Quote
DCS: A-10C Warthog (English download BETA version)
"DCS: A-10C Warthog" is a PC simulation of the U.S. premier Close Air Support attack aircraft. This is the second aircraft in the DCS series, following DCS: Black Shark, and raises the bar even higher in the DCS series. Warthog brings the most realistic PC simulation of a modern fixed wing combat aircraft in regards to flight dynamics, avionics, sensors, and weapon systems. You also have the option to play Warthog in "Game" mode for a casual game experience. Fly missions in the Caucasus region of the Black Sea against and with a wide array of air, land and sea forces with new and improved intelligence. Create your own missions and campaigns with the included Mission and Campaign Editors, and fly with and against friends online using the included online game browser.
Pre-purchase of "DCS: A-10C Warthog" also provides access to Beta versions of the game and access to a closed Beta forum. Betas will be updated during development.
THE ADMINISTRATOR RIGHTS FOR INSTALLATION AND GAME RUN, AS WELL AS THE INTERNET CONNECTION FOR ACTIVATION ARE REQUIRED
Minimal system requirements: OS: Windows XP, Vista, Windows 7; CPU: Pentium 4 3 GHz; RAM: 2 GB; Graphics: 512 MB ATI or nVidia, DirectX 9 compatible; Sound card; 6 GB of free space on HDD; Copy protected, requires internet activation.
Recommended system requirements: OS: Windows 7 64; CPU: Intel Core i7-970; RAM: 4+ GB; Graphics: 512+ MB ATI HD4850+ or nVidia GTX260+; Sound card; 6 GB of free space on HDD; Copy protected, requires internet activation; Joystick.
http://www.digitalcombatsimulator.com/index.php?end_pos=1322&scr=shop&lang=en (http://www.digitalcombatsimulator.com/index.php?end_pos=1322&scr=shop&lang=en)
/KC
Ka-ching!
Installerar nu!
Vann jag!? Är jag först?! *tittar mig oroligt omkring*
1% nerladdat... aaaagh... var är mina Thrustmasterprylar som hör till?! :D
Jag såg det igår kväll men väntar lite tills jag ser om jag får några polare att flyga med... nu verkar det finnas hopp. Kommer nog att tanka ner det och testa själv ikväll, imorgon kväll är jag förmodligen på för ett MP-test.
Vilka TS uppgifter är det som gäller nu för tiden? (Ids inte ens kolla i TS tråden för det var väl evigheter sedan den var aktuell)
Hoho, och man kan beställa TM Warthog på Amazon UK nu. 3800 pengar vill de ha (översatt till såna pengar som det är en kung på).
Hela släkten får hemstickade grytvantar i julklapp!
Aaaahhhhrgh! Jag som precis ska till att beställa ArmA 2 och bli lite fattigare. Varför ska A-10C komma just den här månaden när jag behöver köpa nya vinterdäck!? Hur fasen ska jag förklara det här för frugan?
Argh igen... 60 dollares! =/
Köpt! Nerladdning pågår.....
OMG OMG OMG och jag som är i jokkmokk till torsdag!! PANIK >:( >:( >:(
*Kollar banken för femte gången*
riktigt coolt att skjuta kanon nu :-D saknat det innan!
Får dock inte TIRen att funka... någon on/off knapp i spelet tro?
Långsamt på väg ner....
Jävla skit, fick korrupta filer så jag lyckades inte installera igår :-/
Tog den från torrent och det fungerade. Jag hann däremot bara dra igång det, leka med inställningar och köra igenom uppstartssekvensen. Det man omedelbart kan konstatera är att
a) Det är snyggt!
och
b) Det ED kallar öppen beta håller högre kvalitet än det de flesta andra släpper ut i butikshyllorna. Att huvstängningen inte fungerade att klicka på, att det står Shkval där man väljer flerskärmsalternativ och att jag inte lyckas slå om LASTE-switchen är de enda buggarna jag snublade över.
QuoteIf you run a 64bit OS, you need to check the option during install to add the 32bit binaries if you wish to use TrackIR with A-10C. The main TrackIR program is only 32bit and it doesn't work with the 64bit A-10C exes. So you need to use the 32bit A-10C exes you can install as extras in order to use TrackIR in the game.
NaturalPoint is aware of it, and 64bit versions is something they'll look at when they start up TIR development again soon.
Hor: Gör som jag och utför en "Salsam invers" ;D
Avvaktar och låter er andra beta testa. Jag är mer intresserad om/när ED kommer att åtgärda den IMO kritiska CTD-bug som de lyckades att introducera i senaste FC2/BS patcharna för oss som fortfarande använder 32-bitars OS.
/KC
ah tackar! undrade vad det var för alternativ när jag installerade
Quote from: KeyCat on October 06, 2010, 13:01:40
Hor: Gör som jag och utför en "Salsam invers" ;D
Vad är det? :)
Håller med om den där patchen till FC2, det är rätt irriterande när man jobbat sig fram till ett bra läge och plötsligt får CTD.
1 dag kvar... sen ska de tryckas på knappar!
Kommer inte upp i luften, kommer till debriefskärmen varje gång jag trycker fly eller start :(
Uppdatering av DX verkar ha fixat problemet :D
Tusan vad krävande det verkar vara, jag flög ett enkelt instant action uppdrag, körde iofs på 1920x1200 men i övrigt med väldigt konservativa inställningar. FPS var inte alltid acceptabel. Jag ska testa med ännu lägre inställningar men jag bävar för mer avancerade uppdrag.
Min dator: en Intel d2q på 2.4 eller 3.0 GHz och Nvidia260, winXP 4Gb ram....
Kanske är dags för en i7, 6Gb ram och ett 460 ;)
Quote from: ctrl on October 07, 2010, 08:54:42
T
Min dator: en Intel d2q på 2.4 eller 3.0 GHz och Nvidia260, winXP 4Gb ram....
Kanske är dags för en i7, 6Gb ram och ett 460 ;)
I samma tankebanor... Fast jag skulle nog välja ett 5870.
Herregud, man tvingas ju uppdatera grejerna vartannat år om det ska hålla på så här. Jag får snällt sitta mina 5-6 år innan plånboken tillåter såna utsvävningar. Fan ta de höga huspriserna och att vi måste spara 300000 kronor för att ens ha råd med kontantinsatsen på ett normaltdyrt hus. Helvetes jävla helvete fan också. För fan.
Så... nu fick jag lättat lite på trycket också. Nu ska jag äta frukost.
Yey! Slangar hem skiten finally ;D
Provflugit. Lääääckert. Och jag vill ha en GAU-8 i nästa bil! Är det en option i V60?
