Arkadstridsvagnar i sitt esse

Started by Horizon, April 18, 2011, 21:21:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Lupson

Quote from: Horizon on May 30, 2011, 19:40:44
Luppe, jag förstår att du svor över VK3001 (P) när du kom till den. Maken till tegelsten med både Parkinson och MS får man leta efter. Jag trodde helt seriöst att något var fel när jag första gången satte mig i den, helt ouppgraderad. Nu har jag åtminstone uppgraderat larvbanden och skaffat aningen större motor, men den suger fortfarande. :) Blir till att nöta och nöta för att få tag på ett nytt torn samt en fin 88'a till den, sen kanske den blir något att hänga i granen.

Ja, den var hopplös i början. Men faktiskt - med crew > 90% och fullt uppgraderad var den helt okej. Nästan i nivå med DB:n, trots allt samma kanon men mot en tier lägre fiender. Man ska helt klart köra P:n som en ganska renodlad sniper, campa mycket. Den har dock bra topphastighet, så vissa typer av omgrupperingar kan den ju göra - se bara till att ha en halv karta att accelerera på :-)
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Horizon

Nu har jag åtminstone fått monterat ett nytt turm och en schysst 7,5 cm L/70. Granater ska regna över mina fiender!
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Horizon

Muahaha, L/70'n var ett riktigt lyft! Körde ett battle tidigare idag och fick med mig fem kills hem när röken hade lagt sig. Nu saknar jag bara ett par tusen xp tills jag kan låsa upp åttioåttan.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Lupson

Quote from: Horizon on June 01, 2011, 16:14:41
Muahaha, L/70'n var ett riktigt lyft! Körde ett battle tidigare idag och fick med mig fem kills hem när röken hade lagt sig. Nu saknar jag bara ett par tusen xp tills jag kan låsa upp åttioåttan.

Ja, jämfört med L/48 är L/70 riktigt vass. Jag kör dock på 88:an, dess överlägsna damage gör stor skillnad när man ska ge sig på vagnar med mycket hp. Fuskade t.o.m. en stund med premium-ammo till 88:an, det var riktigt roligt. Om än dyrt :-(
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Horizon

Jag har kört ett tag med 88'an, men var faktiskt inte så imponerad till en början. Faktum är att jag bytte tillbaka till 75'an ett tag, men är nu på 88'an igen. Den har som du säger väldigt fin damage om man bara siktar rätt. :) Guld-ammo har jag bara använt till min Marder II'a och Stug III'a, men jäklar vad det var kul att shocka heavies med träffar som tog mellan 30-50 procent av deras hp. :D
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Horizon

Jag är nu stolt ägare till en styck JagdPanther som står och glänser i mitt garage. Mina xp räckte till att uppgradera med mellanmotorn, sen bar det ut i strid. Första intrycket var "FU motherf**kers, här kommer Horizånten i sin JagdPanther och ÄGER hela kartan!!". Andra intrycket var "HELV**ES skitbössa som inte slår igenom skit ens!!" :D

Jobbar vidare med uppgraderingarna.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Lupson

Jag har svårt att slita mig från WoT. Kör inte premium account just nu, tar ju en evighet att grinda till sig Panthern. Har snart 40000xp på VK3002(DB), 50000 kvar till Panthern - som i sin tur behöver kanske 40000xp för att man ska få 88 L/71. I övrigt verkar Panthern inte direkt bättre än VK:n.

Kör just nu med 6 rounds premium per runda, det gör det hela lite roligare. Men dyrt... 10 guld per skott... :-(
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Salsam

#71
@Horizånten: JP blir inte riktigt rolig innan man får bästa motorn och 10.5cm kanonen... sen äter man IS-3or till frukost :-D fast det gäller ju givetvis att fortfarande sikta på chassit!
Själv saknar jag 100k till min T-54 :-S tillbaka till att grinda. Fast jag drar in ca 10-15k XP/dag just nu... så om någon vecka så ;-)
...fast, sen är det ju bara till att börja grinda på nästa vagn :-P

När får man luta sig tillbaka och njuta!?  ::) ;D