News:

No significant change

Main Menu

Satans Thrustmaster-potentiometrar!

Started by TrakDah, April 13, 2003, 15:42:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TrakDah

Jag tror det ja, jag misstänker att det ligger latent i varje pot av den typen i alla cougars. Problemet är att poten inte sitter i ett standardfärste. Gjorde den det skulla man kunna köpa vilken Elfa-pot som helst och montera in denna, men i o m specialfästena (1 i gasen, 2 i spaken) så går det inte med mindre än att man moddar fästet, och vill man inte det är man hänvisad till TM:s potar och förlita sig på deras utskicks-service.

/TD

Assassin

Hm. Ajdå. Får bli en X-45 iallafall då trots allt för mig. ;) Orkar inte slåss med mera joystick problem. ;)
/Assassin

\"Förhelvete soldat, ficka öppen! Materielen trillar ut, skogen trillar in!\"
Brigadchef - Blå Brigaden - www.bluebrigade.org (när laptop\'en är igång)

Obizzz

modda om den till ett standardfäste kanske vore en billigare och bättre lösning i längden då?
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

TrakDah


SledgeHammer

Lösningen är ju att göra som han med hallsensorerna. Man gör sitt eget fäste. Men det har han redan gjort och så får man med sensorer och allt klart att trycka i. Jag slits mellan mitt pill-jag och mitt latmask-jag =)
Mvh  - Stefan -


Obizzz

"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

TrakDah

#22
Då så.

Nu har jag fått hem 2st potentiometrar med dagens post. Dags att löda.
Jag kommer att löda fast den ena och tejpa fast den andra innuti throttlen för framtida bruk...

Fast jag undrar om det promenerat hit med dem, för jag fick leveransbekräftelse den 18 april... Tar post från holland 2 veckor nu för tiden tro?

/TD

BEQ

Jaha, då var det tydligen min tur att få det där problemet också. Det är som om man hällt sirap i gasreglaget. Berätta gärna hur ni gjorde för att få reservdelar, vilken adress man vänder sig till och hur man byter ut fanskapet.


/BEQ
*lat*