Får helt ok FPS nu, vet inte riktigt vad det var men jag kan fortfarande ha 1920x1200 och det ser väldigt bra ut :D
Jag kör 1920x1080 och inga problem med min efterhand rätt svaga burk. Däremot är view distance satt per default, d v s irriterande lågt. Får se vad som händer när jag drar upp.
Det är en kul maskin att flyga. Nu skall jag bara lista ut hur man aktiverar hängd last!
Provflygit och konstaterar att de här var fanimig i världsklass! och då har jag bara kört en start och en snabb takeoff med rundtur!
Flyter riktigt fint på min burk i 1920*1080 med typ allting på.. Känns inte direkt som en beta ;)
Måste ha.. Warthog stickorna! :tongue1:
Hur många av er kör DCS: A-10C på 32-bitars OS?
/KC
Jag startar mitt på x86 versionen.. de borde väl vara 32bitars.
För min Trackir funkar inte med den andra exe...
Funkar multi måntro? någon som är sugen testa?
Jag kör på 32bit winXP. Antar att du undrar över minnesläcka/CTD, har inte kört något längre mission ännu, rapporterar om jag får problem. Nu ska jag upp en sväng igen :D
32-bitars Vista här. Inga problem. Drog upp view distance och det flyter fortfarande fint. Möjligen att det saktade ner lite när jag flög genom en massa rök från saker som oförklarligt brann på hemmabasen.
F ö är det kul att slänga Mk-82:or omkring sig. ;)
Jag är sugen på att testa lite multi någon gång i helgen!
Kort men troligtvis dum fråga: Är det här nya A-10 spelet en vidareutveckling av Flaming Cliffs 2? Kan man flyga de vanliga Lock-On flygplanen i A-10 spelet? Dvs - vad ska man eg. köpa för att få vara med och leka på LAN:et :-)
Fy f*n va avis jag är när jag läser det här och ser bilder på olika forum...Inom en inte allt för avlägsen framtid ska jag ha en ny dator
Tur att jag iaf har sommar i Barcelona ett tag till!
Quote from: Lupson on October 08, 2010, 23:12:33
Kort men troligtvis dum fråga: Är det här nya A-10 spelet en vidareutveckling av Flaming Cliffs 2? Kan man flyga de vanliga Lock-On flygplanen i A-10 spelet? Dvs - vad ska man eg. köpa för att få vara med och leka på LAN:et :-)
DCS: A-10C är en "egen" simulator. Köper du den kan du bara flyga A-10C precis som det bara går att flyga Ka-50 i DCS: Black Shark. Dock är både DCS: A-10C och DCS: Black Shark kompatibla med Flaming Cliffs 2 när det gäller multiplayerläge. När du ser en server där man kan flyga något av ovan nämnda flygetyg eller vad som erbjuds i FC2 så är det bara att starta den sim du vill använda och leta upp servern där. Jäkligt häftigt att samarbeta med Ka-50's i multiplayerläge när man själv flyger Su-25T. T.ex. är Ka-50 finfin för att leta upp och oskadliggöra Hawk- och Patriotbatterier som är svåra att komma åt med Su-25'an. När väl fiendens "bättre" SAM's är nere kan du rolla in och släppa dina bombas över målområdet. :)
Det som tidigare saknats till A-10 är en realistisk flygmodell. Det har bara funnits till Su-25 och Ka-50. Nu finns det även till A-10 och tydligen ska grafiken i DCS: A-10C fått sig en rejäl strykning av penseln.
Men just nu är väl inte A-10 betan kompatibel med de andra... fast planen är att alla ska kunna flyga med alla... så vad göra till LANet :/
Hur det är med betan vet jag inte, men senare ska de funka ihop. Jag tycker vi väntar med DCS: A-10C när det gäller lanet. Vi kan väl ta med den som en aptitretare precis som vi gjorde med Black Shark när den kom? Bättre att fokusera på något vi vet fungerar (eller ja, hur var det nu med BS/FC2 i mp... =/ ) när vi väl ses, eller? Vi kanske ska ha IL-2 som backup trots allt. Risken finns ju att det blir som Grytet 2002 när CTD'erna haglade och diskdefragmenteringarna stod som spön i backen. :)
Quote from: Justin Case on October 08, 2010, 23:40:34
Fy f*n va avis jag är när jag läser det här och ser bilder på olika forum...Inom en inte allt för avlägsen framtid ska jag ha en ny dator
Tur att jag iaf har sommar i Barcelona ett tag till!
Hoppas allt går bara bra för Kapten Barcelona iaf!
Du har något att se fram emot när du fixar dig en dator..
Jag lyckas inte starta alla uppdrag, landningsträningen t.ex ger insta CTD..
Sen är de lite luddigt med talet i många träningsuppdrag. Man får pausa och läsa för talet funkar typ varannan gång.
Om man fastnar lite med vad man skulle trycka på och fixa med i vapensystemen så är de omöjligt få igång så den att gå vidare.
Vapen-"profilerna" kan vara sjukt förvirrande.. ???
Quote from: Horizon on October 09, 2010, 09:42:52
Hur det är med betan vet jag inte, men senare ska de funka ihop.
Det är också vad jag hoppades på men sist jag var inne på ED forumet fick jag följande uppfattning om framtida kompabilitet :-\
DCS: BS + DCS: A-10C Ja, efter patchning av BS och A-10C
FC2 + DCS: BS + DCS: A-10C Verkade osannolikt (?) inte säkert det släpps fler patchar till FC2
FC2 + DCS: BS Ja, med nuvarande versioner (som tyvärr CTD'ar på 32-bit OS)
Nu var det ett tag sedan så saker och ting kan ha ändrats och/eller att jag missuppfattat saker och ting...
BTW: Tror inte det kommer vara några större CTD problem att köra FC2/BS på ett LAN med ~10 piloter och mindre uppdrag men det skadar ju inte om host/server kör på 64-bitars OS som påstås funka utan att CTD'a.
/KC
Hela poängen med DCS-serien är att modulerna skall vara MP-kompatibla. Med patchen lyftes enligt vad som står på FC2-sidan FC in i DCS. Finns ett visst utrymme för tolkning eftersom de besvarar frågan om DCS:A-10 + FC2 besvarad med att "A-10C fortfarande är under utveckling", men det vore ytterst märkligt om det inte blev ensat rätt över.
Det är så snuskigt läckert ibland. Jag hänger LANTIRN-kapseln långt ut på vänster vinge eftersom jag gillar att ligga i vänstervarv runt mål. När man tittar ut längs vingen ser man huvudet på kapseln röra sig och spåra. Man kan faktiskt titta på kapseln för att lista ut åt vilket håll man skall titta om man lyckas desorientera sig själv. Bilden på MFD:n kapas korrekt med diagonala begränsningar beroende på kapselns rotation... wow.
