Arkadstridsvagnar i sitt esse

Started by Horizon, April 18, 2011, 21:21:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Fluff

Ändra tillbaka! Det där är ju fusk och kan resultera i banning.
Odi profanum vulgus, et arceo

Horizon

We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Lupson

Nä, men seriöst alltså. Jag körde några battles efter senaste patchen utan detta, konturerna kom senare. Ny grej eller är det mina grafikinställningar som varit knas tidigare?
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Fluff

För att vara säker på att vi menar samma. Betrakta nedanstående bild:




Så här har det alltid sett ut för mig. Vet inte om det går att stänga av. Även de vita "cloaking-konturerna" vid parkering i buske känns igen.
Odi profanum vulgus, et arceo

Baztid

Så där har de alltid sett ut på mina båda burkar.
Do you know how you can tell if there's a fighter pilot in the room?

.

Don't worry, he'll tell you.

Lupson

Jag googlade lite. Jag har spelat utan "outlines" fram tills nu :-) Verkar vara någon inställning i Catalyst Control Center avseende "Catalyst A.I" eller Anti-aliasing som pajat den funktionen. Nu blev det ju ännu löjligare att pricka mål genom buskage etc.

Ge mig "realistic mode" nu! Dvs. inga röda "pluppar" eller outlines på fientliga tanks. Ingen auto-aim. Full visibility (iaf skall allt upp till 600 meter eller något sådant synas). Och kanske en funktion så man måste ange mål för att ens kompisar skall se dem på sin mini-map.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Horizon

Har också haft både röda, gröna och vita konturer sedan jag installerade spelet och jag håller med om att det är lite löjligt med dem. Hade själv gärna sett en inställning där man bara kan se begränsat ut som förare/vagnchef/skytt. Vem vet, kanske får vi lite mer realistiska inställningar i en framtida version om de bara får in nog med pengar att fortsätta utveckla spelet.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Horizon

Luppe, jag förstår att du svor över VK3001 (P) när du kom till den. Maken till tegelsten med både Parkinson och MS får man leta efter. Jag trodde helt seriöst att något var fel när jag första gången satte mig i den, helt ouppgraderad. Nu har jag åtminstone uppgraderat larvbanden och skaffat aningen större motor, men den suger fortfarande. :) Blir till att nöta och nöta för att få tag på ett nytt torn samt en fin 88'a till den, sen kanske den blir något att hänga i granen.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names