News:

No significant change

Main Menu

D-link + router

Started by griffin, October 28, 2004, 20:53:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

ft

Äh, var är väl 11 Mbps extra? Det kan ju vara dötrist, tråkigt... och alldeles, alldeles underbart... X-(

Set ut som om det blir en utflykt med lätt lastbil. Kostar några hundra mer än släp och är fan så mycket trevligare än att dra släp ner med min 1.5i i pissväglag!

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Swede

Har en D-link 624 funkar bra... bara det att den envisas att koppla ned då man kör testar MSFS. Lite surt.

Control87th

Jag och mina föräldrar kör med 624+ Hade ett helvete i början just med nedkopplingar. Efter att ha tankat den senaste firmwaren som kom i december har allt fungerat bra.
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



ft

Kör samma, inga problem utan firmwareuppdatering... hmm... bortsett från att WLAN är nerstängt någon gång varannan vecka eller så när jag försöker koppla upp laptopen. Löses genom omstart (plugg ur! plugg i!) av router. Var det samma hos dig, Ctrl? Kanske skulle prova uppdateringen...

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Control87th

Ja, samma symptom bara att jag hade det ofta, ibland flera gånger per timme. Man kunde få upp kopplingen på en massa sätt... ombot, i/ur med kort, inaktivera/aktivera, byt från/till scared key...
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Swede

kanon.. då ska jah testa att uppdatera.

TrakDah

Jag gillar DLink.

Fast:
1. de äldre, generationen 804, av typen "10/100" var egentligen begränsade till 5 Mbps mellan 10 och 100. De kunde helt enkelt inte switcha så fort som 10 Mbps :-D
2. De tidiga som kunde switcha 10 Mbps blev så heta då de tvangs switcha i just 10 Mbps att de självdog

Idag har dessa problem i stort sett lösts, men fy-satan-vad-de-blir-varma :-D

/TD

Mr Jim

Vi ska köpa en 802.11g router till jobbet, tittar på denna

D-LINK DWL-2000AP+ WIRELESS ACCESS POINT

Nån som har nån erfarenhet av denna eller 802.11g-standarden, vi kommer att köra med kryptering.
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com