News:

No significant change

Main Menu

HGB LAN'et

Started by Assassin, February 23, 2003, 17:28:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Assassin

Om någon av er har lite ingame screenshots som inte är upplagda kan ni gärna lägga upp dem med. Håller på att göra en Powerpoint (hehe, ja det är ett bra program att displaya bilder med musik/ljudeffekter som en mindre reklamfilm för NOSIG..) film om lanet, (såklart med Topgun Anthem som bakgrundsmusik) men saknas inflight bilder.. får väl ta några egna ifrån singleplayer för att krydda till det lite. ;)

och nästa gång det är LAN, slå till mig med en HOTAS så jag minns att ta screenshots!

och vi kommer _antagligen_ att finnas med som en artikel i tidningen Projektor (har möjligheten att skriva en artikel där på jobbet) som just nu enbart finns i Lund, men ändå... har jag er tillåtelse att visa några bilder ifrån lanet där?

ctrl: superbra debrief, och just på det uppdraget som var roligast. :) (förutom Assassins 6-poängare på sista missionet)
/Assassin

\"Förhelvete soldat, ficka öppen! Materielen trillar ut, skogen trillar in!\"
Brigadchef - Blå Brigaden - www.bluebrigade.org (när laptop\'en är igång)

Bax

Schysst ACMI Ctrl - klart intressant att gå igenom alla flighterna och se vad vi ställde till med.
Tänk om man kunde fått med en ljudfil - TS borde implementera en record funktion med realtidskompression som man sedan kunde synkat upp.

Tyvärr kan jag inte vara med denna helg, men nästa är jag med - hoppas bara fler kan då med.
mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW

Bax

Angående ACMI - filen

Efter att ha studerat den noga så blir ja lite misstänksam - jag och assassin slog ut vår a baser till 0 % ändå startar fyra Mig-21 direkt efter vår attack.
Vi genomförde bomrun enligt briefing 3 BLU-107 på respektive halva banlängd - bugg eller uppdaterings problem?
Kanske dröjer det en stund innan servern förstår att banan är utslagen eller ?

mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW

Obizzz

samma sak hände för Lupson och Horizon (tror jag?) vet inte om det är en bugg eller bara uppdateringsproblem i det fallet verkade det nästan som om de gjorde en relocate efter bombningen för det startade massvis med AN-2
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Obizzz

du får fråga dina hemliga kompisar ctrl ;)
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Horizon

Visst fan kan Mig'arna starta direkt efter att man gjort 12 stora hål i deras startbanor. Hände som bekant när jag, Lupson och ctrl bombade skiten ur en flygbas på lanet.

Eftersom jag direkt efter anfallet BLEV NEDSKJUTEN AV MAVERIX (BOBAN MITIC), kunde jag från min fallskärm se hur minst 4 stycken Mig-21 startade på den sönderbombade banan.

Dessutom startade minst 12 AN-2 strax därefter. De hängde liksom två meter i luften ovanför banan när de taxade och startade... :-/
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Maverix

Ja, där ser du Horizon, att skicka iväg dig på "recon" mission visade sig vara en nyttig erfarenhet:D :D

Maverix

Horizon

We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names