News:

No significant change

Main Menu

Matrox Parhelia floppar?

Started by Horizon, June 26, 2002, 00:30:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Horizon

Hej på er (särskilt Sledge och Maverix)!

Verkar som Parhelia inte riktigt är vad vi hoppats på... än. Hoppas att de med lite tweakande av drivrutiner m.m. kan möta konkurrensen mot Nvidia och ATI bättre.

Läs och begrunda!

http://www.tomshardware.com/graphic/02q2/020625/index.html

och

http://www.hardinfo.dk/tests/Grafikkort/default.asp?ID=426
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

SledgeHammer

Hmm, Toms hardware läser jag endast om alla andra lagt ner först... Hellre då Anandtech. Men jag tycker nog att det verkar lite skumt jag med.
Trots det så vill jag iaf testa innan jag sågar helt =)
Mvh  - Stefan -

Horizon

Jo testa vill man ju alltid, men jag vill inte lägga ut 4500 pengar bara för ett test. Jag tror jag låter Maverix, som har alldeles för mycket pengar (och kontakter) prova först, så får vi höra vad han säger om kortet... :)

SledgeHammer

Ska se om jag inte kan lägga vantarna på ett ex för test. Helt utan kontakter är man ju inte. =)
Mvh  - Stefan -

Horizon

Gött!

Återkom med resultat och bedömningar när du vet mer.

Mr Jim

Väntar med att se resultat från simulator spel. Titta på www.anandtech.com test och se hur bra kortet gör ifrån sig när man använder FSAA. Rent prestandamässigt tror jag man kan skylla mkt på tidiga drivrutiner. Men det är några grejer med kortet jag inte gillar. Sen att det slår de flesta andra kort med full FSAA ger ju en viss indikation att det kan bli skoj att ha detta kort med flygsims(som ofta endå inte kommer upp i såna gigantiska fps nivåer som Quake 3 etc).

1. Priset
2. Drivrutinerna(Jag jämför alla tillverkares drivrutiner med nvidias eller läser John Carmacks .plan filer ;)
3. Die size:n(För stor enligt mig, borde varit mindre och högre klockad kärna eftersom det inte är direkt minnesbegränsat som testerna visat)

Viktigast för mig är nog dock priset.
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Maverix

Efter att ha läst de tester som publicerats så måste jag säga att Matrox piskar Geforce i allt som har med bildkvallite att göra. Det som är man bör tänka på är att FPSÃ,´en är i förhållande till Nvidias lägre men "Spelbara" och utan ryck & hack.
Jag har redan beställt ett ex från HP för utvärdering och bör ha det liggande på bänken när jag kommer hem från min semester.

Geforce... up yours, and wellcome Matrox!!

En svettig Maverix... 39 grader i skuggan.;)

Horizon

Varför misstänkte jag redan innan jag skrev mitt inlägg att Maverix skulle såga recensionerna jag länkade till? :D