Pansarvagnar / Stridsvagnar ?

Started by Horizon, March 28, 2002, 09:15:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

SledgeHammer

Jag står fast vid att de går sönder oavsett vad de heter =)
Mvh  - Stefan -

Salsam

10 minuter för att byta en motor tycker jag är lite väl friskt.
Vet att de nya vagnarna har modul delar så de kan bytas på strax under timmen. Men det är väl fortfarande lite mek.

Såg btw att Strv 122 blev utsedd till världens bästa stridsvagn genom tidenra på Discovery :)

Pansar Power!

"Fort, fort! Framåt, framåt! Fan, fan! Fel, fel! Bakåt, bakåt!" :D
"Pansar är hårda, jägare är mjuka" :p

Rivvern_

QuoteOriginally posted by Salsam

10 minuter för att byta en motor tycker jag är lite väl friskt.
Vet att de nya vagnarna har modul delar så de kan bytas på strax under timmen. Men det är väl fortfarande lite mek.

10 minuter stämmer inte. En timme får man räkna med i fält. När vi skiftade motorer på MekS så tog det ungfär 30min för 3 man. Men då var ju allt förberett och utan strul. Tillverkarna (tror jag) säger att det är möjligt att byta på 15 min. För att klara det tror jag det måste till 10 pers som samarbetar bra...

Phlerp

QuoteOriginally posted by Salsam

"Pansar är hårda, jägare är mjuka" :p

Tssss.... "Basker blå, lätt att få. Basker grön, stånk och stön" :D

Dubble0zero

Basker blå???
Svart om jag får be!!!
Om det är pansar vi snackar... ;)
...000... =)

Phlerp

Tidigare (före 1999) hade pansartrupperna sin basker mörkblå. Numera skall baskern vara svart enl. UnI FM.

Horizon

När jag låg på T2 (1996) hade pansarkillarna svart basker. De blå måste ha försvunnit tidigare?
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Phlerp

QuoteOriginally posted by Horizon

När jag låg på T2 (1996) hade pansarkillarna svart basker. De blå måste ha försvunnit tidigare?

Svenska pansartrupperna hade en mycket mörkt blå basker. Enligt sägnen ska det ha blivit den färgen pga ett misstag för länge sedan vid inköp av baskrar då de sett ut att vara svarta i viss belysning. Så du är förlåten om du uppfattade det som att de var svarta :D

Det VAR mycket bättre förr. Då fanns det två sätt att få en basker. Joina pansartrupperna eller genomgå ett helvete som jägare. Nu ska ju var och varannan nisse i uniform ha basker.