Härligt att du fått något rejält knapptryckarvänligt att nörda kring, ft. Nackdelen är att du ofta är okontaktbar på lan när du snöar in för mycket. Men det finns väl inget som inte en fin bit ambrosiakaka kan bota? :D
Quote from: ft on October 09, 2010, 13:17:09
Hela poängen med DCS-serien är att modulerna skall vara MP-kompatibla.
Exakt, men det verkar som att vissa (ED?) inte anser att FC2 ingår i DCS-serien utan bara var en nödlösning.
Precis som ni hoppas jag att FC2 + BS + A-10C + nästa sim + nästa + ... alla blir MP kompatibla och jag har inga problem med att planen i FC2 har förenklad FM/avionik än övriga plan/hkp's. IMO bara en fördel för det ger folk som inte vill eller har tid att spendera X dagar med manualen + träning en chans att deltaga.
/KC
Har inte hittat den/de trådar jag läste tidigare men följande står i deras DCS: A-10C Warthog FAQ...
Quote
Q: Will DCS: A-10C Warthog be online-compatible with DCS: Black Shark and Flaming Cliffs 2?
A: We hope to be able to release a compatibilty patch for DCS: Black Shark after release. Compatibility with FC2 is unlikely.
http://forums.eagle.ru/showthread.php?t=56699 (http://forums.eagle.ru/showthread.php?t=56699)
/KC
Booooooooooooooooo!! >:(
Ser fram emot när man kan köra dessa med bra FM:
SU27, SU25 och KA50 på ena sidan och F15, A10 och AH64 på den andra :D
Har tappat bort lösenordet till ts3 kan någon vänlig själ skicka?
Någon som lyckats lista ut hur man skickar iväg en AGM-65 på rätt mål ännu - I realistic mode?
Haha, nu vaknar Lasse också... Först av allt, är du säker på att du sitter i rätt flygplan? :D ;)
Haha, jag har inte heller lyckats, har hittat slev-kontrollerna men inte uncage och TMS-upp verkar inte fungera. Blir nog till att stoppa in min Cougar till nästa flygning.
(A10 joysticken kommer nog att köpas när jag sett att har råd med alla tapeter/möbler etc. som flytten säkert kommer att resultera i)
Rätt vapen profil, ccip mode på sikte, styr in missilen och den låser själv om man håller på rätt kurs antar ja.. den gör då de av nån anledning för mig. Sköt nyss 2 träff på rätt :o
Korset i siktet blinkar när den har låst, kan ta en stund har ja märkt. Ska laborera mera. Jag tycker man får hålla den lääänge innan den låser.
Någon med en bra förklaring?
Den slutar som prata och säga vad man ska göra rätt tidigt i träningsuppdragen så jag vet inte om jag gör rätt alls. Men träff vart de!
Ja de är en helvetes massa kvar att lära sig innan man gör om detta med säkerhet..
Men damn va läckert när man får de rätt!
http://www.youtube.com/watch?v=fGS8Murr9mk&feature=player_embedded#! (http://www.youtube.com/watch?v=fGS8Murr9mk&feature=player_embedded#!)
Hur fan zoomar man in på siktet? Alltså på MFDS..?
Du zoomar med china forward
Quote from: ctrl on October 09, 2010, 21:32:43
Ser fram emot när man kan köra dessa med bra FM:
SU27, SU25 och KA50 på ena sidan och F15, A10 och AH64 på den andra :D
Absolut men tidsmässigt snackar vi ~5 år till med nuvarande takt och fram tills dess hade planen i FC2 fyllt funktionen hyfsat bra.
Hoppas nästa blir DCS - AH-64A Apache (gärna D modellen men den kan vi nog glömma). Sen hade Ka-52 varit en bättre matchning mot AH-64A men Ka-50 är OK ;)
@Supram: Är osäker på om vi överhuvudtaget har någon TS2/TS3 server tillgänglig längre!? Sist jag provade verkade bägge nere...
/KC
Copy så nu sitter alla och pratar ut i tomma intet? Skulle vara kul med lite multiplayer dcs a-10
Det är nog inte speciellt många som använt NOSIGs TS under det senaste året. Ganska meningslöst att hålla igång det då.
Men man skulle ju kunna låna anrops ts3 ts.anrop.se vet dock inte om det är så smart att lägga ut lösen här pma mig om ni inte kan det. Det är det gamla vanliga
Va då rätt flygplan??!!!
Det vet väl alla att spitten hade AGM 65 :laugh:
:)
Ni verkar ha kommit långt; jag kan inte ens stänga huven...hur mycket jag än trycker på knappen :( Sen funkar inte min TrackIr Pro på min Win7 64-bitar :((
TrackIR är visst bara 32-bitars än. NP skall vara på gång med 64-bitsdrivisar. Tills dess är det allt i 32 bitar som gäller.
Huvstängningsknappen, EAC-knappen och stolsjusteringen är U/S. LCtrl+C för att stänga huven tills det blir fixat.
Fått iväg agm... vet inte om det är en förenklad simulering eller om det fungerar så här annorlunda i A10an jmf. i F16...
Jag har lyckats få dem av balkarna och spränga några broar i små, små bitar, så när det väl är låst fungerar de som de skall tycker jag. Däremot att få låsning... ahem... vafasen... det är mer tur än skicklighet, och påminner inget om hur det är i Falcon. En simulator har fel, och det känns som att det är A-10 för annars är Mavericks rätt svåranvända! Att få sökaren att markstabilisera medan man slewar runt den bör vara löst. Det är liksom det alla häftiga gyron är till för, och annan teknik i samma kärra, t ex LANTIRN-kapseln, fixar det utmärkt. Men Mavericken, icket! Den stabiliserar snyggt i två sekunder (och då kan den!) men börjar sedan dansa rumba över terrängen igen.
Att man sedan kan tricka med LANTIRN-kapseln, slava till SPI och ha sig - javisst - men det känns onekligen som en work-around och gör det hela rätt ineffektivt.
Lite youtuberesearch:
http://www.youtube.com/watch?v=As1X6xBNEK0&NR=1# (http://www.youtube.com/watch?v=As1X6xBNEK0&NR=1#)
lyckas inte trotts jag kört AGM övningen flera gånger. Någon som kort kan sammanfatta detta med utförliga knapptryckningar?!
Quote from: Salsam on October 10, 2010, 23:06:13
lyckas inte trotts jag kört AGM övningen flera gånger. Någon som kort kan sammanfatta detta med utförliga knapptryckningar?!
