News:

No significant change

Main Menu

Jag blir galen!

Started by Horizon, August 09, 2003, 00:24:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Horizon

Alltså... hur faen gör jag för att klara det där uppdraget i Resistance-kampanjen där man för befäl över en massa stridsvagnar och ett gäng BMP's och ska kriga som attans ute på ett stort öppet fält!?

Har endast halvkoll på hur jag sköter mina egna trupper och mot typ 10-12 T80/T72 har man inte stor chans att klara sig själv... :-/

Någon som har något uppmuntrande att säga som kan hjälpa? Bör jag utnyttja någon särskild taktik? Ska jag sitta som förare, skytt eller commander i min T-80? Och hur helv... styr jag mina gubbar/vagnar? Vem är det jag ska ge order i varje vagn? Det funkar tydligen inte med "all"...

Har försökt med det här uppdraget säkert tio gånger nu och börjar ledsna en aning på att bli sprängd i atomer varje gång... :-/
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Assassin

#1
ETT: Håll koll på var dina trupper är. DINA order avgör om de lever eller ej.
TVÅ: Var commander. du får bra översikt ifrån tornet och kan se mer runt stridsvagnen.
TRE: Du ger order till den första soldaten i varje vagn, han är vagnförare.

Taktik.. hm, har inte spelat det uppdrage själv men generellt är, rikta ALL eldkraft mot det farligaste målet. Det tar ett par pansarskott att ta sönder en stridsvagn om man inte skjuter rakt bakifrån. Om inget hjälper, så ladda hem stridsvagnsdoktrinen ifrån försvarsmaktens hemsidor... :D

If you ain't armored, dig deep...

/Assassin

\"Förhelvete soldat, ficka öppen! Materielen trillar ut, skogen trillar in!\"
Brigadchef - Blå Brigaden - www.bluebrigade.org (när laptop\'en är igång)

granQ

om jag minns rätt så är det uppdraget där man väntar på en spanare skall säga att dom kommer (vid modrava), jag satt ute några minor, drog tillbaka mina vagnar till balkov eller vad det heter, så kunde jag skjuta dom bakifrån när dom körde in mot modrava, och sen svängde jag runt och använde höjden och plocka dom som ryckt fram.
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)

Horizon

Tack båda två för svaren! Jag ska testa lite olika nya taktiker, bland annat att lägga ut lite minor som du sa granQ. Borde få dem lite överraskade. :)

Först av allt ska jag dock öva mig lite mer på att ge order och se till att mina andra trupper gör som jag vill. Som det är nu blir de oftast bekämpade på stort avstånd innan de själva hinner göra något... :-/
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Shar

Hmm... Jag postionerade mig "hull down" längs med terräng avsnittet, samt såg till att samtliga andra "ledande" fordon gjorde det samma. Dessa i sin tur styr andra AI fordon, använd dessa som pansarkilar i punkt attacker mot fi flank. Själv satt jag som skytt i en T80 och brassade på. Klarade det första gången... Såg inget knepigt med det? Kanske hade tur.
K-k-k-kötta bandlåda! || Amfibieregemente 1 Vaxholm RIP.


Horizon

QuoteOriginally posted by Shar


            Hmm... Jag postionerade mig "hull down" längs med terräng avsnittet, samt såg till att samtliga andra "ledande" fordon gjorde det samma. Dessa i sin tur styr andra AI fordon, använd dessa som pansarkilar i punkt attacker mot fi flank. Själv satt jag som skytt i en T80 och brassade på. Klarade det första gången... Såg inget knepigt med det? Kanske hade tur.

Ja ja, se ner på mig bara. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

SledgeHammer

Det beror väl på... Är du längre än 180cm så får du allt se ner på mig =)
Mvh  - Stefan -


Horizon

Jag är faktiskt exakt 180 centimeter lång Sledge, så det lutar väl åt att vi får kika varandra i ögonen istället... :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names