News:

No significant change

Main Menu

Satans Thrustmaster-potentiometrar!

Started by TrakDah, April 13, 2003, 15:42:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Horizon

BEQ:>> Kan du fixa filmerna du pratade om? Skulle GÄRNA ha dem i mitt lilla bibliotek med vapen- och flygfetischism. ;)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

BEQ

Horizon: Den med CF-18 kan jag nog fixa på sikt... Det krävs att det kommer en dag när jag har extremt lite att göra så att jag först letar reda på filmen i mitt videobibliotek, sedan kopplar videon till datorn, därefter kodar den osv :D :D :D
Du förstår ju själv att det är större sannolikhet att det blir ny regering i USA innan årsskiftet än att jag får t ur ä.  :-OO

Ctrl: Jag ska nog vara där från lunch. Jag och farsgubben ska flyga dit tillsammans. Han ska förnya sin instrumentbehörighet för Åke Christiansson och därefter är det min tur. Om jag har tolkat bestämmelserna rätt i AIC och BCL kommer jag att automatiskt ha avance-behörighet och det passar mig utmärkt... :)  Tänk om man kunde få tillgodoräkna sig I och mörker också.

Jag får väl ta och knåpa ihop ett litet mejl till TM och påtala problemen och be dem att skicka reservdelarna. Problemet är att jag inte är värst händig när det gäller elektronik mindre än att byta 220V-sladdar, kort, minnen och jumprar.



/BEQ



BEQ

Det var ju mycket märkligt att mitt svar till "nära ögat"-tråden under helt andra saker hamnade i denna tråd, fastän jag tryckte på reply i "nära ögat"-tråden. Nu blev ju allt taget ur sitt sammanhang. Jaja, jag får väl posta en kopia.


/BEQ

Horizon

Ingen fara, jag läste på båda ställena och kände mig inte alls förvirrad. Hoppas att de andra inte heller blev snurriga :)

Väntar med spänning på dagen då tummen åker ur ändan. ;)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Bax

Om jag inte minns fel så finns det inte längre någon möjlighet för VFR-mörker i sverige  vilket gör att man måste köra natt på färdplan och IFR, iallafall i kontrollerad luft.

Ctrl: har du sett filmen då Bob Hover rollar med sin Shrike Commander med ett glas vatten på dashboarden - inte en krusning på vattnet. Tänk om man kunde det då skulle jag kunna göra det under servering i kabin  :D

mvh
bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


ft

Ansluter mig till skaran med kass throttle-pot. Skulle ut och flyga lite på riktigt på datorn (d v s SFS PC) och upptäckte plötsligt att luftbromsen (mappad till throttle) inte gick att ta ut mer än en liten smula - och då gick det saaaakta. Flög ändå - att landa var som det måste vara att landa vissa sextiotalskonstruktioner, där ventilationen har större effekt på glidtalet än luftbromsarna... ;)

Skickat till TM support och krävt nya grejer. X- och Y-pottarna har börjat spika lite också så det är bara en tidsfråga och luftbromsswitchen verkar vara förbrukningsvara.

Får se hur lång tid det tar. Funderar på att kannibalisera min TQS så länge... se om det är samma pot i alla fall.

Mvh,
/ft

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

ft

Nej, inte uppdaterat något nyligen. Vet inte vad jag kör men jag skall kolla. Jag har svårt att se hur en mjukvaruuppgradering skulle kunna bränna en pot!

Mvh,
 /ft

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

ft

QuoteDear Customer,

I have entered your spare parts replacement order today. You should receive it within 10-14 business days.

Regards,
Marcel Jasper
Hercules/Thrustmaster Technical Support

Supporten fungerar som den skall och som den brukade. Nu är det bara att vänta några veckor...

Mvh,
 /ft

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus