News:

No significant change

Main Menu

Ny dator

Started by griffin, April 14, 2003, 14:01:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dubble0zero

Jag har också funderingar på Logitechs nyare möss...
Jag skulle ha skaffat MX700 för längesedan, men jag läste i en rewiew att den bara har 10 timmars bateri tid, och det är ju inge vidare när man ska på LAN och sådant... Så jag har haft lite funderingar på MX500 men jag gillar inte riktigt sladd...
Detta gör att jag inte har bestämmt mig, så min gamla Logitech mouseman få gå lite till med den här datorn... :)
...000... =)

SledgeHammer

Då min sambos far dog i fredags har jag inte orkat gräva ordentligt i detta än men...


MX700 har både jag och ctrl. Vi gillar MX700 skarpt! (rätta mig om jag har fel ctrl =) ) Om någon stör sig på batteritiden så räcker det ju med att man slänger den i laddaren när man går och hämtar en dricka/går på dass/får spel/valfri annan aktivitet, så har man ju en timme eller två till i användbar tid.

Platta skärmar är skoj. Om man inte spelar spel. Ska man ha en riktigt snabb platt monitor så kostar det mer än det smakar.

Vad gäller DVD så avrekommenderar jag hårt allt vad Plus(+) format heter. Det är inte lika kompatibelt som Minus(-) formaten oavsett vad +gruppen säger. Jag har en LG GMA-4020B och den fungerar utmärkt. DVD-R DVD-RW DVD-RAM CD-R CD-RW, vad mer kan man önska?

Har själv ett Sapphire RADEON 9700 så jag kan bara rekommendera RADEON 9700.


Om intresse fortfarande finns så tänker jag hyffsat snart roa mig med att sätta ihop en "en sådan HÄR skulle jag köpa" dator.
Mvh  - Stefan -


SledgeHammer

Just ja, till den som skaffar sig en pryl med uppladdningsbart batteri: (MX700 tex)

Se till att låta den ladda fullt de första 3-4 gångerna och däremellan se till att ladda ur tills den slutar att fungera. Ca 3-4 fullständiga i- och urladdningscykler gör så att batteriet mår mumma och levererar maximal drifttid i fortsättningen. Efter dessa fulla cykler så är det bara att slänga på laddning så fort tillfälle ges så har man alltid en fulladdad mus. 8-)
Mvh  - Stefan -


griffin

QuoteOriginally posted by SledgeHammer


            Då min sambos far dog i fredags har jag inte orkat gräva ordentligt i detta än men...


MX700 har både jag och ctrl. Vi gillar MX700 skarpt! (rätta mig om jag har fel ctrl =) ) Om någon stör sig på batteritiden så räcker det ju med att man slänger den i laddaren när man går och hämtar en dricka/går på dass/får spel/valfri annan aktivitet, så har man ju en timme eller två till i användbar tid.

Platta skärmar är skoj. Om man inte spelar spel. Ska man ha en riktigt snabb platt monitor så kostar det mer än det smakar.

Vad gäller DVD så avrekommenderar jag hårt allt vad Plus(+) format heter. Det är inte lika kompatibelt som Minus(-) formaten oavsett vad +gruppen säger. Jag har en LG GMA-4020B och den fungerar utmärkt. DVD-R DVD-RW DVD-RAM CD-R CD-RW, vad mer kan man önska?

Har själv ett Sapphire RADEON 9700 så jag kan bara rekommendera RADEON 9700.


Om intresse fortfarande finns så tänker jag hyffsat snart roa mig med att sätta ihop en "en sådan HÄR skulle jag köpa" dator.

Beklagar :-/

Ok, Så mx700 verkar vara ett bra val. Ja, vad gäller DVD/CD så är ett sådant tips guld värt för där har jag verkligen ingen koll alls!

Platta skärmar. Jag är kluven. För mig är de mer än bara skoj. Kommer använda datorn både i jobb och som speldator. Och de platta är grymt mycket bättre för ögonen. Men om den inte går att spela på så blir det jobbigt....  :p Nån som har nåt tips om var man kan läsa på om just platta skärmar och vad man bör tänka på? Att de inte först och främst är lämpade för spel vet jag men det GÅR frågan är bara hur. Som sagt, hur mycket pengar som helst tänker jag inte lägga.

Inget är spikat och jag lyssnar fortfarande på goda råd...  och en "sån där skulle jag vilja ha dator" tittar jag gärna på! Kul att se vad andra värdesätter. Ovanstående konfiguration är ingen värsting men vad jag tror en mycket prisvärd och ändå prestandamässigt stark burk...
snappahead

Dubble0zero

Så trevligt at MX 700 är bra... då kan jag ju börja fundera lite seriösare på den... :)
...000... =)

griffin

Yes. Den e jag sugen på. Vad sägs om denna då?

Cordless Desktop MX

Med en MX700 och allt! Lite sugen på den asså! Gillar ju snygga tangentbord med en massa onödiga knappar på! :D
snappahead

Swebeast

#22
Jag har en platt skärm (Dell 1702FP) och är extremt nöjd med den. Inga eftersläpningar, inget flimmer, ljuset perfekt=suverän.

Det enda jag har märkt som är negativt är att om man spelar upp filmer från DV-kameran kan det bli något "streckigt" vid hastigt filmade rörelser (det där lät konstigt men jag tror ni fattar :p ).

Sen är jag ju en sån där kuf som är helt övertygad om att det blir mindre skadlig strålning som man annars bombarderas av av en vanlig skärm (call me supersticious :-OO )

/A

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

Dubble0zero

QuoteOriginally posted by griffin


            Yes. Den e jag sugen på. Vad sägs om denna då?

Cordless Desktop MX

Med en MX700 och allt! Lite sugen på den asså! Gillar ju snygga tangentbord med en massa onödiga knappar på! :D

Knappar är alltid roligt... Det ser så mycket mera high tech ut då... :D
...000... =)