horizon

Öh hallå där. Inga fusk! Jag ska klara det på egen hand... :)

Men... tack för tipset... ;)

Horizon

Alltså, nu är det faen i mig dags att förklara Operation Flashpoint - Resistance som djävulens verktyg för att få mig helt bindgalen och tokig!

Var så jäääääävla nära att klara det här jäkla stridsvagnsuppdraget för två minuter sedan, och vad tror ni händer!?

Hade en (1) T-80 kvar att slå ut och tänkte göra en liten flankerande manöver för att överraska honom i sidan (han stod och siktade åt precis det hållet jag kom från först).

Tror ni inte att min förarjävel kör hela min stridsvagn inklusive besättning rakt ner i havet och dränker oss som kattungar i en påse en vacker vårdagsmorgon!?!?

Jag bli fanimej helt vansinnig. Det har gått troll i det här uppdraget. :-(

Tur att det är F4 och inte OFP man ska köra på lanet imorgon. Godnatt på er, nu tar jag ner min skit och går och lägger mig!

Dubble0zero

Hmm... om du kör stridsvagnen själv så slipper du ju drunkna... ;)
Eller du kan i alla fall inte skylla det på nån AI...:-OO
...000... =)