News:

No significant change

Main Menu

F4 Red Flag - Team vs Team

Started by KeyCat, December 10, 2002, 17:53:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

SledgeHammer

Hmm... att inte "orka" bemöta kritik är ju också ett sätt när man går ut så hårt som du gör Maverix.

Om det nu är just kommunikationen och BREVITY som är det primära varför är det då en massa diskuterande om hur seriösa alla vill vara? Kom med konstruktiva förslag isf att helt plötsligt "ge upp" och hoppa av för att i nästa sekund stanna kvar. Jag tycker att ctrl's BREVITY sida är en bra början. Mer sånt. Skriv ihop lite exempel på hur man använder olika ord, jag gör det gärna om ni vill, för införlivande på ctrl's BREVITY sida.

zebra: Det är bra att träna, väldigt bra, men man silar inte snacket genom att träna med en veritabel ordvägg. Och angående att dela upp så är jag för det men tycker att vi bör hålla en lagom nivå på den "seriösa" delen så att nytt folk vågar vara med samt att de som flyger "seriöst" ser till att vara med och flyga med de andra. Som det har varit nu så vågar helt nya hoppa in och flyga och så vill vi väl att det ska vara? Om ingen av de "seriösa" är med och flyger med "amatörerna" så kan det bli en redig soppa och ingen som vågar försöka hoppa upp i den "seriösa" gruppen. Säg till om jag är oklar så ska jag förtydliga mig.
Grattis förresten!

Eller är hela tanken att den "seriösa" delen ska vara en riktigt megahardcore grupp som stenhårt går in för att flyga 3-4ggr i veckan och spanka andra internationella grupper i RedFlag och där man måste ha en Cougar, fungerande ICP/MFD och gärna en flygoverall?

Missförstå mig inte. Jag försöker förstå vilken nivå ni vill lägga saker på. Jag är inte säker på att så många här har förstått det än. Förklara gärna i detalj.

Jag kan bara säga att om planen är att bli en hardcore squadron av typ som det redan finns ett gäng av är jag inte intresserad längre. Jag vill hålla mig på seriös men kul nivå. Mao, visst, kvalificeringar är bra och kul men krav på deltagande och/eller regelbundet deltagande är mindre kul. Man ska kunna vara med när man vill/känner för det/har tid. Det är det som har varit så bra här i NoSiG.
Mvh  - Stefan -

KeyCat

Min erfarenhet är att ett allt för "elitistiskt" agerande/tänkande oftast leder till att begränsa istället för att utöka en grupp. Det är absolut inte fel att ha högt satta mål och visioner men med tanke på att vi är ganska unika vi (läs få) som gillar F4 bör det definitivt finnas utrymme för mer än en nivå.

Bara mina 0.20 SEK ;)

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Maverix

Det finns olika sätt att "röra" om i forumet SledgeHammer, och mitt sätt har tydligen lett till något positivt, hoppas du inte är besviken över detta.
Mitt val att stanna kvar i forumet har jag  Bax och Mr Jim att tacka för.

Sledge, förklara för mig vad Super pack 1,2,3 & 4 går ut på, när du svarat på detta så vet du vart vi vill sätta ribban

"Det är allvaret som gör Falcon så roligt":D

Maverix

KeyCat

Förresten glömde tillägga...

- Mav du var snyggare i peruk :D

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Maverix

:D :D

Då har du inte sett ctrl:

http://www.bonetweb.com/boban/ctrl.jpg

Maverix

zebra

Sledge: Är det inte upp till var och en att lägga sig på den nivån som denne önskar?
Har inga problem med att du, eller någon annan, vill se det sk. "seriösa" flygandet ur ett annat perspektiv. Gör så att du kör enligt vad som du tycker passar dig så kör jag och Mav enligt vad vi tycker är givande för oss. Skulle du sedan känna för att hänga på så är det bara roligt och skulle vi vilja köra på med någon/några som vill lägga sig på en svårare alternativt en lättare nivå så förmodar jag att det är ok. Då får helt enkelt jag anpassa mig. Ser inga problem i detta.

Skulle det vara så att mitt och Mavs sk. snackande skrämmer andra från att delta så är det bara att beklaga. Skulle det vara så att du eller andra anser att vi ska lägga av med att försöka köra "brevity" så säg till så flyttar vi på oss. Vår ambition är att lära oss den biten och i så fall får vi väl köra ett "eget" race där andra som delar vår uppfattning är välkomna. Givetvis ska ingen känna tvång att behöva följa några sk. "regler" för hur f4 ska avnjutas.

z.

SledgeHammer

Mav: Nej, jag gillar inte sådana sätt att "röra om" i forumet. Om det leder till något bra så visst, det är jag inte ledsen för. Men jag gillar fortfarande inte sättet. Det finns bättre sätt.

Och nej, jag tänker inte ens försöka förklara vad SP går ut på... Du har dock fortfarande inte talat om vilken nivå du vill lägga ribban på. Eller varför du inte gått med i en befintlig skvadron om det är en sådan seriösitet du är ute efter, jag har för mig att jag frågade det tidigare (jag är nyfiken och vill veta helt enkelt).

Zebra: Det är väldigt mycket upp till var och en vilken nivå man vill vara på. Men. Du (eller Maverix) har fortfarande inte talat om vilken nivå ni vill lägga er på. Det skulle underlätta väldigt mycket om ni gjorde det så att vi andra slipper försöka tolka oss fram till det. Eller har jag missat något?

Det jag försöker att säga gällande BREVITY är att "less is more". Jag kan mycket väl tänka mig att många som precis börjat flyga Falcon blir lite skrämda när de inte får en syl i vädret. Tanken med BREVITY är ju just att minska på kommunikationen och göra den effektivare, ska man då träna sig på det tycker iaf jag att det är fel sätt att röja på med alla ord på en gång och saturera kanalen. Men det är bara min åsikt. En attackgrupp och en eskortrote borde inte ha några som helst problem att samsas på en TS kanal. Och jag har ingenting alls emot att vi använder BREVITY, tvärt om. Jag sitte här och pratar för mig själv när jag flyger singleplayer och har gjort så i några år nu. =)  (Jag flög även en hel del online långt innan SP dök upp, det var då jag såg tjusningen med BREVITY. Jag höll igång ända sedan Falcon dök upp och vi gjorde lite stapplande dogfightförsök, men sen blev det en lucka i onlineflygandet.)
Mvh  - Stefan -

Maverix

Fan Sledge du är en pina hela du, fattar du inte att vi INTE behärskar BREVITY än, försök då inte klanka på oss precis som om vi vore proffs på det. Vi brukar alltid snacka igenom våra uppdrag mycket noga och ibland flera gånger via telefon under dagen, och vi är väl medvetna om att vi "pratar" på tok för mycket alldeles för ofta och därför behöver träna detta.
Superpack går ut på realism och inte "lek", det är därför jag ibland brukar skoja om att vi inte spelar Falcon utan flyger. Jag är inte intresserad av att ödsla min tid på att flyga omkring okordinerat och med ett SA som stinker.
Jag tänker inte ta upp diskussionen med dig mera, du är som en barnunge hela du.
Vi vill lägga nivån på "hardcore", innebär detta att du då inte bli med, så är det bara en otrolig lättnad för min del.

Maverix

:-( :-( :-(