News:

No significant change

Main Menu

D-link + router

Started by griffin, October 28, 2004, 20:53:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Brat

D-linken blev så instabil och kopplade ner stup i kvarten nu att jag har behövt modda den, det sitter en 40mm fläkt i toppen på skalet, med ett "snyggt" hål över, de små slitsarna på sidorna av skalet har fått lite större hål, nu är den kall som en obränd CD! :) Och verkar fungera klart bättre, men det är ännu lite moddning kvar, jag tar för tillfället de 12V till fläkten från en av datorns kablar, så det ser lite trassligt ut, men bara jag klarar deklarationerna och sånt under helgen så är jag nöjd, tror INTE att jag skaffar något mer från D-link. Min DI-604 höll till garantin gick ut!:-(
-Brat

Brat

Säg den lycka som varar, eftersom att routern inte har något på/avslag så är den påkopplad hela tiden. Därför lämnade jag datorn igång under natten för att tillfredställa övrig familj med att internet skulle fungera när jag var på jobbet idag också. Annars om den blir varm kan man bli tvungen att ladda om configfilen för routern, mm. Tror ni inte att mina kära familjemedlemmar STÄNGT AV DATORN, när de åkte iväg till Luleå idag....med routern igång! :-X  Nu är den stendöd, eller i alla fall så kopplar den in sig i nätverket för att i nästa sekund koppla ur igen, så in igen och så håller den på, kan inte....hinner inte få kontakt med den under de sekunder den finns online för att köra rätt configfil. Så nu är den arkiverad! Jag kör nu med endast en  dator av fyra mot internet, FAAAAAAAAAN, den hade ju kunnat få fungera så pass länge att man hunnit deklarera mm. Så mycket önödigt arbete....och onödiga pengar, och nu måste man ha en ny router, finns det någon Netgear som bara har kabelportar på marknaden, vill inte ha trådlöst!?X-(
-Brat