News:

No significant change

Main Menu

Matrox Parhelia floppar?

Started by Horizon, June 26, 2002, 00:30:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

SledgeHammer

Precis, 3Dfx sa: "Speed is KING!" men sen när de fått uppfarten han de med att säga: "Quality is also KING!" innan de blev uppköpta. NVidia verkar mest hålla på med det förstnämnda.
Mvh  - Stefan -

Horizon

:p Du har så rätt ctrl...

Hoppas på de nya drivarna som förhoppningsvis kommer till Parhelia snart.

ctrl:>> Varför har du satt 85 fps som max i CS? Ser man ingen skillnad med mer eller?

Jag ändrade till maxfps=150 i min config men i spelet visar det bara 99 stadiga. Vet du varför?
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Maverix

Exakt ctrl, "jämnheten" är 1000 gånger viktigare än höga FPS och detta är något som Nvidia lider av.
När jag använder de senaste drivrutinerna till mitt Geforce3 så har jag underbara värden i 3D Mark 2001 men Falcon är stundvis "ryckig", byter jag däremot till 7.xx drivrutinerna sjunker 3DMark värderna drastiskt men Falcon flyter jämt som silke.
Uppskrämda kort ger jag inte ett urin:D  för, i varje fall inte för Falcon. Geforce fungerar däremot utmärkt med nyare spel som jag testat men dessa spelar jag ej, bara Falcon ska det va.... bara Falcon. ;) :-Z

Maverix,  från ett internet Caffe i Belgrad.

Mr Jim

Hehe ser fram emot dina tester Maverix! Personligen tycker jag kortet är på tok för dyrt i förhållande till min plånbok :)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Horizon

Jag väntar fortfarande på testresultaten Boban! Eller var det kanske så att Parhelia inte alls infriade dina förväntningar? ;) :D

SledgeHammer

:D

Jag tycker fortfarande att NVidia sysslar mest med det förstnämnda =)
(och inte ens lyckosamt, de blir ju omkörda...)
Mvh  - Stefan -

Horizon

Horizon

Nä fy, det är ju så man drar sig för att ens tänka på att köpa en 21-tummare när det gäller CRT. Det är ju rena containern på skrivbordet! Nä, tacka vet jag min 17" TFT, mer än så behövs inte. :)