Har du weapon-release på rätt knapp? Haha :D
Men kan du berätta vad du lyckas göra då?
Lyckas du välja (på vänster MFD) rätt vapen profil? Får du missilen "Aligned" och fram bild på höger MFD? Kör du med CCIP som siktes mode? Blinkar korset för låsning?
Det är riktigt svårt få till en låsning.. Jag lyckas då inte alltid trots "fin" inflygning och god tid för att låsa.
Säger den nått när du försöker avfyra? För den gnäller om inte allt stämmer.. minns inte va den säger på rak arm.. (i jokkmokk nu igen).
Nu finns stickorna att beställa även från Simware!
Market Availability: Oct.20, 2010 :headbang:
http://www.simw.com/hardware/hotas-warthog.html?___store=sen&___from_store=sfr (http://www.simw.com/hardware/hotas-warthog.html?___store=sen&___from_store=sfr)
Våndas, våndas... beställa nu och ha den först eller vänta och se om de första kunderna på production units har några synpunkter som kan skapa garantiåtgärder?!
Ja det är farligt att vara en av det första med en joystick har erfarenhet för jag sitter med en sunkig G940 som jag inte är nöjd med alls...
Skulle behövas ett snabbt beslut om det kommer att liras någon DCS: A-10 på Lanet först :D annars väntar jag nog tills efter årsskiftet.
Hittade en ny bra länk på SSG forum, beskriver olika leveransmetoderna ganska bra och enkelt... fick faktiskt iväg min första AGM 65 efter att ha läst denna!
Nu återstår att få grepp om de andra!
http://www.ssg-clan.se/forum/index.php?topic=1449.45 (http://www.ssg-clan.se/forum/index.php?topic=1449.45)
QuoteKnown features that are not implemented / complete yet:
- Voice over messages (current are place holders)
- Multiplayer
- Aerial refueling
- Training missions
- New Mission Editor map system (DirectX instead of older OGL)
- F-15E weapons
- Old GUI music
- Much of the Nevada map is incomplete (Las Vegas, Groom Lake, building blocks, etc.)
- Most of the missions and campaigns have NOT been properly play tested and many bugs are known to exist
- AI flight radio messages
- Electrical system
- TGP/Mav slew rates according to sensor FOV
- and many, many more issues given that this is a very early Beta!
Verkar dock som folk lyckats köra det MP ändå?
Quote from: Salsam on October 11, 2010, 21:05:53
Hittade en ny bra länk på SSG forum,
Kräver att man registrerar sig. Katten Pejst?
Annat perspektiv. CAS är Bra Skit(tm)!
QuoteFast Startup Checklist
1. Battery + Invertor till ON ( höger panel)
2. Oxygen Supply ON (rakt under Battery)
3. (Optional) Standard Ljus (Lalt + P)
4. (Optional) Radio
MOTOR
5. Alla Boost Pumps ON (panelen vid vänstra knäet)
6. Fuel flow sätt på Normal (Snett under Fuel pumps)
7. Start APU (vid gasreglaget, vänta tills helt startad)
8. Starta AC gen Power (vid batteriet)
9. Starta Left right AC (rakt under AC Power)
10.Starta vänster motor (AltGR + HOME, vänta tills helt startad)
11.Starta Höger Motor (Rctrl + Home, vänta till startad)
12.(optional) Kolla alla kontrollytor (speedbrakes, Flaps mm)
13.Stäng av AC gen switchen vid battery.
14 Stäng av APU (vid gasreglaget)
Elektronik
15. Nollställ Altmeetern med ratten (snett nedanför vänstra MFDn)
16. Starta CDU och EGI ( Rakt under "Tangentbordet" på höger konsol)
17. Starta CICU, JTRS och sätt IFFCC till test (Rakt Under vänster MFD, Längst ner)
18. Tryck på enter under huden för att starta BIT test
19. Sätt på YAW-SAS och Pitch-SAS (Högra panelen snett upp från gasreglaget)
20. Trimma efter Marken med T/O Trimm (snett under PITCH-SAS knapparna)
21. Välj LOAD ALL (eller vad du vil ladda) på Höger MFD.
22. När BIT test på HUD klart klicka igång IFFCC från test till ON
23. Välj TAD på vänster MFD.
24. Ladda upp steerpoints (Ratten STEERPOINT höger Panel)
25. Starta ECMS(chaf,flares) system (Höger panel nära battery)
Hjulstyrning = insert
Hjulbroms = w
Säkert Missat nått men går att följa för att få igång planet
Alright, varning för en ganska stor bildpost i mitt försök till att förklara lite hur man lyckas få iväg andra vapen än guns. Förklaringarna kmr eventuellt vara lite "dirty" men det är för att nybörjare ska förstå.
Jag går igenom min egna procedur för att aktivera vapensystemen.
Och nu kör vi igång:
Vi börjar med att trycka på DSMS i vänstra MFD-skärmen för att kolla vad vi har och så att inget är knas. Om alla stationer är röda så startar vi om CICU'n genom att slå av och slå på (switchen hittar man under Laser Arm som finns under Master Arm). Se till att Laser Arm och Master Arm är tillslaget och även så TGP (targeting pod)
(http://i35.photobucket.com/albums/d173/rigge88/ScreenShot_038.jpg)
Eftersom jag inte har en korrekt joystick har jag en del tangentbordskombina tioner.
I nästa steg går vi och tittar i våran HUD* och spänner ögonen ner i vänstra hörnet och trycker på M tills vi får upp "wpns off". Om inget händer, kolla Master Arm och tryck U för att göra HUD till SOI* och försök med M igen.
(http://i35.photobucket.com/albums/d173/rigge88/ScreenShot_039.jpg)
När det står Wpns Off i HUD kastar vi om och trycker PAGE DOWN (tangentbordet) tills vi får fram MAVERICK istället för Wpns Off
(http://i35.photobucket.com/albums/d173/rigge88/ScreenShot_040.jpg)
OBS! inför nästa steg kommer du behöva ställa in/kolla vart du har kontrollerna för SLEW!
Nu går vi ner och tittar i våran högra MFD-skärm och aktiverar "MAV"
varpå vi ska ha en kamera som tittar genom mavericken där.
(http://i35.photobucket.com/albums/d173/rigge88/ScreenShot_041.jpg)
(Om kameran inte visas får du trycka på knappen intill "EO OFF" för att den ska starta mavericken och då ska det stå ALIGN i displayen och man får vänta i cirka 3min.)
