News:

No significant change

Main Menu

Poäng i 3DMark2001SE

Started by Horizon, September 14, 2002, 01:49:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

SledgeHammer

Mvh  - Stefan -


Mr Jim

Horizon>Kan du inte köra din Barton i 12*200=2400? Eller maxar du vid 11*200?
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Horizon

#90
Jim:>> Har faktiskt inte testat högre, stannade vid 2200 för att jag tyckte att det räckte bra tills vidare. När jag fått i en fläkt i sidan på chassit kanske jag ökar lite till. Sitter på ungefär samma hårdvara som dig, minus den där tratten då.

En fråga: Åt vilket hål blåser/suger din processorfläkt? Alphakylaren är ju gjord för att fläkten ska _suga_ luft från flänsen. Jag har testat åt båda håll, men märker ingen skillnad i temperatur på processorn.

P.s. Vilka temperaturer ligger du på? Jag ligger en aning högt efter att jag överklockade > CPU 56 och chassi 32 @ idle. Ska se om jag inte kan arrangera om kablar och sånt i lådan så att luften lättare kan ta sig fram där inne. Som det är nu är det rena djungeln!

En fin grej med min Barton är att jag kommer upp i 2200MHz utan att öka spänningen ett smack! Ligger fint på 1.65 volt och har kört Prime95 12 timmar i sträck och systemet är stabilt som attans. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Mr Jim

#91
Horizon>Kör Enermax:en så luften sugs "utåt" från kylflänsen. Dessutom har jag precis bredvid fläkten till CPU:n det primära utblåset för hela lådan så luftflödet blir nästan perfekt *tårar i ögonen*. 3 st 120 mm fläktar är vad som driver mitt system. Själv måste jag höjja volten lite.

Nu ska jag iofs tyvärr sälja min monsterdator som jag lagt ner så mkt energi på med dremelborr och allt ;(
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Horizon

We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Mr Jim

CPU håller sig stabilt på 46 C när jag kör 2400 och går upp till 47-48 när jag lirar spel. Chassitempen är konstant 29 C förutom när jag körde hot potato i typ 8 timmar då det blev 30 C. Maxtemp:en på CPU:n tror jag har varit 49-50 C när jag pressat den med hemska program. Använder Asus Probe 2 för tempmätning(Har ju ett ASUS moderkort).

Rätt nöjd.
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Horizon

Ja, du ska vara nöjd med de där temperaturerna. Jag ligger som sagt lite högt, men har i vanlig ordning en hel hög med moddaridéer på gång. Närmast ligger att göra ett fint hål i sidan av burken och plutta dit en Papst 120mm som blåser rakt över AGP-porten. På så sätt kommer jag att få bra kylning på min passiva Zalmankylare som sitter på grafikkortet och kall luft kommer även att hamna vid processorn.

Sedan finns det fler saker man kan göra, men jag börjar med hundratjugomillimetaren... :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

SledgeHammer

=) Byggare Horiz

Jag har avancerat planerna på frys en gnutta. Tänkte bara uppdatera dig så att du vet att långtidsprojektet lever.
Mvh  - Stefan -