News:

No significant change

Main Menu

Jag blir galen!

Started by Horizon, August 09, 2003, 00:24:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Dubble0zero

Hehe.. jag har spelat de första uppdragen, typ 10st i orginal kampanjen, ett halft i red hammer och 5 eller 6 i resistance... :)

Men jag har lekt runt en massa i editorn, så jag har testat allt, det är jag nästan helt säker på... ;)
...000... =)

JStar

QuoteOriginally posted by Horizon

Tror ni inte att min förarjävel kör hela min stridsvagn inklusive besättning rakt ner i havet och dränker oss som kattungar i en påse en vacker vårdagsmorgon!?!?
:D <garvar sig rent harmynt/> :D

Keep at it m'boy. Du klarar det till slut.

Tips: Använd Save-funktionen. ;)

/J

Horizon

Hehe... Tackar för stödet, det behövs dessa mörka dagar... :)

Angående save, så försöker jag att inte fuska, utan sparar endast en gång per uppdrag så som OFP tillåter. Man måste vara ärlig mot sig själv... ;)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

granQ

jag hoppas att du vid det här laget har klarat missionet.
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)

Horizon

Vad får jag om jag säger nej? :)

Den kampanjen ligger i småspillror på mitt vardagsrumsgolv... ;)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

JStar

#37
Äntligen...

Likt Horizon så hade jag problem med det här uppdraget. Lösningen uppenbarade sig i form av en ammunitionslåda som låg bredvid en av mina stridsvagnar. Den visade sig vara full av stridsvagnsminor!

En rad med 5 minor tvärs över vägen luckrade snabbt upp täterna. En T80, en T72 och en BMP slogs ut redan innan själva slaget började. Det ställde också till stor oreda i fiendens led vilket gjorde att istället för att komma som en flodvåg över krönet kom han lite pö om pö. Efter det var det "bara" att slå sönder de kvarvarande vagnarna. Som har nämnts var det bra att punktmarkera de farliga målen genom att låta alla attackera mål för mål samtidigt. Den egna kanonen användes mest mot BMP:er.

När alla vagnar var utslagna fick man rensa upp lite. En del vagnsbestättningar överlevde och fick rensas bort manuellt. Sedan hade jag dock problem för uppdraget ville inte avslutas. Men en av mina T72:or hade av någon anledning kört upp på åsen i nordväst och det gav mig en ledtråd. En utflykt upp mot kullens topp avslöjade att några infanterister hade överlevt (om än svårt sårade) och försökte kräla bort från slagfältet. När de var omhändertagna avslutades uppdraget.

Förlusterna var små. Egna vagnen gult skadad i tornet. En T55 i de understödjande enheterna hade slagits ut. För övrigt var alla "mina" gubbar oskadade. Minorna gjorde hela skillnaden.

/J

Horizon

Grattis JStar. Minorna har jag försökt med femhundraelva gånger. Tror det bor troll i min burk. I alla fall under c:\Spel\OFP\Campains... :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Horizon

Nu jävlar ska ni få höra... :)

Horizonten - Rysk jättearmé med stridsvagnar och stridsfordon: 1-0

Gav mig ännu en gång fanken på att klara detta galna uppdrag och satte mig med kampanjen tills jag var färdig med ryssen. Utnyttjade minorna som fanns i lådan, lade ut satchel charges och gömde mina understödsvagnar lite här och var bland husen i byn. Själv åkte jag i ensamt majestät rakt mot fienden och gömde mig bakom en liten ås. Poff i ryggen på dem och sedan springa. Poff igen i ryggen på dem och sedan springa igen. Funkade faktiskt över förväntan och tillsammans med minorna och mina polare lyckades jag för första gången klara det här uppdraget. Skam den som ger sig. :D
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names