Gällande MP rekord är 7 st i kampanjen med SP3

Started by KeyCat, June 11, 2002, 23:51:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

KeyCat


Tack för en trevlig runda gubbar!

Ikväll blev det nytt MP rekord då vi var 7 stycken som flög ett 1+ timmes uppdrag (flygtid! totalt var det 2+ timmar) uppdelade i tre flighter på Maverix SP3 server utan en enda CTD!

Däremot så la TS servern av mot slutet :-/

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Clark

Tack själv!

Ja det funkade mycket bra. Flöt på hela tiden.

Ett minne som består hos mig är när en -27 kröp upp bakom dig Keycat efter din bomb run, och jag i sin tur dök ner bakom -27an och sköt ner han med kanonen...
Annars var det rätt mycket kaos över deras flygbas, och utan kommunikation ett rent h-e...
Clark

\"There may be a slight ringing in your ears. Fortunately, you\'ll be nowhere near them.\" - Cecil - The Simpsons

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
MSI GeForce FX 5200 128 mb & Voodoo 3 2000 PCI
SB Live! 5.1

loke

Hur funkar den inbyggda voice-funktionen nu?

KeyCat

#3
Clark: Det måste ha varit Maverix, Zebra eller Baloo du hjälpte för jag såg din lyckade insats. Kom själv ner nära dig från hög höjd efter jag slagit ut AAA med HARM och plockade en SU-27 med AIM-120 i MADDOG mode som Maverix hade tipsat mig om på vägen dit :p

Det svärmade av SU-27:or när vi väl kom fram till basen och innan jag somnade undrade jag hur du lyckades med konststycket att hålla dig vid liv tills vi kom fram?

loke: Vet inte eftersom vi kör med TeamSpeak istället för den inbyggda voicen...

TeamSpeak funkar bra i alla simulatorer och går att få igång på de flesta maskiner utan större problem och dessutom har Fluff och grabbarna satt upp en dedikerad TeamSpeak server för oss NOSIG'ar (kolla annan tråd för IP, länkar etc.).

/Christer (a.k.a KeyCat)


>> It's all about teamwork! <<

Clark

Ja OK. Det var lite rörigt där så det var väl någon annan jag räddade.

Jag befann mig emellan er och de andra (Fluff och Phlerp) och vet inte riktigt hur de blev nedskjutna. När jag kom fram fanns inte ett enda plan i luften, bortsett från några MIG-19 som AI-F-16 tog hand om.
Jag vet inte hur scramblefunktionen fungerar men det verkade nästan som de kände på sig att just ni skulle attackera basen. Jag flög över den flera gånger, men inga su-27or startade. Däremot när ni kom i närheten. Det bokstavligen exploderade av plan i luften, och jag hade turen att befinna mig på 20k när de startade. Så jag bara dök ner och tryckte av mina AIM-9s, och fick ett par.
Clark

\"There may be a slight ringing in your ears. Fortunately, you\'ll be nowhere near them.\" - Cecil - The Simpsons

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
MSI GeForce FX 5200 128 mb & Voodoo 3 2000 PCI
SB Live! 5.1

Maverix

En liten screanshoot från denna kväll:
http://idg.areno.com/idg2406/7iMP.jpg

Som ni kan se så var det inte lite motstånd vi stötte på eller så.:D

Maverix


Horizon

Jag förstår att ni hade det svårt där. Ibland är det som att stoppa foten i ett jordgetingbo, när man flyger över östkusten (för det var väl där ni höll till?).
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Maverix

Nej det var Västkusten, den STORA basen OnchÃ,´on Airbase.

Maverix