News:

No significant change

Main Menu

Problem...

Started by Dubble0zero, December 21, 2004, 21:27:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Control87th

Ok, problemet löst fast jag är inte 100% på att jag vet hur. Testade en massa andra saker som inte hjälpte...

Sen raderade jag de 9GB avi-filer som fraps lagt på skrivbordet efter mitt senaste test... vips så fungerade det. Tyvärr gjorde jag lite andra editeringar i registret också så det är fortfarande lite oklart om det var det som orsakade problemen... testar mer fraps nu :D
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW

Rivvern_

Windows + filmer = helt värdelöst.

TIPS: jag hade ju massa filmer som inte gick att ta bort...
men jag hittade en fix på DC++. Sen gick det ta bort.  :D

Gött att det löste sig Kontroll Åttisjunde strejdogs

SledgeHammer

Du försöker väl inte pilla runt med stooora filmer med ett vanligt explorerfönster och mediaspelaren va?

Skaffa genast en annan filhanterare och VLCplayer.
Mvh  - Stefan -

Rivvern_

Jag har VLC som jag kör de flesta filmerna på...
Men... jag sitter ju och ordnar med filmerna via explorer..

vad rekommenderar du för filhanteringsprogram?

SledgeHammer

Tja, även om jag använde SID2 på Amigatiden så måste jag faktiskt rekommendera Directory Opus. =)

Just nu använder jag dock det lilla och fria programmet 7-Zip som man kan få att funka som en enkel filhanterare. Det saknar lite bekvämligheter som drag&drop men med lite högerklickande ordnar sig saker ändå. Det är litet och snabbt iaf.
Mvh  - Stefan -

Rivvern_

Det får jag testa..
Men dragÃ,´n drop föredrar jag väl.. jag har Många hundra småklipp jag måste sortera "nån dag"...

Control87th

Jag tittade på några avancerade videoredigeringsprogg som jag blev rekomenderad... Men när jag väl köpte min dv-kamera och satte mig ned med dem fattade jag inte mycket. M$ hade en bra guide lämpad för newbies som mig. Movie maker som följer med XP duger mer än väl till mig ett bra tag framöver.

När jag mixtrat klart så använder jag normalt Dr Divx för att skapa... ja just det DivX :D
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW

Rivvern_

Min svärfar är en jävel på att redigera och göra film. Han har gjort ett gäng reklamfilmer. jag kan hålla med dig Control.. Fast för mig är det nog värre ändå. jag fattar "INGET"!

Så jag lägger inte någon tid på det  ;)