News:

No significant change

Main Menu

Problem...

Started by Dubble0zero, December 21, 2004, 21:27:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BEQ

När vi gjorde film senast på jobbet använde vi Adobe Premiere. Mycket enkelt och mycket kraftfullt. Tidigare har jag bara nyttjat movie maker, men Premiere rekommenderas. Hur enkelt som helst att hantera olika ljudströmmar och andra konstiga saker som movie maker är sämre på.

Bra program för att fixa saker ----> tune up utilities 2004. Det lyckades t o m hitta filer som jag raderat på andra sidan millenieskiftet, men den äldsta jag lyckades återställa helt var 3 år gammal. Programmet har en del registerfunktioner och annat godis och om det är lika bra på sådant som att återställa raderade och överskrivna filer lovar det gott.

Rivvern_

Kul!  :D

Det ska jag testa.. När jag kommer hem på torsdag...  :-(

SledgeHammer

Jepp, för avancerat hemmabruk rekommenderas Premiere. Kika genast på det Ctrl! =)
Mvh  - Stefan -

Phlerp

QuoteOriginally posted by SledgeHammer

Jepp, för avancerat hemmabruk rekommenderas Premiere. Kika genast på det Ctrl! =)
Premiere tillsammans med Adobe After Effects är en ren "killer" Har inte testat de senaste versionerna men de lär ju knappast ha blivit sämre.

griffin

Hmmm... filhantering RR... Smaksak men jag överlever inte utan Total Commander.

Säg till om mjukvaruleverantör behövs, förmånliga Nosigpriser utlovas. Har jag hört.:D
snappahead

griffin

System Mechanic är oumbärligt annars för att laga windows. En klockren verktygslåda för XP skulle jag säga.
snappahead

ft

Jag har Pinnacle liggande och tänkte prova. Någon som haft möjlighet att jämföra?

Jag har haft nöjet att jobba en del i professionella redigeringsrum, både digitala och analoga (urk). Det verkar som om vad man kan göra på en PC börjar komma ikapp! Någon som vill donera en DV-kamera? :D

/ft, som saknar att göra film

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

SledgeHammer

Tja, har man After Effects behöver man ju egentligen inte Premiere... =)

Vad har du redigerat på för system ft?
Mvh  - Stefan -