Vi trycker en gång till på MAV i högra MFD'n för att göra kameran till SOI
(http://i35.photobucket.com/albums/d173/rigge88/ScreenShot_042.jpg)
Nu använder vi oss utan våra SLEW-knappar för att SLEWa till ett mål vi vill skjuta på och fipplar tills vi får ett lås
(http://i35.photobucket.com/albums/d173/rigge88/ScreenShot_043.jpg)
Nästa steg är att trycka på din Release Weapons knapp och kolla på förödelsen som en ~250kg missil kan göra.
Nu knallar vi vidare till att bomba lite med CCIP och i detta fallet MK82AIR.
Vi börjar med att trycka på U för att göra HUD till SOI och sedan trycker vi PG DN tills vi får fram MK82/AIR eller MK84 eller vilken bomb man nu vill bomba med just CCIP (JDAMS går inte ändra om till CCIP).
En första anblick vid raktframflygning så ska följande visas i HUD
(http://i35.photobucket.com/albums/d173/rigge88/ScreenShot_045.jpg)
Ett vertikalt streck genom HUD
I änden på detta streck ska vi ha våran pickle
(http://i35.photobucket.com/albums/d173/rigge88/ScreenShot_046.jpg)
Om vi har fel Angle of Attack (AOA) ser siktet ut såhär:
(http://i35.photobucket.com/albums/d173/rigge88/ScreenShot_044.jpg)
Om siktet är korrekt och på målet är det bara att trycka release weapons och bomben ska gå iväg mot målet. Det finns även en mindre hög med inställningar man kan göra för att få dom att träffa mer exakt men det är inte en procedur som hamnar under basics och den kan vi gå igenom in flight.
Jag tycker vi går vidare till GBU 31/38 Jdam där GBU38 är en jdamversion av MK82 och 31 är jdamversion av MK84.
Vi trycker återigen U för att göra HUD till SOI och väljer GBU 31/38 med PG DN. Med GBU31/38 vald kollar vi med M så vi har rätt sikte ifall något har gått fel, siktet vi ska ha är CCRP och det kommer/bör stå i HUD "Use CCRP" om du har fel sikte valt så fortsätt bläddra.
(http://i35.photobucket.com/albums/d173/rigge88/ScreenShot_047.jpg)
Nu går vi ner till högra MFD'n och slår igång TGP
(http://i35.photobucket.com/albums/d173/rigge88/ScreenShot_048.jpg)
Trycker TGP igen för att göra den till SOI
(http://i35.photobucket.com/albums/d173/rigge88/ScreenShot_048.jpg)
använder oss utav SLEW för att kunna låsa på vårat mål
(http://i35.photobucket.com/albums/d173/rigge88/ScreenShot_050.jpg)
När vi har fört den till målet så kommer den att "låsa" sig där men vi måste trycka följande kombination: TMS Forward och TMS Forward Long
vilket blir LCTRL + PIL UPP en gång snabbt (gör till point) och en gång där vi håller in kombinationen för att få det lås vi är ute efter (det har nåt fancy namn som jag inte kommer ihåg)
Vi får återigen ett vertikalt streck över HUD men denna gång finns ingen pickle i botten.
(http://i35.photobucket.com/albums/d173/rigge88/ScreenShot_051.jpg)
Notera cirkeln i mitten på bilden, pilarna som pekar klockan 15:25 visar när vi är in range.
om vi kollar på nästa bild
(http://i35.photobucket.com/albums/d173/rigge88/ScreenShot_052.jpg)
Om vi kollar på den inre cirkeln på förra bilden och tittar nu på denna så ser vi att den inre cirkeln ser vi att den nu har rört sig och är i början på våran in range indikator och nu är min teori utan att veta säkert att man börjar hålla in release weapons i 1-2sekunder innan vi släpper och då släpper även bomben. Om du bara "duttar" på knappen när du är in range kommer du att få ett JAM och du kommer inte kunna släppa bomben.
Om vi gjort allt rätt borde vi ha 1 JDAM mindre och ett mål mindre.
(http://i35.photobucket.com/albums/d173/rigge88/ScreenShot_054.jpg)
Om vi ska släppa GBU12 som går att släppa med CCIP kan vi låsa på ett mål genom TGP'n med samma procedur som vid GBU31/38. GBU12'an kommer då att guida sig själv mot målet, högst rekommenderat att flyga högt och dippa ner snabbt, släppa och dra upp nosen igen.
Nu rakar vi av GUNS den korrekta vägen medans vi ändå är igång.
Dyk mot mål och aktivera steg 1 när du har pickle på mål
(http://i35.photobucket.com/albums/d173/rigge88/ScreenShot_055.jpg)
med steg 1 intryckt kör vi vidare till steg 2
(http://i35.photobucket.com/albums/d173/rigge88/ScreenShot_056.jpg)
och målet kommer nu att strimlas.
Hoppas guiden var någorlunda tydlig och lycka till ;)
SOI* = Sensor Of Interest
HUD* = Heads Up Display
Ã,« Last Edit: Today at 16:29:57 by Rigge Ã,»
Logged
Är det någon som skulle kunna bjuda på en "knapp-karta"?
Denna är halvbra... förklarar dock inte knapparna vilket jag kan sakna...
http://dl.dropbox.com/u/6527939/DCS%20A-10C%20Default%20Key%20Commands.pdf (http://dl.dropbox.com/u/6527939/DCS%20A-10C%20Default%20Key%20Commands.pdf)
Quote from: Salsam on October 11, 2010, 21:07:44
Verkar dock som folk lyckats köra det MP ändå?
Jepp, jag lyckades t.om krocka med den enda andra piloten på servern.
Men det va få servrar och ännu mindre som var publika (inget lösen).
F.ö är jag stolt om jag får igång motorerna. :p
Nä multiplayer är mer ostabilt än freefalcon så jag rekomenderar inte dcs a-10 på lanet om inte en nyare patch på betan har släppts. Visst någon kommer säkert sitta i ett hörn och köra singelplayer någon gång under lanet så folk som inte har det kan se/testa det nya spelet... Jag röstar för svarta hajen och flammiga klipporna
http://www.youtube.com/watch?v=v0kGCeNTZRs&feature=player_embedded# (http://www.youtube.com/watch?v=v0kGCeNTZRs&feature=player_embedded#)!
Quote from: Salsam on October 12, 2010, 20:41:49
http://www.youtube.com/watch?v=v0kGCeNTZRs&feature=player_embedded# (http://www.youtube.com/watch?v=v0kGCeNTZRs&feature=player_embedded#)!
Ingen alfabegränsare på slutet där inte. :)
Hehe, efter att ha sett det där var jag tvungen att prova jettisonknappen när jag lekt klart för kvällen här innan. Utan fyra ton skrot hängande under vingarna blir den ju riktigt manövrerbar, den stora besten!
