Debriefings från uppdrag på Gbg-servern

Started by Horizon, December 24, 2002, 11:24:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Phlerp

Så har Nordkorea fått sina 27:or. 24 för att vara mera exakt....
Men det tog inte lång tid för oss att reducera detta till 16 st. och numera huserar det bara 5 st 29:or på Mirim :D :D

bALoO

Oj, verkar som uslingarna har jobbat på bra i sina underjordiska fabriker. Från 5 till 12 Mig 29:or på Mirim på ungefär 10 timmar. SU 27:orna är i alla fall reducerade till 14 stycken under nattens aktiviteter.

Som det ser ut nu så finns det en liten lucka i låghöjdsradartäckningen så man skulle kunna försöka sig på ett angrepp mot Sunch'on. En sådan attack skulle troligtvis kräva en hel del uppbackning i form av luftförsvar dock. Kanske något att försöka sig på om vi råkar bli 6 personer eller fler på servern någon dag.
Intel i5-4690K -  ASUS Z97-P - 2x4096MB DDR3 - Radeon HD7970

Horizon

Låter kanon. Jag är gärna med och ställer till det för den lede fi, inspirerad från min bok "Red Phoenix". :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Lupson

Var inne och flög två uppdrag ensam ikväll. Först slog jag mot fiendens sydligaste flygbas på östkusten där 20+ Tu-16 var baserade och flög intensivt. Inget luftvärn eller fientligt jaktflyg dök upp under hela resan och 6 st BLU:er landade snyggt på basens enda bana. Ännu roligare blev det eftersom ung. 8 st Tu-16 låg och cirklade över basen. Min wingman sköt ner 2 stycken medan jag fick ner 3 stycken. Till råga på allt bar jag även med mig 4 st CBU-52. Till min stora glädje upptäckte jag nu 4 st Tu-16 som stod redo att försöka lyfta på den sönderbombade banan. Några CBU:er över dem och ytterligare 4 Tu-16 var ur världen. Mina sista CBU:er fick rensa lite bland Taxi signs:en.

Nästa uppdrag blev en ren AA-affär strax norr om Seoul. Väl på plats var det tjockt med flyg i luften från bägge sidor, men mest "tråkiga" Il-28:or och Tu-16. Jag inväntade istället lite riktig fientlig jakt och inom en stund hade jag skjutit ner 2 23:or och 2 29:or. Därefter fick jag kontakt med en formation Tu-16 som jag gav mig på med akan. Jag sköt ner ytterligare 3 Tu-16 innan jag blev bouncad av 2 SU-27 som AWACS inte varnat mig för. Winchester som jag var försökte jag köra ifrån dem men tyvärr slutade uppdraget med en AA-10C i baken och Lupson dinglandes i en fallskärm. Wingmannen sköt ner en hel Il-28:a...

Allt som allt två någorlunda lyckade uppdrag med 17 förstörda fiendeplan och en stängd Tu-16 bas.

Hoppas jag inspirerat er andra att kriga vidare nu!
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Horizon

Ahhh, inspiration!! :) :) :)

Bra jobbat, Luppe. Det skall väl lära dem att inte bråka med oss NoSiG'are. :D

Obizzz

just det Horizon bråkar man med dig får man en Aim 120 i baken oavsett vilken sida man kämpar för :D
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Horizon

Debrief från dagens ansträngningar:

Uppdrag 1

OCA strike mot Kangneong Airbase på östkusten. Ganska simpelt uppdrag. Mötte en del Mig-21 på vägen mot mål, men skickade element två på dem. Bombningen av fi's flygbas var en barnlek. 12 BLU-107 hittade rätt under en enda passering. Tyvärr ville inte min wingman släppa sina BLU's. Flygbasen nerstängd ordentligt. :)

Uppdrag 2

BARCAP norrut från Taechon Airbase (som numera är lagad). Tog inte lång tid innan jag fick mig ett par Mig-21 som låg och smygpatrullerade bakom en bergskedja. Tur att man har AWACS.

Efter det gav jag mig in i ett riktigt getingbo med en herrans massa F-4'or och Mig-21'or. Det var riktigt svårt att skilja vän på fiende, så jag var tvungen att ge mig in i smeten för att kolla visuellt vem jag sköt på. Jagade en F4 ganska länge innan jag upptäckte att det var en friendly jag sköt tracers på... :)

Avbröt siktade in mig på en Mig-21 istället. Plockade honom på nära håll med en Slammer. Mitt i tumultet bestämde sig 2 stycken Mig-23 för att blanda sig i det hela, och jag var tvungen att springa för livet.

Tryckte tankarna och gav järnet med missiler vinande kring huven. Lyckade undvika allt de skickade på mig, men soppan tog slut snabbare än vad jag tänkt mig! Ropade förtvivlat på hjälp från AWACS, och hjälpen kom efter ca. 10 minuter i form av 4 stycken F-16. Underbart att se deras Slammers rusa förbi mig och plocka de två uslingarna som jagade mig. :D

Kill-kåt som jag är vände jag tillbaka och sköt min sista Slammer på en intet ont anande Mig-21 som var ouppmärksam för ett ögonblick.

Upptäckte att jag hade cirka 300 kvar i bränsle och bad om divert field från AWACS, men det var för långt bort. Flame out efter en stund och jag satte ner planet mjukt i en risåker. För säkerhets skull hoppade jag skärm innan planet tog mark. Sorry... :-/

Resultat av detta mission: 5 Mig-21 och 1 Mig-23 nedskjutna.

Hej hej!

BEQ

Var inne och provade hur min ADSL-anslutning med router skulle fungera och det gjorde den. Körde en BARCAP från Osan och fick två 21:or, en 23:a och en 29:a, sen var det RTB. Min tvåa gjorde ingen nytta.

Det är nu eftermiddag kl 1430 i kampanjen när jag stoppade klockan och Nord flyger med kraft långt söderut i Sydkorea. De har gott om Mig-29 och Su-27 och en uppsjö av det övriga slasket. En egen hangarfartygsstridsgrupp har kommit fram. Det börjar dock kännas lite hopplöst att komma någon vart med kampanjen.

Vore kul att flyga med fler mänskliga spelare.

Nu har jag varit uppe alldeles för sent och ska bums i säng.

/BEQ

(bra att blackouts är borttagna nu)