News:

No significant change

Main Menu

F4 Red Flag - Team vs Team

Started by KeyCat, December 10, 2002, 17:53:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Lupson

Hmm...

Har följt denna diskussionen de senaste dagarna nu och har väl vissa åsikter jag också.

Mav: Kul att du stannar kvar. Med tanke på det arbete du lägger ner på att uppdatera RollingFirekampanjen, planera uppdrag etc. så har jag full förståelse att du vill se en viss seriositet hos oss medflygare. Skämdes inte lite i söndags när jag gick och kraschade i en onödig strafingrunda. Kan inte vara roligt att basa över sådana piloter.

Angående Brevitysnacket: Jag vill lära mig - långsamt. De senaste gångerna jag varit med och flugit har Ctrl låtit mig köra flight-lead och coachat mig i hur man ska prata, kommunicera med andra flighter osv. Det kanske inte funkar 100% i särskilt många lägen men viljan att lära sig finns där. Så länge Zebra & Mav håller sin kommunikation i en egen TS-kanal ser jag inte det som något problem alls. Jag skulle snarare vilja flyga wingman för någon av dem och få lära mig mer.

Hur ofta: Jag spelar gärna, tycker alltid det är trevligt både spelmässigt och socialt att flyga med Nosig. Men med alla bollar jag försöker hålla i luften är det svårt att hinna med varje söndag. Den dagen det ställs krav på deltagande eller felfritt agerande i luften, då tror jag en del av glädjen i flygandet och det sociala försvinner för min del.

Om nivåer, elitskvadroner etc: Jag ser hellre att vi är 10 st med olika kunskaper som flyger än att vi delar upp oss i ett par-tre små gäng som inte flyger tillsammans. Vi är inte tillräckligt många i mina ögon för att kunna dela upp oss. Låt istället Mav, Zebra, Ctrl och de andra gamla rävarna vara flight-leaders, element-leaders etc. och försök höja nivån på samtliga. Jag tror det är väldigt få av oss som inte tar Falcon på sånt allvar att vi inte gör så gott vi kan i de flesta lägen.

Om meningen med Nosig: Jag har inte deltagit i Nosig så värst länge, någon gång i Maj/Juni började jag skriva här så min röst kanske inte räknas lika mycket - men jag ser Nosig snarare som en social knutpunkt för likasinnade och inte som en paraplyorganisation enbart för onlinespelandet/flygandet. Jag ägnar mycket tid att läsa i alla forumkategorierna, deltaga i ovidkommande diskussioner osv. DET är Nosig för mig - flygandet är bara en del i helheten.

Puh! Det var vad jag hade att säga i ämnet!

Väl mött!
/Lupson
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Maverix

#41
Ingenting att skämmas för Lupson, huvudsaken är du har den rätta inställningen och att du fortsätter att flyga med oss. Med tiden kommer även du att säga "flyger" istället för spela, he he.;)

Själv har jag gjort 1000 tabbar och kommer förmodligen att fortsätta att göra dem, men strävan att nå 99% realism ökar ju mer man lär sig.
På LAN träffen här nere i Helsingborg var jag så ivrig att jag "sket" i att identifiera ett mål som jag antog var fienden och resultatet blev att jag sköt ned "ft", jag fick bära den "röda" peruken för detta.

Här delade jag och BAX på skammen, jag sköt ned ft och Bax (tror jag) glömde bort hur man "aktiverade" noshjulstyrningen med ett förödande resultat:

http://www.bonetweb.com/boban/Mav_Bax.jpg

ctrl kommer säkert göra en hel del för nya NOSIG medlemmar när det gäller övning osv, men innan jag kan bidra som instruktör så vill jag kunna behärska kommunikationen någorlunda, jag har redan skissat på träningsmoduler som jag tänkte tillämpa.

Maverix

zebra

Lupso: Mycket bra inlägg :) Håller med dig till fullo. Nu är vi inne och snuddar på "fadders-systemet" igen.

Sledge: Orkar inte diskutera mer.... Om du fortfarande inte har förstått på vilken nivå som jag o Mav vill köra så föreslår jag att du frågar någon på forumet. Vederbörande bör nog kunna förklara för dig. Vet själv inte hur jag ska kunna vara tydligare. Nu droppar jag den här "never ending" storyn och ägnar mig åt kul flygning med de som har samma "hobby" (mao inte yrke)

ciao:p

zebra

Sorry Lupson.... Jag menade Lupson med ett "n";)

griffin

Förlåt en dum fråga, men vad är rätt inställning? :D

Jag ser inte något problem i att alla har olika intressen i denna sammanslutning och även olika ambitionsnivåer. Bara för det behöver man inte dela upp allt i svart och vitt. De som vill flyga seriöst gör det, de som flyger mindre ambitiöst gör det. De som bara snackar en massa skit gör det. Vi har alla ett gemensamt intresse; flygplan och/eller flygande i nån form.

Varför maler jag om detta? Jo, jag vill bara inte att det skall vara osämja på ett forum vars främsta syfte är att ha trevligt  och träffa likasinnade. Det är så onödigt. Nu kanske det inte är att tala om nån osämja men jag tycker verkligen att det är viktigt att alla trivs oavsett vilken nivå man vill lägga sig på.

Så, fine att några av er villl ta flygningen till en högre nivå. Jag kanske tom knackar på och frågar om jag får vara med i framtiden (om jag nu inte tröttat ut alla eller m ig själv innan dess). Men det viktigaste tycker jag är att oavsett vad man vill ha ut av detta forum så är man lika välkommen. Det kanske är självklart, men jag tycker det är viktigt att nämna i en diskussion som denna.

Nu skall väl jag fortsätta med det *jag* gör bäst - snacka skit om allt och inget som har med flyg att göra. ;)

Men som sagt, tack vare denna diskussion så har jag blivit rejält sugen på lite Falcon lirande. Är det någon mer än jag som är fullständigt ringrostig som har lust att kicka igång F4 i morgon måndag? Mest på nivån - få igång ett spel och komma upp i luften... Det vore hur som helst skitskoj och kanske en bra start?

mvh Griffin "mycket snack och liten verkstad" :)
snappahead

granQ

#45
låter bra..kanske borde ta det i online (edit: online forumet alltså) men bara flyga runt helt oseriöst på ett seriöst sett imorgon låter toppen ;)
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)

Mr Jim

Well alla ska vara snälla mot varandra det är viktigast, denna röra har förhoppningsvis lett till något. Jag förstår mångas kritik och att ifrågasätta argument etc det har man rätt till. Så om nu pojkarna här kan lugna ner sig och acceptera att ett gäng kommer börja köra "seriöst" och ett gäng fortsätter som förut så går vi vidare som kamrater tycker jag. Blir det otrevligt så vet ni vem som har makten! ;)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Maverix

Vi avslutar denna tråd och blickar mot framtiden istället.

Maverix



:)