Debriefings från uppdrag på Gbg-servern

Started by Horizon, December 24, 2002, 11:24:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Horizon

Tänkte att det kunde vara kul att ha en liten tråd där vi kan skriva hur många plan vi lyckats krascha under kriget mot de usla Nordkoreanerna på Gbg-servern. :)

Jag och ctrl flög ett uppdrag igår, dagen innan julafton och resultatet var ganska gott, trots att Herr Horizonten lyckades flyga rakt in i en IL-28 pilot i fallskärm. :-OO

Vi släckte ner 2 search radars norr om Seoul och tog samtidigt väl hand om en Fan Song (också den strax norr om Seoul). Som det ser ut nu så är det bara en Fan Song kvar av de obligatoriska 4-5 som alltid är stationerade i detta område.

Efter att vi skjutit våra HARM's gav vi oss på lite fientligt jaktflyg. Tillsammans tog vi ner ett antal Mig-21'or och någon Mig-19, innan Horizonten gjorde det ödesdigra misstaget att ge sig på en ensam IL-28 med kanonen... Kraschen med piloten resulterade i att jag tappade HUD'en och fick svåra skador på planet. Det värsta var att jag rollade okontrollerat åt häger. Fick hålla max skevroder åt vänster, men planet fortsatte ändå att långsamt rolla åt höger samtidigt som jag cirklade ner. Orutinerad som jag är hittade jag inte knappen i cockpit för att trimma ner vänster vinge förrän det var för sent. En ZSU-nånting (Shilka?) fick in en fullträff och jag började brinna... :-X

Hann inte ens sätta på mig fallskärmen innan jag small av... > KIA.

ctrl kämpade på bra och lyckades ta sig hem trots en Mig-21 i baken nästan hela vägen. Han hade tur som mötte ett par F-16 på väg norrut, som tog hand om Norduslingen...

Som det ser ut nu går kriget ganska bra. Vi har hejdat den Nordkoreanska offensiven och håller som bäst på att gå till motattack. Vi (jag, Baloo och Fluff) har slagit ut ett antal broar norr om Seoul och därigenom isolerat ett stort antal fiendetrupper. Våra markstridskrafter ger dem just nu en hård match.

Fientligt flyg härjar svårt och i fortsättningen föreslår jag att vi slår mot fiendens flygbaser för att motverka detta. Det bör nog anses som prio1 just nu.

Hoppas att ni andra gör ert jobb under dessa dagar när jag är borta. Jag vill se resultat när jag kommer tillbaka! :D

Glöm inte att sätta servern på stopp när ni går ur bara. Risken finns att vi sitter nere i Pusan och rullar tummarna när vi ansluter nästa gång. :)

Må så gott på er. I'll be back.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

bALoO

Var inne och skulle köra lite igår men det strulade bara. Fick inga flighter. Hade dock för mig att vi varit med om detta förr och det visade sig att vi hade lite väl få plan kvar på våra baser. Spelade ingen roll hur mycket streck strategerna drog på sina kartor, plan för uppdragen fanns helt enkelt inte. För att det inte skulle sluta här så skruvade jag tillbaka kampanjen lite samt satte om variablerna för hur många plan av den totala flottan på varje bas som skall vara tillgängliga för uppdrag. Det funkade utmärkt alldeles nyss så vi får helt enkelt försöka vara lite försiktiga med våra plan om vi vill flyga lite längre fram i kampanjen ;) .

Det verkar som att det funkar ganska bra att köra servern i "dedicated server"-läget så vi fortsätter med det. Främst för att det ger möjlighet att skruva fram tiden snabbt. Servern har dock en benägenhet att forsätta snabbspola även när klienten börjat ladda in 3D-världen. Detta kan dock avhjälpas genom att man spolar fram till några sekunder innan uppdraget skall lyfta och _sen_ trycker på FLY. Är man flera som flyger så räcker det att 1 man stannar i UI:t och sköter spolandet.

För övrigt så saknar nord-elakingarna 2 29:or till. Det saknas även en hel del marktrupper nordväst om Seoul så förhoppningsvis kan vi nu börja inrikta oss på att slå tillbaka anfallet mot Pusan.

