News:

No significant change

Main Menu

Nån som använder PDA?

Started by griffin, January 20, 2004, 22:48:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

griffin

Låter bra, men nu har jag redan bestämt mig. Eller snarare, ordern är iväg. Blev iPaq 2210. Också kompetent :D Men det var ett svårt val och vi får se om det blev rätt.

Ja, jag funtar på en billig usb-blåtand, eller eventuellt xxx-WiFi om det blir sånt. Men nu har jag spenderat tillräckligt för ett tag... vi var på Ikea idag dessutom.

Vad är det med Ikea förresten... Man går in, glad i hågen och vad man tror, väl förberedd. Några timmar senare kommer man ut som ett vrak, arg och irriterad. Och finns det tusen och en anledningar att tappa förståndet där eller finns det? Sen skall man stuva in skiten i bilen och hem. Är man klar då? Onej...

Det är DÅ det verkligen börjar... muttrar som kommer bort, saker som fattas, felaktiga delar, dåliga bruksanvisningar och inte minst ett ego hos den som monterar som vida överstiger alla andra problem...

Sen är det helt otroligt fascinerande, det är nåt magiskt men det går ALLTID åt en felmontering av nåt, varje gång. Man ser till sin fasa, trots all nogrannhet, att... "va fan... där skall det ju inte finnas nåt hål, det skall ju sitta hä... skiiiiit". Backa göra om...

Nåja, nu sitter jag och tröstsnuttar på en whiskey och väntar otåligt på posten... och då är det ju en hel helg i mellan. Ja jädrar. Livet kan vara underbart! :P
snappahead

KeyCat

#25
Tror du gjorde ett bra val med iPAQ 2210. Vad det gäller WiFi kort så är akilleshälen i dagens PDA'er batteriet (och till viss del även skärmstorleken för att WiFi skall komma till sin fulla rätt, att surfa på en 240x320 skärm är ingen höjdare).

Detta eftersom WiFi drar en hel del ström så batteriet sugs tomt på några få timmar. Har själv dragit slutsatsen att blåtand räcker för min del i nästa PDA och även det drar en hel del ström när den används men är bättre anpassad för batteridrivna applikationer.

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

griffin

Kändes lite så. Det var helt enkelt inte motiverat med de priserna, inte ens för mig. :D 2210 är att ta i så det räcker tror jag.

Ja, batteritiderna med de nyare snabbare processorerna och skärmarna är helt klart svagheten.

Näfan, surfa i den upplösningen är uteslutet, jag vill ha minst 1600x1200 då :p För min del skulle WiFi vara ett sätt att ha *bra* trådlös hastighet mellan PDAn och omvärden för så smärtfri överföring av filer och data som möjligt. Men jag tror att BT räcker mer än väl för mina behlv! IR vet jag däremot av erfarenhet att det är sketaslött för nåt större än ett par kb hit eller dit.
snappahead

griffin

:D

Vi får la se, Komplett skickade grejerna idag så... peppar peppar.

btw hade komplett 2210 till 1-1Ã,½ tusen mindre än alla andra så funtar ni den är det där ni skall kika.
snappahead