News:

No significant change

Main Menu

LAN i Halmstad

Started by Swebeast, January 10, 2006, 22:38:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KeyCat

Eeeek 5-dagars Halmstad LAN!!!

Vet att jag inte kan närvara alla men någon. Skall kolla kalendern och återkommer.

Vill också passa på att framföra ett stort TACK till Swebeast & RedOne för det besvär de lägger ner för att vi skall kunna ha LAN-meet i deras eminenta (men dock ej vattentäta) lokaler.

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

KeyCat

#17
Glömde säga att vad det gäller IL2 missions vill jag slå ett slag för Paul Lowengrin's underbara DCG (IL-2 Dynamic Campaign Generator)

Underbart program men det krävs en hel del inlärning + tweakning/testning av alla inställningar för att få till en välbalanserad dynamisk co-op kampanj för IL2. Jag jobbar på det men kan inte lova att jag är fullärd tills LAN'et :p

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

bALoO

Jag skall göra mitt bästa för att dyka upp. Frun har gett preliminärt tillstånd vilket känns bra. Kommer med största sannolikhet dyka upp på regementets område sent på kvällen den 13:e. Iaf om jag får som jag vill.
Intel i5-4690K -  ASUS Z97-P - 2x4096MB DDR3 - Radeon HD7970

Swebeast

QuoteOriginally posted by bALoO

Kommer med största sannolikhet dyka upp på regementets område sent på kvällen den 13:e. Iaf om jag får som jag vill.

Om du kommer till regementsområdet så har du gått fel :D. Vi kommer att finnas på flottiljområdet ;).

Gott Keycat jag förlitar mig på att du ordnar DCG-pluggandet! HELST vill jag nog ändå ha någon typ av "handling" - en röd tråd, detta gör spelet sååå mycket roligare. Man kan t ex börja spelet år 1939 med de maskiner som fanns då och jobba sig vidare fram i tiden eller så kan man spela på samma karta hela tiden med missions som hänger ihop -> frontlinjen flyttar sig, styrkeförhållande ändrar sig, väderförändringar m.m m.m

Slammer! Kommer du så får du se Flygvapnets nya räddningsbil :)

/Swebeast

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

Phlerp

Finns det möjlighet att lägga upp ett hyfsat detaljerat schema för verksamheterna under LANet? Kan kanske för en del kännas en aningen för uppstyrt, men det får saker att flyta mycket bättre och så slipper man ha situationer som att hälften är på väg att käka lunch när hälften tänkt sig köra ett uppdrag.

Bax

kalendern checkad ser bra ut :D
Kanske inte alla dagar men iallafall några. Falcon gruppen sätter sig genast i arbete.
Det här blir verkligen nått att se fram emot.
mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


griffin

Roger, Roger. What's our vector, Victor? :D

Lupson, kontakta mig på valfritt medium när du har tid så spånar vi!
snappahead

ctrl

#23
QuoteOriginally posted by Phlerp


            Finns det möjlighet att lägga upp ett hyfsat detaljerat schema för verksamheterna under LANet? Kan kanske för en del kännas en aningen för uppstyrt, men det får saker att flyta mycket bättre och så slipper man ha situationer som att hälften är på väg att käka lunch när hälften tänkt sig köra ett uppdrag.

Nu spånar jag utan att ha förankrat vare sig med arrangörerna eller övriga Falconfanatiker :-OO

Vi har/hade en tanke på att ha ett rent Falconrum på nästa LAN, ett rum där alla där inne prioriterar Falcon till 100% och endast i mycket liten utsträckning lirar något annat.

Nu när hela LAN:et blir ett flyglan så är min tanke att vi ändå skall ha fanatikerna lite för sig själva (eget rum eller åtminståne sitta invid en vägg eller dyligt så att vi kan köra vårt utan att störas av andra som lirar annat, käkar eller så)

Ovanstående sagt så tycker jag dock att nu när "övrigt" endast består av IL-2 så kan vi planera för IL-2 tid även för Falconfanatikerna.

Vad allt detta leder till är att jag planerar för och hoppas att det skall bli just schemalagt för Falconbriefings/flygande/debriefings om än med större än tidigare, planerade öppningar för Il-2, hälsa på hos Torsten, grillning mm.

Än så länge bara mina 2 cents... eller just det, jag är ju på den förlorande sidan i eoruomröstningen :-OO

edit:
I mina tankar om missions så kommer det att finnas ett antal huvudflighter som måste ha humans i sig för att resultatet skall bli bra, men varje mission kommer också att ha ett ganska stort antal flighter som kan flygas av AI eller av icke-fanatiker som vill vara med på just detta Falconmission.
Control
87th Stray Dogs VFW