Halmstad LAN 2010 - Order

Started by Salsam, March 25, 2010, 20:16:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Horizon

Quote from: supramk3killen on May 13, 2010, 09:53:10
Sova? det är ju bara en helg tacka gud för koffeinet

Då är jag rädd att du får sitta ensam uppe mitt i natten när vi andra gamla gubbar ligger och snarkar på logementet. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

ft

Quote from: ctrl on May 12, 2010, 22:48:21
Hur är det med sängkläder? Vissa år har man kunnat låna för en mycket billig peng andra år har sovsäck eller egna lakan etc varit obligatoriskt.

Quote from: Salsam on March 25, 2010, 20:16:35
Maslow
Logi finns vid behov, typ Logoment, medför dock egna sängkläder.

;)


Vill dessutom inflika att det inte var hål i taket. Taket låg på gården... :)

Supra och andra som inte var med på den tiden,
ett av de första, om inte det första, LAN:en var då stormen Gudrun drog in över Halmstad med full kraft. Vi blev inblåsta och kunde inte förflytta oss upp till logementet p g a kringyrande bråte, som husvagnar och , lyktstolpar och bänkar gjorda i gjutjärn(!). Mitt under en delikat måltid bestående av vad som råkade finnas hoprört i en gryta blåste sedan taket av hela kåken och landade på gården. På morgonen hade viss översvämning uppstått i lokalen, diverse utrustning behövde länspumpas och en mindre elbrand åtgärdades... sicken cirkus! På väg hem fanns det inga vägskyltar längs RV25. De hade blåst av stolparna... :)

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

supramk3killen

#74
ååå fyfaan ja det där trodde man inte skulle kunna hända sverige låter väldigt mkt amerikanskt. Hoppas era dataprylar klarade sig oskadda. Kanske att man tar med sig ett paraply till datorn då :P

Horizon

Detta var 2005 och andra LANet på FMHS. 2002 och 2003 var vi i Grytet hemma hos Maverix. Har lite kul bilder därifrån om ni vill se. Bland annat ft som står och smeker den då helt nya och überhäftiga TM Cougar som Maverix hade fixat åt oss. :)

Var det inte Luppe som hade ett nätagg fullt med vatten? Har för mig att några av er fick köpa nytt/använda försäkringar.

Jag och (blivande) frugan var ute och kände på vinden i Gbg den kvällen, men vi vände och skyndade oss in när vi hörde grenar slitas loss bland björkarna i området och när något som liknade en takpanna kom flygandes genom luften. :o
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

supramk3killen

HAHA ja det där låter som en upplevelse... Bilder är alltid roligt att titta på...

Salsam

Gentlemen. Abort!

Swebeast, RedOne och jag har nu bestämt att vi ställer in LANet  :-\ istället väljer vi att satsa på ett LAN i höst istället.
Vid det laget bör både A2OA ha kommit samt LOCKON patchar som får med BS med.
Jag kommer inom snar framtid sätta mig ner med kalendern och titta ut lite lämpliga helger och slänga upp en poll på detta.

Jag ber er därför PMa mig om konto uppgifter så jag kan föra tillbaka de pengar Ni betalat in för detta tillfälle.

Med lite mer tid på oss kanske vi till och med kan fixa lite roliga "bakom stationer" och kunna titta på lite roliga prylar med.

Det är tråkigt men vi hoppas som sagt kunna gott göra detta genom ett ännu bättre LAN i höst.

Frågor? Funderingar?

Horizon

Tvära kast, men bättre att ta ett definitivt beslut som sagt. Du ska ha mina kontouppgifter sedan tidigare. Om inte, maila/PM'a mig.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

ft

BOLTER!!! :D

Oki, då vet vi. Funderar på flottiljens dag på F7 istället... någon mer som skulle kunna tänka sig den?

Bakomstationer låter värt det. Då kanske det är mer aktuellt med ett tredagars? Datumpoll å det snaraste, hösten börjar inte vara inbokad riktigt än. :)

Rörande pengarna så kan de för min del gärna stå kvar tills jag vet om jag kan vara med på nästa omgång.

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus