News:

No significant change

Main Menu

Nån som använder PDA?

Started by griffin, January 20, 2004, 22:48:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KeyCat

Min nuvarande PDA (Casio E-15) har troget tjänstgjort i snart 5 år och är för mig betydligt mer användbar än en filofax! Förutom att synka kalender, kontakter, e-mail etc. via Outlook så överför jag nyhetsbrev och andra dokument som på så sätt kan läsas när tillfälle ges och oavsett var jag befinner mig.

Snart dags för en ny tror jag och jag har sneglat på iPAQ's 1940 som är mycket liten och dessutom har ett rimligt pris.

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Dubble0zero

Tja...
Själv har jag hafft en nokia 9110 comunicator, det var ingen "riktig" PDA, men den var mycket användbar i och med att den hade en sån enkel kalenderfunktion...
Tyvärr så gick hårddisken på den sönder (precis efter att garantin hade gått ut), så nu funkar bara telefonen (utan sparade nummer), så jag har en annan mobil nu, det har i övrigt resulterat i all jag inte har nån kalender alls, och att jag har lite sämmre koll på saker och ting... :p
Så är du som mig kan jag rekomendera en PDA bara för kalenderbiten (personligen har jag dock alldrig gillat de där pennorna)...
I övrigt så får du väl bestämma vad du vill ha den till, men jag tyckte inte riktigt att min va så jätte bra att kolla mailen på, det var dyrt (vanlig mobil taxa), och man kom i alla fall inte in på hotmailen (hade nått med nån säkerhets inställning att göra, men det gck säkert att ställa om), men jag kunde komma ut på nätet och kolla snödjupet på skidorter och sånt, så visst var det användbart med internet...
Nu för tiden med de andra teknikerna att komma ut på nätet så har jag ingen koll ingen vad det kostar (slutade ha koll när wap kom), så det kanske är lika dyrt...
...000... =)

griffin

QuoteOriginally posted by Lupson

Några av grabbarna på jobbet har Palm Tungsten av nyare modell, jättebra färgskärm, blåtand och annat trevligt. Det är modellen som man kan "dra ut" och få större skärm. Den verkar faktiskt helt okej, även om jag bara lånat och testat lite kort. Är ju lite nerdgött att surfa trådlöst via bluetooth->mobil->gprs.

Tungsten T3, det är den modell jag överväger. Den eller iPaq 2210 blir det. Det som talar mot T3 är bl.a. att batteriet inte är utbytbart, något som verkar dåligt. Tänker bara på de mobiltelefoner man haft - batteriet har ju dött långt före telefonen och vid ett tillfälle var det dåligt tom innan bindningstiden gick ut.

En annan sak som verkar cool men som jag är lite skeptisk till är det där med att kunna "dra ut" en del. Känns som man alltid kommer vilja ha den utragen vid användning... lite onödigt och nåt som kan gå sönder/bli glapp i tycker jag det verkar som.

Du kan ju fråga de på jobbet om detta om du orkar... kanske har de nån åsikt där. Fast den lite högre upplösningen på T3 är ju frestande.

Å i andra sidan har 2210 en CF slot som ger bra utbyggbarhet, det väger tungt. Vi får se...

Double/KeyKat: Låter bra!
snappahead

Lupson

Dom är bara ca 2 månader gamla så batteriaspekten har jag ingen aning om. Det är t.o.m. så att de inte har använts så mycket än eftersom VPN-programvaran vi köpte till dem inte fungerar tillräckligt bra än.

F.ö. erbjöd utvecklarna av VPN-mjukvaran oss det förmånliga erbjudandet att pröjsa deras utvecklare för att ta fram en patch...
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

griffin

snappahead

ft

Haha... jag spenderade ett gäng arbetsdagar på att ringa in vad som visade sig vara en bugg i Pyttemjuks Visual Basic 6 (tror jag?) Professional. Ringde in den och väntade mig ett tack, men icket då. Istället ville de att jag skulle betala tiotusentals kronor för ett supportpaket för att de vänligen skulle låta mig hjälpa dem genom att berätta för dem var deras jäkla programpaket var buggigt!

Och det var en skitsimpel sak att fixa också, kom en patch på några veckor vilket ju är så kort tid i de här sammanhangen att den är snudd på negativ... vilket ju också tyder på att det var en del andra som led av det men inte hade lyckats ringa in det åt dem.

Mvh,
 /Fredrik

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

griffin

snappahead

SledgeHammer

Jag har haft en Tungsten - T och uppgraderade för ett tag sedan till en T3. Mycket kompetent maskin. Varför inte titta på ett Futuramaavsnitt på bussen om .mp3-lyssnandet blivit tråkigt? Man skriver snabbt och smidigt in saker i kalender/kontakter/anteckningar eller pratar in ett röstmeddelande. Hemma har jag den uppnätad via en billig usb->bluetoothplugg. Sitta i soffan och kika på http://www.tv.nu när man inte orkar sträcka sig efter fjärren för att kika i epgn eller text-tv

=)

Just det, den extraknäcker som väckarklocka också... Vill du veta nåt specifikt så fråga.
Mvh  - Stefan -