News:

No significant change

Main Menu

Jag blir galen!

Started by Horizon, August 09, 2003, 00:24:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

SledgeHammer

Åå faen. Vi får blänga lite iskallt på varandra då istället =)
Mvh  - Stefan -


Horizon

Jävla skitspel... det är ju inte alls så enkelt som ni säger... :-(

Försökte placera ut mina trupper så att de kunde anfalla från tre olika håll, men det spelar ju faen ingen roll. Är det inte en T-80 eller T-72 som skjuter ut mig så är det en infanterijävel med RPG... Grrr... :-(
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Shar

Seså, tålamod! :D :p

/me springer fort fort iväg från en anstormande horizon

Jag anföll aldrig själv, utan hade en hel pluton (4-5 vagnar) som stod hyfsat stationärt o öppnade eld på allt som gled över kullen. Fördelen med att sitta nedanför kullen var att fi kom liasom en och en över toppen istället för en masse över ett fält.

Men som sagt, OFP AI:n kan vara ngt överjävligt jobbig då den inte alltid beter sig på samma sätt.

K-k-k-kötta bandlåda! || Amfibieregemente 1 Vaxholm RIP.


Horizon

mmm... :-/

Jag ska ge det några försök till innan jag kastar datorn ut över balkongräcket... Tack för tipsen iaf...
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Horizon

Förbannade satans jävla... :-(
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Shar

Är du säker på att du inte har SuperAI eller dyl på? Kolla i options. AI kan bli ordentligt med knepig när denna är på!

Annan grej som många inte tänker på; har du tex 3000m viewdistance så betyder det att fi KAN börja beskjuta dig från det avståndet. Har hänt mig flera gånger, speciellt i vagnstrid. Pröva dra ner den lite lägre, kanske till 1500 eller nått.

If all else fails... Pröva att skicka samtliga dina AI trupper rakt mot fienden för en head-on konfrontation. Kommer nog inte funka men det finns en chans att Du får mindre vagnar att ta hand om, de som rycker förbi din egen trupp.

Vet faktiskt inte annars...:-/
K-k-k-kötta bandlåda! || Amfibieregemente 1 Vaxholm RIP.


Horizon

Hade view distance på 900 de första gångerna... ökade till 2000 och det gick faktiskt lite bättre, men... till slut är det alltid jag och en stackars T-72 (Res) kvar, och när de tagit honom kommer de efter mig... lustigt nog är det nästan varje gång en BMP som tar mig med en sån där raket... :-/

Har nog provat varje taktik som finns i boken nu men hittills nada som sagt... Men jag ger mig inte och laddar om med lite CS...
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Shar

Mumm mumm mumm... testa att ligga i skogen med rpg? Dvs du leder striden lite avsides men fortf. har god uppsikt över slagfältet. Command & Conquer Advanced ungefär.
K-k-k-kötta bandlåda! || Amfibieregemente 1 Vaxholm RIP.