Fick faktiskt iväg en Maverick med träff i fordon utan att använda active pause. Det är helt klart upplåsning via TGP, utpekande av SPI och sedan slave to SPI på MAV:en som gäller för att träffa. Att manuellt ratta in Mavericksökaren på mål låter sig helt enkelt inte göras, utom i kavlugnt och med autopilot på kanske. Måste lyckas göra bättre kalibreringskurvor för slew-knappen, för det far fram och tillbaka hejvilt även i TGP. Lättare med tangenter, faktiskt. Iofs är det tydligen en bugg där. Slewningen skall bli mindre känslig när man zoomar in... men ändå!
Sådär var det i de första versionerna at Lock On. Man skulle "slewa" sin Maverick och korset for åt alla håll utan att fastna på något. Löstes med en patch.
vad är status på betan nu? funkar det bra i sp/mp hur pass krävande ärden vågar man gå något under rekomenderade datorkapaciteten och ändå förvänta sig bra fps
För mig när man zoomar med TGP:en så är de fasta avstånd den hoppar mellan.. och de längsta ja kan zooma är inte i närheten av hur dom gör på videos ja sett.
Jag kan inte hitta hur ja ska få den att göra på de sättet!
Har China forward och aft på knappar och den går inte att sätta på nått annat sätt.. Hittar heler inget som heter long eller short i menyn?
HILFE! ???
Long respektive short är hur länge du håller knappen. Tänk morsekod. :)
Betan fungerar fint i SP, någon krasch då och då men inte alls så att det gör simulatorn oflygbar. Jag har en maskin som väl var top of the line för tre år sedan (Intel Duo inte allt för snabb och GTX260) och det fungerar, även om det märks att det inte är 47 fps hela tiden.
Har försökt hålla både kort och länge för jag antog precis de.. FAAN!!
Kanske de är nån knapp som ligger dubbelt. Fortsätter tjorva >:(
Hej alla glada, Nu har Vitus vaknat också.. härligt att se att det efterlängtade A-10 är här.
Det är bara online köp som är möjligt ännu eller?
Kul att se er alla igen.
Vitus
Hur köper jag en nyckel?
Hittar inte var på deras sida.
Har laddat hem och installerat men hur nu?
:) Vi ses
bör både komma som mail, kolla spamskyddet, samt finns att finna på DCS hemsida om man är inloggad. Under "Payments" bör den ligga då.
Aha där har vi det.. tack ska du ha.
Pinsamt ::)
Det har kommit ut en Patch !!!!!!
http://www.digitalcombatsimulator.com/index.php?scr=product&product_sid=DCS_A-10C_Beta_2_Patch_EN&end_pos=2364&lang=en (http://www.digitalcombatsimulator.com/index.php?scr=product&product_sid=DCS_A-10C_Beta_2_Patch_EN&end_pos=2364&lang=en)
Japp, har den på väg ner men det går för långsamt för att det skall bli flygande ikväll.
"DCS: A-10C Warthog" Beta 02 Patch Available
The first update for the Beta version of "DCS: A-10C Warthog is now available for download. This update adds several new functions and fixes numerous development bugs. Beta 02 update highlights include:
- New campaign and missions
- "Easy" and "Realistic" radio communications options
- Better functioning AGM-65 Maverick missile
- Adjusted Targeting Pod infrared camera video
- Updated flight manual
- Adjusted unguided bomb and laser guided bomb accuracy
- More stable PAC gun aiming
- Added Player and JTAC radio message voice over
- Added more functionality to electrical system
- Adjusted sensor slew rates according to field of view
- and many, many more.
There goes the evening... Hänga tvätten först, kanske... om jag vill leva. :)
Läääääckert!!!
Plötsligt fungerar PAC. Pricken i målet, första steget på avtryckaren... och pricken stannar där. Nu kan man sätta en lååååååång salva i en T-72. :)
Mavericks verkar också klart mer hanterbara, även om jag bara hann prova som snabbast. Det kändes definitivt som att det nu går att slewa även i narrow-läget.
Kändes snyggare och mjukare också. De kanske har optimerat koden något sedan senast. Fick några stutters på en halvsekund eller så, men det kan ha varit vad som.
Ja nu går det även att låsa mål direkt från tgp låsningen genom att trycka på tms down när maverick mfcd är soi
"EDIT"Jag kunde inte låta bli FT, beställde Thrustmasters mfds och 2 7"skärmar snart blir det att bygga seriösare cockpit hemma :S
Jag var ute och lekte lite. Skogsröjning medelst Mk82 och så. Alla bomber föll rejält kort. Fattade ingenting.
Äh, nog med det. Tillbaka för landning. Farten på 230, så dragkraftsreglagen bakåt och nosen uppåt. Humm... farten faller ju inte... den ökar med ett par knop?! Men där kom stallen. Hmmm! Hastighetsmätare U/S? Nå, det går ju att hantera. Plané hemåt. Hepp, vad nu?! Nu sjunker den indikerade farten. Sakta. Sakta. Men sjunker gör den.
Vänta nu... satte jag vinter som årstid? Ja, det gjorde jag visst. Ahauuup... kan det vara... ja... var har vi nu den jämrans switchen... där! Pitot heat - on!
Och mycket riktigt, snart började hastighetsmätaren snurra neråt i allt raskare tempo.
Snyggt. Jag gillar den här simulatorn! :)
Lite offtopic, men på samma tema. Jag ägde en gång i tiden en Kawasaki ZX-6R och den hade sån där "luffarturbo" där insugsluften trycksattes av fartvinden. Mao mer effekt ju fortare man körde. De två små insugen för denna trycksättning satt fram i fronten under lampan och en gång gav jag mig ut och körde i snöblandat regn (fråga mig inte varför). Det tog en mil, sen satte rören (pitotrören :)) igen och motorn började hacka och spotta för att sen dö helt. Fick inte igång den igen förrän jag hade rensat rören med en pinne jag hittade i diket. Tänkte att du kunde gjort likadant med ditt pitotrör, ft. :)
Quote from: supramk3killen on November 05, 2010, 19:20:02
"EDIT"Jag kunde inte låta bli FT, beställde Thrustmasters mfds och 2 7"skärmar snart blir det att bygga seriösare cockpit hemma :S
Hehe, som jag ställer till. Vad blev det för skärmar? Och visst borde jag få provision från tillverkaren?! Ser fram mot rapport!
Quote from: ft on November 07, 2010, 09:33:45
Quote from: supramk3killen on November 05, 2010, 19:20:02
"EDIT"Jag kunde inte låta bli FT, beställde Thrustmasters mfds och 2 7"skärmar snart blir det att bygga seriösare cockpit hemma :S
Hehe, som jag ställer till. Vad blev det för skärmar? Och visst borde jag få provision från tillverkaren?! Ser fram mot rapport!
Det blev Samsung U70 hoppas att 7" funkar bra. Kommer lägga ut en liten recesion sen när allt är up and running
Vi pratade om parkeringsbroms på LAN:et. I flyghandboken för A-modellen får man reda på att bromsarna kommer igång först då vänstra motorn startas. Skall man ha broms innan dess, t ex om man väljer att starta högerdonken först, skall man dra i nödbromshandtaget för att ha kärran bromsad.
Hittar inget om parkeringsbroms per se, så det är nog att stå på bromsarna som gäller om man inte vill använda nödbromsen.
Kul också att ett single-point-fel i en ventil kan slå ut både bromsar och styrning. "Use extreme caution when taxiing in the vicinity of obstacles". Jomen. :)
Markpersonal + block? Har de inte simulerat det så tänker jag inte köpa simmen. :D
Supram vars beställde du ifrån?
Ebay då blev det billigast men det tar längre tid känner att det är värt den extra tid som det tar fick Thrustmasters mfds för 660kr och skärmarna 2st för 1200kr så inte allt för dyrt, och nej jag har inte någon tjej :P
Haha ok :D
Försöker hitta såna 7" skärmar men ingen lycka.. Pixmania har annars de mesta av de jag vill ha!
Jo problemet är bara att jag är inte gillar pixmania alls har urusel support så jag tror inte jag köper warthogen därifrån försöker hitta något annat ställe kan även tänka mig att betala lite mer bara jag slipper pixmania
Får upp ett felmeddelande när jag försöker starta Training i DCS.
Är det någon annan som har haft samma problem?
error:[string".\missioneditor\modules\me_training.lua"]308:attempt to index find Ã,´temp_optionsÃ,´(a nil value) Stack traceback
skumt vad gör jag för fel laddar ner fel beta eller.
/Vitus
Det löste sig när jag startade som admin, konstigt men ändå.
Har däremot trasslat till det med tangentbordsinställningarna i spelet och kan inte få tillbaka default. Hittade en tråd som tog upp det och trodde att det var löst men sen kommer jag inte längre för jag kan inte hitta filerna.
http://forums.eagle.ru/showthread.php?t=61018 (http://forums.eagle.ru/showthread.php?t=61018)
"
If you cannot find controller files, Win7 / Vista. Some configurations of Win7 / Vista stores the files in a virtual directory, to protect the Program Files area.
You may have to enable "show hidden files / system files" for your Windows to be able to find the content:
- C:\Users\<youruser>\AppData\Local\VirtualStore\Pro gram Files\Eagle Dynamics\DCS A-10C Beta ""
har gjort som dom säger man kommer inte längre än till Program Files efter det finns det bara TrackIr att fortsätta med. Har letat men kan inte fatta vad jag ska göra. Får väl installera om annars.
/Vitus
EDIT: Vet inte om jag är kort i huvudet eller vad det är men nu är problemet löst iaf.. :(
det var ju bara att gå in i program mappen och fortsätta nedåt.. hmm hängde upp mig på den sökvägen som han uppgav i tråden.
Haha,
Jag har gjort lite egna quickmissions, tyvärr får jag ett konstigt fel, åker tillbaka till uppdragsplaneraren efter några minuters spelande... inga felmeddelanden, ingen debrief och ingen track :-/
Finns det något snabbstartskommando för A-10 som det finns för Black Sharken?
Nope. Inte implementerat ännu.
"Start on runway" finns när man skapar uppdrag. Det närmaste man kommer. :)
Går dock rätt fort att moja igång allt manuellt, lär väl finnas komprimerade checklistor vid det här laget. Om inte så kan jag göra en.
Jo jag har kommit in i det lite mer nu så det är inte helt överkomligt.
Jag är inte så snabb så det tar lite tid innan jag har blivit varm i kläderna
och kommer ihåg allt. Men hittade en Quick start up manual som var ok så har
den till hjälp nu.
Tjena killar idag ska jag och 2 kanske 3 vänner flyga a-10 stora delar av kvällen undrar om det är fler som är sugna på lite flygning vi har kommit in ganska långt i a-10 systemen så hjälp finns att få...
Funkar Multi nu??
Quote from: Baztid on November 26, 2010, 17:22:08
Funkar Multi nu??
Jajemen med patch 2 måste jag säga att det funkar hur bra som helst...
Äh, och jag som måste packa + sova inför en hektisk helg...
Verkar som det börjar närma sig release... någon av er beta testare som kan berätta hur pass mkt resurser den kräver i förhållande till DCS:BS, såg att ctrl hade problem att köra tidigare betor på sin HW...
Även nyfiken på hur den förbättrade AI'n sköter sig inklusive egna wingmen och givetvis MP...
/KC
Mina problem visade sig ha med SBS.... C2Q@2,66GHz med ett Nvidia260 kör DCS A-10 utan problem. Det känns som om BS och A-10 är helt jämförbara. Det är enbart tidsbrist som håller mig borta från simmen, som sagt tidigare: första betan var helt i klass med ett genomsnittligt släpp så det finns egentligen inget skäl att vänta med inköp.
Det är lite att sätta sig in i men jävlar va man kan ha roligt när man fått ordning på allt! :o
"Wags" visar var skåpet ska stå..
DCS: A-10C Warthog. Sitting Ducks.wmv (http://www.youtube.com/watch?v=XqQCcqM2Qww#ws)
Quote from: ctrl on February 10, 2011, 19:01:59
första betan var helt i klass med ett genomsnittligt släpp så det finns egentligen inget skäl att vänta med inköp.
Skulle vara tidsaspekten och det faktum att det börjar närma sig paddlings/fiske säsong... den lär ju finnas att köpa även till hösten, får se vad jag gör...
/KC
Kör första betan nu. Hemsk enligt min mening. TrackIR fungerar inte. Spelet hänger sig när man alt-tabbar och när man stänger av. Ska ge beta 4 en chans annars får det vara till det släpps.
Quote from: Baztid on February 11, 2011, 11:03:31
Det är lite att sätta sig in i men jävlar va man kan ha roligt när man fått ordning på allt! :o
"Wags" visar var skåpet ska stå..
Läckert! Jag gillar ljuden. Gillar också hur CBU-87'orna ser ut när de träffar marken. Köp blir det garanterat, frågan är bara när.
Eftersom jag hoppas att CTD problemen för oss som kör 32-bitars OS är åtgärdade i DCS:BS kommande kompabilitets patch var jag lite nyfiken och kollade igenom ED forumet.
