News:

No significant change

Main Menu

JAS Gripen för SP.....

Started by Jotte, March 23, 2002, 17:06:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Horizon

Ett litet inlägg i debatten som inte har något som helst med ämnet att göra:

Phlerp:>> Var kommer din signatur ifrån? Jag såg "Repmånad" (för första gången!) härom dagen och där användes den meningen. Nu är det bara så att jag misstänker att det från början kommer från en annan film...

Eller?

:)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Fluff

#49
@Horizon

Den kommer säkert från någon annan film, eller iaf förekommer liknande meningar i andra filmer. Phlerps .sig uppkom emmelertid lite väl nära inpå att vi hittade en divx av repmånad för att det skall vara en tillfällighet :D


/Phluphph (som oxo tycker det är lite fräckt med ph)
Odi profanum vulgus, et arceo

SledgeHammer

Jag råkar faktiskt pilla lite med att åstadkomma ett flygbart Sverige (ett av många projekt just nu, men de går alla mer eller mindre framåt). Jag hojtar till om/när jag behöver lite hjälp, tex med tile ritande för att saker och ting ska se ut som svensk terräng.
Mvh  - Stefan -


Phlerp

Borde man inte ändra på en del objekt oxo? Vore kul med små röda stugor med vita knutar ute i skärgården. :) Och det behövs ju iaf nya fordon.

Horizon

Jag kan rita en saffransfärgad Volvo C70 som kan få figurera lite här och där... :p

Man har ju monterat några såna i sina dar, så jag borde ju kunna rita en i Paint åtminstone... :D
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Phlerp

Tj....:D  Jag tänkte ju mera på strv122 istället för M1A1, strf90 istället för Bradley osv... men en majonäsgul volvo kanske passar in i kategorin volvo istället för toyota ;)

Obizzz

Tja om ni tänker genomföra något så är jag med kan hjälpa till med grafik 2D/3D och annat som behövs men inte involverar programmering...
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Phlerp

För de som inte följt tråden på f4community så kan jag meddela att jag jobbat lite med en gripenmodell några dagar nu. Det verkar som om den kommer att hamna på strax under 2000 polygoner. Hur den ser ut överlåter jag till andra att bedömma, men just nu är det praktiskt taget bara luftintagen och några mindre detaljer kvar. Sedan krävs det ju texturer och sånt, men det riktiga jobbet börjar när den skall konverteras till F4. Jag har pillat lite med LE och det är väl egentligen inte så svårt, men det tar ganska mycket tid. Är det någon här som har jobbat med LE tidigare, eller kanske någon som är mer intresserad av det än jag? Isf vore jag tacksam för all hjälp eftersom jag då istället kan fortsätta med de mindre detaljerade versionerna för längre avstånd.

Jag kommer att posta lite skrinsjått här när jag har en färdig modell.