News:

No significant change

Main Menu

OPF torsdagar kl 19

Started by KeyCat, September 18, 2002, 00:27:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BEQ


griffin

snappahead

griffin

Appråpå OPF... Om man, rent teoretiskt sett, skulle vilja vara med. Får man det, går det och sist av allt: vad behöver man. Om vi utgår från att jag har grundspelet och att jag kan fixa fram saker...

Griffin
snappahead

Clark

#59
Kul att kunna hjälpa till, ctrl :)

Griffin,
ja det är inga problem :)

Du behöver OPF + Resistance eller Game of the Year. Sedan behöver du 1.90-patchen till Resistance och så lite annat smått och gott såsom Vietnamaddon. Men det kan du få när du väl har det andra. Sedan är det bara att köra.

/C
Clark

\"There may be a slight ringing in your ears. Fortunately, you\'ll be nowhere near them.\" - Cecil - The Simpsons

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
MSI GeForce FX 5200 128 mb & Voodoo 3 2000 PCI
SB Live! 5.1

griffin

Så... har jag fattat det rätt:

OPF + Resistance = Game of the year

på detta 1.90

eller?
snappahead

Jotte

Game of the Year Edition= Flashpoint 1985+Red Hammer+Resistance i version 1.85
Var noga med att ladda ner Game of the Year versionen av 1.90 patchen om det är den "bundeln" du köpt.

KeyCat

#62
Skulle också vilja inflika...

Eftersom det inbyggda kopieringsskyddet FADE aktiveras på kopior är det viktigt att en egen licens används. FADE kan uttrycka sig olika men ryktena säger att vissa vapen kan bli mer eller mindre oanvändbara och jag har själv varit med att lira då personer blivit nedkopplade när FADE aktiverats (händer dock inte alltid).

Hur vet man om någon har FADE aktiverat? När någon med en kopia ansluter till ett MP lir kommer en text typ "Original games do not FADE" att synas i chatten för alla när den spelaren ansluter sig...

Utan att lägga in moraliska aspekter så kan jag ivart fall konstatera att det inte är så speciellt skoj att spela ett "seriöst" planerat uppdrag om man vet att någon av personerna man spelar med riskerar att bli nedkopplade eller inte kan träffa fi pga av den saken :-/

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Dubble0zero

Men, den där texten kommer alltid upp när jag loggar in i ett spel, tillsammans med "Dubble0zero use modified config file", men jag har orginal grejjorna... i och för sig så har jag hört att texten med modifierad config fil lades in för att förhindra fusk, men att det inte behöver betyda att man fuskar, det kan vara någon addon eller något liknande som gör att blir så.... men jag vet inte riktigt, det kanske inte har med varandra att göra...
...000... =)