Nej, nu är det nog dags för lite kaffe och sen ner i planet igen för ytterligare några uppdrag.
Intel i5-4690K -  ASUS Z97-P - 2x4096MB DDR3 - Radeon HD7970

granQ

hehe, ctrl, jag får nog skylla mig själv.. engagde Tu16 ovanför basen rätt länge och hann aldrig tillbaka till formationen.  Roliga var ju att någon från eskorten i andra uppdraget frågade hur vi hade det.. svarade att man hade 2 aa robotar och det var helt rent. Sen poppar dom upp. Med lite bättre grafik och jag kunde sagt vilken ögon färg fi piloterna hade ;)
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)

Assassin

ah, varenda gång man går till detta forumet slutar det att man laddar Falcon 4 eftersom man blir så sugen på att ge fi på nöten... ;)

hursomhelst, Horizon, hur trimmar du vingarna? Visste inte ens att den funktionen fanns.
/Assassin

\"Förhelvete soldat, ficka öppen! Materielen trillar ut, skogen trillar in!\"
Brigadchef - Blå Brigaden - www.bluebrigade.org (när laptop\'en är igång)

weezer

:) :) :) Fantastisk afton med er grabbar!!!:) :) :)
Kan inte säga hur kul det var att flyga med er killar...hade lite strul med min COUGAR, men det spelar ingen roll!! Det var en väldigt trevlig session. Hoppas man är välkommen att hänga på vid fler tillfällen.
Tack för en trevlig kväll!!

Weezer
HOTAB - Hands On Throttle And Beer

Horizon

Tack för mkt trevlig flygning ikväll. Som det ser ut nu har den lede fi inte mången Mig-21 kvar att kasta mot oss! :D
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Lupson

En liten debrief från fredagens äventyr.

Det första uppdraget flögs mot ett antal flygbaser och radarstationer på västkusten, närmare bestämt kring södra delen av den utstickande delen...öhh...hmm..jaja

Hur som helst bildade vi 2 flighter om 2 plan vardera där Horizon och granQ slog mot en flygbasen Taetan medan Ctrl och Lupson lade en bombmatta över Onjin. (Minns ej stavningen). Ctrl:s flight inkasserade sammanlagt 69 ground kills utan förluster medan Horizon och granQ röjde loss ordentligt. Flera radarstationer, bansektioner och en herrans massa taxi-signs gick åt. Dessvärre lyckades Horizon fälla ut landningsstället i hög fart och tvingades slutligen buklanda med mindre lyckat resultat.

Till nästa flight hade BEQ och Hot Shot anslutit sig till sällskapet. Då fiendens MiG-29 härjade vilt över hela Koreanska halvön bestämde vi oss för att försöka slå ut Mirim airbase där många 29:or var stationerade. Problemet var bara att det var tjockt med rött flyg över oss redan vid takeoff. Bland annat ett par rotar med MiG-29 som lyckades skjuta ner BEQ precis då han fått luft under vingarna. Ett par 29:or sköts därefter ner. Vi beslöt att BEQ skulle försöka joina oss i en ny flight trots risken för CTD. Vilket vi fick allihop när han anslöt igen.

Vi bestämde oss för att försöka igen mot samma mål med tre nya flighter. Tyvärr fick ctrl problem med sin dator och fick utgå. Nu var det renare över Seoul och vi kom lyckligt upp i luften. Iaf tills Horizon skulle skjuta Maddog och lyckades sända BEQ en ovälkommen present. Sedan blev flera plan nedskjutna eller upptagna med annat medan Lupson med sin AI-wingman spurtade norrut mot målet på lägsta höjd. Det fungerade till jag låg ung. 15 miles från Mirim då flera 23:or och 29:or låste upp mig. Jag drog min sista AIM-120 som Maddog och vände sedan hemåt med oförättat ärende. Som plåster på såren sprang jag på en halvskadad mindre flygbas på vägen hem som fick en icke oansenlig hög BLU:er på sin ena bana. Allt som allt var flighten en katastrof med stora egna förluster och ingen som helst skada på målet.

Kvällens fjärde och sista uppdrag blev en ren Air-To-Air historia där BEQ och Lupson respektive Horizon och Hot Shot bildade rotar. Förutom att min TeamSpeak ballade ur fungerade samarbetet flighterna emellan ganska fint. Vi patrullerade av ett område ganska långt ut mot östkusten där det verkligen svärmade med 21:or och 23:or. Horizon och Hot Shot hamnade snabbt i en furball med ett stort antal 21:or. Hot Shot blev tyvärr nedskjuten innan BEQ och Lupson hann fram. Vi öste på ganska så bra under resten av uppdraget. Då vi bägge var winchester drog vi oss hemåt med en ensam 21:a jagandes. Horizon, som också var winchester, försökte smyga sig på 21:an bakifrån. Dessvärre blev Horizon upptäckt och en kurvstrid med 21:an inleddes. Vad som hände sedan får Horizon berätta själv om....

Summa summarum sänkte BEQ och jag 5 respektive 4 fiender var, medan Horizon sköt ner 5 stycken och Hot Shot skadsköt 1 styck MiG.

/Lupson
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

granQ

Mycke bra debrif lupson, men väntar på horizons berättelse om mig21.. blev ju lite nyfikten nu ;)
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)