News:

No significant change

Main Menu

Poäng i 3DMark2001SE

Started by Horizon, September 14, 2002, 01:49:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Lupson

En av nackdelarna så vitt jag vet med 3DMark 2001 är att grafikkort utan pixel/vertex-shaders inte kan köra nature-testet. Alltså räknas detta test inte ens med, vilket bara det gör kanske 1000 poäng. Om jag skulle trycka ner ett GF4 eller modernt ATI skulle jag säkert också kunna närma mig 10000 poäng när jag fått i min nya 1800+ processor. Hmm..kanske inte 10000 då jag tappar rätt mycket på min 100 Mhz FSB hastighet. Menmen...

Jag håller med Horizon här. Det är inte svårt att köpa delar till sin dator, det svåra IMHO är att finna den bästa kombinationen av BIOS-inställningar, överklockning och drivrutiner.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

SledgeHammer

Får jag vara med? På det där med obegränsad budget... :D
Mvh  - Stefan -


Streaker

#42
Självklart får jag höga poäng med det kortet men innan så hade jag precis som ni GF2 GTS och då fick jag runt 8000 poäng :D :D

-----> http://straight-pipes.org/nosig/read.php?TID=687




Obizzz det tvivlar jag inte på :) :) !!!!
/ --Maui--

SledgeHammer

Lupson: Jag trillar ju in på nästan 11000 så du borde nog kunna göra det med.
Mvh  - Stefan -


Streaker

Lupson ---> "Jag håller med Horizon här. Det är inte svårt att köpa delar till sin dator, det svåra IMHO är att finna den bästa kombinationen av BIOS-inställningar, överklockning och drivrutiner"


Exakt !!! Det är ju det jag har gjort till en viss del också...

Jo om man hade en obegränsad budget så skulle man nog komma upp i en 25000 poäng. :)
/ --Maui--

Lupson

Streaker: 8000 p med ett GF2 GTS/PRO är jäkligt bra. Om jag minns rätt så har PRO 400 Mhz minnen till skillnad från mina 333 Mhz. Med lite tur kanske man kan klocka dem en bra bit uppåt också. Mina minnen strejkar över 350 Mhz och är inte helt stabila över 345 :( Processorn lägger av kring 220 Mhz. Hade du klockat mycket för att nå 8000p? 64 Mb kanske hjälper lite grann också?

Hur som helst hoppas jag få min nya processor imorgon. Beväpnad med nyinköpt kniv, aceton och Horizons AS3 hoppas jag kunna nå 1650-1700 Mhz. Ska bli väldigt intressant att se hur stor prestandaförbättring jag får. Med 100 Mhz FSB, PC-133-minnen och ett GF2GTS 32 Mb kommer knappast processorn vara den begränsande faktorn...

SledgeHammer: Du har ett överklockat ATI Radeon 9700...kommer jag över 6000 är jag jäkligt nöjd. Kommer jag över 5000 är jag tillfredsställd. Hamnar jag under 4000 ska jag tortera processorn med ett 12 timmar CPU-stability test som hämnd!
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

SledgeHammer

Just ja. Tänkte inte på det. Har inte vant mig av med mitt gammla GF2 kort än =)
Mvh  - Stefan -


Streaker

@Lupson  

Jo visst har jag klockat lite men ett hett tips för att kunna klocka MYCKET är att sätta en fläkt i sidan av burken. Den ska sitta i jämnhöjd med grafikkortet och då kunde iallafall jag klocka som faan. Har även kvar denna fläkt nu när jag har bytt till ett GF4Ti4200 och jag testade utan fläkten först. Då var minnesflänsarna och GPU asvarmt när jag hade klockat. På min Athlon idlade jag ca 50 grader innan jag satte igång fläkten. Först sänkte jag idle temperaturen till 40 grader och nu när jag kännde på flänsarna så var de inte ens varma.  :D :D  Alltså mycket kylning hjälper vldigt bra. Men man ska vara noga med att sätta fläktar på rätt ställe så att man uppnår max kylning av de små fläktarna.
/ --Maui--