News:

No significant change

Main Menu

F4 Red Flag - Team vs Team

Started by KeyCat, December 10, 2002, 17:53:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

SledgeHammer

OK, fint. Då diskuterar vi inte. Men...



Jag har ställt två frågor.

1. Varför flyger du/ni inte med en "seriös" skvadron om det är det du vill?

&

2. Vilken nivå vill du/ni lägga "ribban" på?
(nej, hardcore räcker inte, förklara)



zebra: Bra att du sa hobby. Av Maverix reaktion och inlägg (och även delvis dina inlägg) så tolkade jag det som att han ville att alla skulle ställa upp just som om det var ett litet miniyrke. Det var det jag opponerade mig emot.
Mvh  - Stefan -


Horizon

Här kommer mannen som inte är rädd för konflikter >>> Horizon. *fanfar*

Efter helgens bravader vill jag bara säga min mening i denna diskussion. Bra att någon låste upp den igen, så att det fria ordet kan komma fram.

*** Så... med risk för att slänga ännu en vedklabbe på brasan: ***

Boban, jag hoppas att du var berusad när du drog igång din lilla... hmm... manöver i fredags/lördags. Var det från början din plan att "röra om i forumet" för att något bra skulle komma fram, eller var det bara ett ryck du fick? Var det månne på skoj allting, precis som herr TrippleX?

Misstänker att det var mitt inlägg du reagerade så starkt på, eftersom det var efter min lilla uppsats du bestämde dig för att ge upp och lämna NoSiG. Är det så svårt att förstå att jag inte har samma intresse in F4 som du har? Jag flyger F4 för att det är KUL och OPRETANTIÖST, inte för att jag vill bli stridspilot. Hade det varit så, hade jag åtminstone köpt en Cougar och inte den sunkiga (men dugliga) MS SW Precision Pro, jag sitter med nu.

Tycker du inte att du _kanske_ steppade lite över linjen med sur min? JAG tycker inte att det var rätt. Varför inte bara starta en tråd med lämpligt namn, där du frågade om hur många som skulle kunna tänka sig att spendera mer tid framför F4 och lära sig att kommunicera på ett professionellt sätt? Kom igen nu. Säg att du överreagerade lite...

Varför beter du dig som du gör mot Stefan? Han förtjänar inte kommentarer om att du önskar slippa honom i framtiden. Okej, ni kanske talar "förbi" varandra, men orkar du inte svara kan du ju bara låta bli, och sedan släppa det, eller?

Fan, vi är ju vuxna människor här!

Min erfarenhet säger att konflikter löses bäst genom att man konfronterar dem. Rätt in i stormen bara. Pang på. Ner med pannbenet. Visst, det är jobbigt när man är mitt i dem, men resultatet är alltid hundra gånger bättre än om man bara tiger ihjäl dem och låtsas att allt är bra.

Tanken med detta inlägg är att uttrycka min åsikt i frågan. Jag är inte personen som lägger konflikter i säcken bak på ryggen (se ovan), för risken finns att sånt här bara resulterar i skitsnack bakom ryggen på varandra. Vill vi ha det så i NoSiG?

Jag hade en kanontrevlig helg på lanet i Helsingborg i våras (med gott umgänge och fina peruker), och jag vill gärna uppleva det igen. Dock utan groll i sinnet för sånt här. (Det är därför jag måste få det ur mig).

Bra att du lyssnade på mig och kom tillbaka till forumet förresten. ;)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Maverix

1. Jag var tyvärr "spiknykter"
2. Det var INTE min plan att röra om i forumet.
3. TrippleX var ett mycket dåligt och barnsligt sätt av mig.
4. Jag ber om ursäkt till SledgeHammer.


Maverix

:-OO

Horizon

Gött, mannen. Nu är vi igång och spelar igen! Hoppas att vi nu kan samsas med våra olika ambitioner här på NoSiG i framtiden. :)

Väl mött vid nästa flygning!
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

zebra

QuoteOriginally posted by SledgeHammer


            OK, fint. Då diskuterar vi inte. Men...



Jag har ställt två frågor.

1. Varför flyger du/ni inte med en "seriös" skvadron om det är det du vill?

&

2. Vilken nivå vill du/ni lägga "ribban" på?
(nej, hardcore räcker inte, förklara)



zebra: Bra att du sa hobby. Av Maverix reaktion och inlägg (och även delvis dina inlägg) så tolkade jag det som att han ville att alla skulle ställa upp just som om det var ett litet miniyrke. Det var det jag opponerade mig emot.


Stefan: Jag har valt att droppa ämnet. Vet inte var i mina inlägg som du anser att jag tycker att alla ska sluta upp att leva sina liv och satsa på F4.  Säger som tidigare.... Det är fritt för var och en att lägga sig på den nivån som man själv vill. Av tidigare inlägg så borde du kunna utläsa vad jag tycker. Men framför allt vill jag ha kul. Den här dialogen roar mig inte det minsta så det är därför jag droppar den.
Beklagar att du känner att du inte fått svar på dina frågor. Ring mig om du vill, du har mitt nummer så kanske jag kan vara tydligare.  Annars så föreslår jag att du hänger med och flyger framöver så märker du på vilken nivå jag vill lägga mig eller snarare jag strävar efter att nå. Jag förmodar att du har en del att lära mig så häng på istället för att sitta bredvid.

z.

griffin

snappahead