DCS: A-10C Warthog (Beta) går att köpa nu!

Started by KeyCat, October 05, 2010, 12:01:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Horizon

Men vafan, ska man behöva köpa nytt OS nu också. Jag har det redan fattigt som det är. :(
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Baztid

Do you know how you can tell if there's a fighter pilot in the room?

.

Don't worry, he'll tell you.

ctrl

Tja det kanske är dags att släppa mitt kära 32bitars XP... även om DCS A10 verkar fungera än så länge  :-\ Så länge det räcker med ett operativsystem/tio år så kan jag stå ut med det.
Control
87th Stray Dogs VFW

Horizon

Quote from: Baztid on February 27, 2011, 10:39:02
Köpa OS ? Shit va 80-tal  ;D

Tanka hem piratprogramvara? Shit va tonåring. :D

Håller med ctrl, kan man köra i tio år så är det värt 1500 spänn att skaffa nytt.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Rivvern_

Baztid

Hehe ja om man räknar på minutpriset på dom 10åren så är de nog inte så mycket fundera på  ;)

Win 9 är nog inte långt borta de heller... och sen kommer nog 10
Do you know how you can tell if there's a fighter pilot in the room?

.

Don't worry, he'll tell you.

KeyCat

Quote from: ctrl on February 27, 2011, 12:00:02
Tja det kanske är dags att släppa mitt kära 32bitars XP... även om DCS A10 verkar fungera än så länge  :-\

Skulle vara intressant att se hur mycket minnesanvändning du kommer upp i när du flyger, kanske det är så att du inte flyger tillräckligt långa pass för att CTD'n skall komma och/eller kör med min gfx inställningar och på så sätt klarar att hålla dig under gränsen? Eller i bästa fall så påverkar inte problemet din burk och då skulle det vara intressant att jämföra mer ingående...

Skickar dig gärna min Performance Counter fil som jag använt till FC2/BS om du har lust att testa någon gång... Bara att köra igång och sen se hur mycket minne din "simulator.exe" process använt.

Håller med om att 64-bitars OS är framtiden  för 2 GB gränsen för en enskild process börjar bli ett problem. Som RedRiver säger är Windows 8 redan i faggorna, det ryktas om beta till höstens Professional Developer's Conference som MS håller i September.

Tror dock att ED gör ett misstag och begränsar sin - redan lilla - marknad om 64-bitar OS blir ett minimikrav i dagsläget. Det lustiga är att problemet dök upp efter senaste patcharna, innan dess flög vi MP i timmar utan några som helst problem.

/KC

>> It's all about teamwork! <<

ft

Inga problem med A-10 på Vista 32 här heller. Lite stutters är väl det enda. Då har jag en erkänt långsam burk för ändamålet också.

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus