News:

No significant change

Main Menu

ett F16 i hemmet!

Started by Lomez, November 02, 2002, 14:55:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bax

Jo därför att det är svårt att få tag i fullskale vippar med rätt funktion tex HUD warning - fpm drift switchen på ICP. den är momentan i ena riktningen och fast i andra.
Att hitta dylika switchar i microformat, 6mm panelhål, är mycket lättare. Ny vipparm ger känsla av fullskala samt ser bättre ut i sammanhanget.

Har uppdaterat sidan med fler bilder - får inte länksidan att funka dock - å FTPÃ,´n tar evigheter :-(
mvh
bax
Bax
87th Stray Dogs VFW

Assassin

Bax, Det var ju en bra site för att vara första försöket faktiskt. :) *Impressed*

Fast nu skräms man iväg lite av att det ligger så mycket jobb med switchar som man måste konstruera själv... :  Jag får använda mig av den lata vägen, pre-konstruerad ICP och MFD's med backlighting som går att beställas på nätet...om sisådär 1 år då man sparat ihop, för det kostar skjortan... :-OO

Däremot för er som gjort stolar, finns det inga ritningar på "light" versionen som inte är i CAD format?  Nu när man fåt HOTAS är det ju ett måste att ha en, känns så dumt att sitta med de på ett bord framför sig... (kör just nu en väldigt suspekt metod, en fällstol ifrån Rusta som 'nästan' är i rätt vinkel. :D )
/Assassin

\"Förhelvete soldat, ficka öppen! Materielen trillar ut, skogen trillar in!\"
Brigadchef - Blå Brigaden - www.bluebrigade.org (när laptop\'en är igång)

Bax

Assassin: visst finns det det !
Gå till Martin "Pegasus" Schmitts hemsida

http://www.xflight.de/f16/

gå in under simlight och vänster klicka direkt på CAD bilden av stolen så öppnas en GIF bild som är printbar. Skalan stämmer inte riktigt i x och y led om du printar på A4 men måtten står där ;)
Lite hemligt om jag får säga det själv.

Jag diggar prylen med Rusta stolen - allt billigt som är färdigproducerat är kanon - spar massa jobb - kanske går att bygga om mmm....
mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW

Horizon

Fin sida, Bax! Hade inte kunnat göra den bättre själv. :)

Kul med bild från cockpit i "din" Embraer!  :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Bax

Har uppdaterat hemsidan med status på cockpitbygget !
ICP samt MFDÃ,´er färdiga.

http://bax.web1000.com

Har gjort en del konstruktionsändringar som jag skall redovisa när jag hinner.
mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW

weezer

Hallå i verkstaden!!
Nu har jag trixat, sågat, svetsat och lödit...sedär det blev en liten cockpit...
Har bokat tid om ett par helger i en plåtverkstad..för att klä den i plåt..

Har trixat till en throttle extension till cougar'n, för att efterlikna "the real thing".
Den är fullt fungerande med detent / travel guide, fjäderbelastad tilt på handtaget samt att den har en friction plate...

I övrigt har jag även en lite mod till cougar stickan..enkelt..12mm plywood, 30x30mm uppsågat fyrkantigt hål och voila!! 2,5cm travel åt alla håll (inte riktigt som original men bättre än stock cougar..)

NU BÖRJAR JAG TAPPA BESINNINGEN!! Jag har beställt en g-suit, en tryckregulator, en servostyrning och lite slangar...så nu skall jag implementera en g-dräkt till faanskapet:D

Fridens kapsyler,
Weezer
HOTAB - Hands On Throttle And Beer

Bax

Hey - snyggt !!
Bor du centralt i Skellefteå ?
Jag flyger ofta dit i jobbet och har ibland långt stopp på helger. Skulle vara kul att hälsa på och titta på dina lösningar !
mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW

Obizzz

ahhh Skellefteå precis runt knuten LOL

:-/
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst