News:

No significant change

Main Menu

Satans Thrustmaster-potentiometrar!

Started by TrakDah, April 13, 2003, 15:42:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TrakDah

1. Thrustmasters europeiska hemsida

2. Du kan norpa texten från mitt inledande inlägg ovan.

3a. Öppna och kolla hur det sitter
3b. Ta bort den trasiga delen
3c. Löd på den nya delen på samma sätt

:)



/TD som e nybliven far den 30 maj till 3230g tunga och 50cm långa Natasha

Assassin

#25
Vissa dagar är man ganska glad att man valde X45'an istället... Den verkar ju inte ens ha hälften av alla problem som Cougarn förr eller senare har. :/
/Assassin

\"Förhelvete soldat, ficka öppen! Materielen trillar ut, skogen trillar in!\"
Brigadchef - Blå Brigaden - www.bluebrigade.org (när laptop\'en är igång)

Assassin

hehe, jodå, X36 problemen har jag hört om... :) VÄLDIGT glad jag inte har en sådan.. :D
/Assassin

\"Förhelvete soldat, ficka öppen! Materielen trillar ut, skogen trillar in!\"
Brigadchef - Blå Brigaden - www.bluebrigade.org (när laptop\'en är igång)

Bax

uuups... det känns som jag sitter med en tickande bomb !!!
mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


Obizzz

"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Obizzz

jo speedbraken moddade jag redan första veckan då min var extremt trög och bara fungerade åt ett håll och det var inte speciellt svårt bara skruva isär handtaget så ser man hur det ska vara.
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

BEQ

Ctrl: Har du beställt reservdelar från Thrustmaster eller tänker du skicka in hela klabbet till dem?

Jag har varit på tok för slö för att orka göra någonting åt mitt Cougarproblem, men nu när LOMAC är på gång liksom en ny SP kanske man skulle ta tag i det och skriva och påtala problemet.

För övrigt ska jag flyga upp för mitt PPL-cert fredag nästa vecka på Tullinge. Det är väl där du håller till också Ctrl? Jag har hela 4 pass på totalt 4h timmar loggade. Det är väl ganska imponerande?  :D

/BEQ

BEQ

De absolut värsta sakerna jag har sett på film är:

1. SI-film från en NATO-kärra under Maple Flag i slutet av 90-talet. "Dagens flygsäkerhetsmeddelande - använd ögonen", säger övningsledningen och visar filmen. Först ser man ingenting, sedan från ingenstans dyker en CF-18 upp på kollisionskurs och med kanske 5 m höjdöverskott. Det kallar jag nära passage. Jag såg det på en Discoverydokumentär som gick för några år sedan om en brittisk Tornado F.3-division som var på Maple Flag.

2. En 37-uppvisning från 80-talet över ett mindre flygfält. Föraren har totalt missbedömt höjdförlust alt ingångsfart i en rak roll. Han rollar och märker efter halva rörelsen att han är på väg ner i backen och tar upp. Motorn pumpar och fpl knäcker några björkar i skogsbrynet vid sidan av banan. Man verkligen ser hur markeffekten räddar flygplanet. Veckan innan hade han fått rådet att han måste ta upp nosen mer innan rollen i den farten.

Sevärda båda två.


/BEQ