Pansarvagnar / Stridsvagnar ?

Started by Horizon, March 28, 2002, 09:15:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Horizon

Borde inte denna delen av forumet heta "Stridsvagnar"?

Sorry, jag var bara tvungen att skriva något... :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

RAY

Vad jag vet så e det dåligt med BRA simulatorer inom Pansarvagnar / Stridsvagnar, ok steel beasts sägs vara bra men ack den grafiken tål jag inte år 2002!  hopppas SB2 e lite roligare o glo på?  förlåt mitt gnäll o ursäkta mr Horizon att jag snubblar in här o babblar vidare på din fina topic!  ;)

BEQ

Borde heta markstrid eller stridsfordon, anser jag.

/BEQ

SledgeHammer

Äh... pansarvagnar duger väl?
De går ju sönder lik förbannat... =)
Mvh  - Stefan -

Horizon

Ray:>> Du är så välkommen så... :)

Babbla på bara. Tråden skapades i ett ögonblick av leda och tristess, så hit kan ni komma när ni behöver skriva av er lite ångest.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

MPsäk

Skillnaden på Strv, Stridsvagn & strf, stridsfordon är den att bepansringen på stridsvagnen är betydligt mer.

Standardiseringen på beväpningen skiljer också!
Sverige har på sina strf en standard på 40 mm
Nato har 30 (norge köpte strf90) från sverige men var tvugna att ha 30 mm Akan (strf9030)
Stridsfordons kan i regel ta skyttesoldater baktill för att kunna föra en mer flexibel strid i trängre miljö, såsom tät skog & sib (strid i bebyggelse)

Stridsvagnen i Sverige har en standardisering på 120 mm slätborrad högtryckskanon
Detsamma gäller nato standardisering.

Stridsvagnar i sverige idag är byggda som kompakta välbepansrade stridsmaskiner.
Skulle motorn strejka kan man byta den på 10 minuter som snabbast.
Eldledningssystemet i stridsvagnen är så att om vagnchefen upptäcker ett mål kan vagnchefen "ENSA" och trycker på en knapp.
Då skyttens sikte (TORN) cirkulerar och riktias på det som Vagnchefens (PERO) siktade på när vagnchefen "ensade".

Stridsvagnen är byggd för att ta hand om de Svenska öppna landskapen.

Så när nästa bra stridsvagn simulator kommer???

Och en V12 på drygt 40 liter får 62 ton att rulla i ca 70 km/h.

Phlerp

QuoteOriginally posted by MPsäk

Aaaah.... Så det är det Lundell sjunger om?

Jotte

QuoteOriginally posted by MPsäk

Skillnaden på Strv, Stridsvagn & strf, stridsfordon är den att bepansringen på stridsvagnen är betydligt mer.

Standardiseringen på beväpningen skiljer också!
Sverige har på sina strf en standard på 40 mm
Nato har 30 (norge köpte strf90) från sverige men var tvugna att ha 30 mm Akan (strf9030)
Stridsfordons kan i regel ta skyttesoldater baktill för att kunna föra en mer flexibel strid i trängre miljö, såsom tät skog & sib (strid i bebyggelse)

Stridsvagnen i Sverige har en standardisering på 120 mm slätborrad högtryckskanon
Detsamma gäller nato standardisering.

Stridsvagnar i sverige idag är byggda som kompakta välbepansrade stridsmaskiner.
Skulle motorn strejka kan man byta den på 10 minuter som snabbast.
Eldledningssystemet i stridsvagnen är så att om vagnchefen upptäcker ett mål kan vagnchefen "ENSA" och trycker på en knapp.
Då skyttens sikte (TORN) cirkulerar och riktias på det som Vagnchefens (PERO) siktade på när vagnchefen "ensade".

Så när nästa bra stridsvagn simulator kommer???

Och en V12 på drygt 40 liter får 62 ton att rulla i ca 70 km/h.

Hej å hå, här öser vi friskt ur kunskapens källa ser jag.....