Tyvärr verkar det som om det är många som har problem med nya DCS:A-10C på 32-bitars OS :-\
Dessutom står det nu följande som minimikrav?
Quote
Minimal system requirements
Operating system: 64-bit Windows XP, Vista, and 7
Processor: CPU: Core 2 Duo E6600 or AMD Phenom X3 8750 or better
Memory: 4GB
Hard disk space: 7 GB
Video: Shader 3.0 or better; 512MB NVIDIA GeForce 8600GT DirectX 9.0c or better
Sound: DirectX 9.0c-compatible
DirectXÃ,®: 9.0C
http://www.digitalcombatsimulator.com/index.php?end_pos=1322&scr=shop&lang=en (http://www.digitalcombatsimulator.com/index.php?end_pos=1322&scr=shop&lang=en)
En annan (positivare) sak är att det numera står följande i deras FAQ...
Quote
Q: Is DCS: A-10C Warthog online-compatible with DCS: Black Shark and Flaming Cliffs 2?
A: We hope to be able to release a compatibility upgrade for DCS: Black Shark. This would give Black Shark all the features of A-10C, except the flyable A-10C. A compatibility upgrade for FC2 is being considered.
Dvs ändrat från "unlikely" till "being considered"
/KC
Men vafan, ska man behöva köpa nytt OS nu också. Jag har det redan fattigt som det är. :(
Köpa OS ? Shit va 80-tal ;D
Tja det kanske är dags att släppa mitt kära 32bitars XP... även om DCS A10 verkar fungera än så länge :-\ Så länge det räcker med ett operativsystem/tio år så kan jag stå ut med det.
Quote from: Baztid on February 27, 2011, 10:39:02
Köpa OS ? Shit va 80-tal ;D
Tanka hem piratprogramvara? Shit va tonåring. :D
Håller med ctrl, kan man köra i tio år så är det värt 1500 spänn att skaffa nytt.
Windows 8 är ju på gång... ;)
Hehe ja om man räknar på minutpriset på dom 10åren så är de nog inte så mycket fundera på ;)
Win 9 är nog inte långt borta de heller... och sen kommer nog 10
Quote from: ctrl on February 27, 2011, 12:00:02
Tja det kanske är dags att släppa mitt kära 32bitars XP... även om DCS A10 verkar fungera än så länge :-\
Skulle vara intressant att se hur mycket minnesanvändning du kommer upp i när du flyger, kanske det är så att du inte flyger tillräckligt långa pass för att CTD'n skall komma och/eller kör med min gfx inställningar och på så sätt klarar att hålla dig under gränsen? Eller i bästa fall så påverkar inte problemet din burk och då skulle det vara intressant att jämföra mer ingående...
Skickar dig gärna min Performance Counter fil som jag använt till FC2/BS om du har lust att testa någon gång... Bara att köra igång och sen se hur mycket minne din "simulator.exe" process använt.
Håller med om att 64-bitars OS är framtiden för 2 GB gränsen för en enskild process börjar bli ett problem. Som RedRiver säger är Windows 8 redan i faggorna, det ryktas om beta till höstens Professional Developer's Conference som MS håller i September.
Tror dock att ED gör ett misstag och begränsar sin - redan lilla - marknad om 64-bitar OS blir ett minimikrav i dagsläget. Det lustiga är att problemet dök upp efter senaste patcharna, innan dess flög vi MP i timmar utan några som helst problem.
/KC
Inga problem med A-10 på Vista 32 här heller. Lite stutters är väl det enda. Då har jag en erkänt långsam burk för ändamålet också.
Jag tror inte jag varit i luften i mer än 30min i nått uppdrag ännu och har bara kört quickmissions... Karin är borta hela kommande lördag så då kan jag lira själv eller med er... :D
OK, jag har lagt upp config filen (~7 KB) för Performance Counters om du har tid/lust att testa i helgen.
Blå linje är CPU load och röd linje är minne för processen "simulator.exe" och det skall bara vara att packa upp filen på desktopen, dubbelklicka och sen köra igång DCS: A-10C (vet inte om denna config filen funkar för Vista/Win 7, den är gjord på XP)
http://keycat.no-ip.com/files/DCS_Test_001.zip (http://keycat.no-ip.com/files/DCS_Test_001.zip)
Känner du inte för att flyga runt länge så kan du enkelt fylla RAM minnet genom att göra såhär...
1. Skruva upp dina GFX inställningar om du inte redan har det.
2. Starta ett SP mission men stå bara kvar med planet på plattan.
3. Tryck F11 för att komma till extern vy och toggla igenom ett gäng flygplatser (F11 igen) och flyg runt på låg höjd i 3D världen med musen, du kan även speeda upp hastigheten i SP och för mig kan det ta ~15-20 min innan min CTD kommer i FC2 eller BS.
(http://keycat.no-ip.com/files/FC2_121_CTD_000.png)
/KC
KeyCat: Borde funka till DCS Black Shark också va? Programmet heter ju simulator.exe där också. Ska se om jag hinner köra mitt "crash-uppdrag" ikväll.
Japp det är till FC2 och BS jag använt det... tänker inte köpa A-10C om inte detta fixas, därav mitt intresse.
/KC
Testade precis att starta configfilen i Windows 7 och det verkar funka vilket innebär att det säkerligen även funkar i Vista.
/KC
Körde en stund i problemuppdraget. Blev nedskjuten före vanlig krasch. Hängde sig dock när jag tog "exit". Minneskurvan ligger konstant på ca 1.41gb, liten höjning precis innan kraschen när jag tog "exit" i uppdraget.
Körde sen en gång till, då fick jag min vanliga krasch ca 20 minuter in i uppdraget, men då hade monitoreringen stängts av.
In på TS med år så testar vi MP.
Tydligen är jag fri från fredag em-kväll till lördag kväll. Blir det fint väder så blir det dock IRL flygandes lördag, dagtid. Ska flyga runt lite nu med testgrejen aktiv...
Funkar inte, får inga kurvor eller någonting från programmet....
Kan de ha döpt om processen (heter simulator.exe i FC2 och BS) till något annat?
Enklast är kanske att kolla länken till MP, den ser ut såhär i BS...
"D:\Games\DCS - Ka-50\bin\x86\stable\simulator.exe" --net gui
Annars ALT-TAB'a ut och kolla i Task Managern.
/KC
Den heter DCS.exe
OK, undras varför de döper om exe-filen varje gång?
Här är nya configfiler, en för DCS: A-10 och en för FC2 & BS...
http://keycat.no-ip.com/files/DCS_Test_002.zip (http://keycat.no-ip.com/files/DCS_Test_002.zip)
/KC