News:

No significant change

Main Menu

Pet Tigers

Started by F16_Filur, December 28, 2009, 11:46:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

F16_Filur

Idag såg jag det du beskriver här, för första gången. Vi släppte upp dem i ett träd i morse, där de bestämde sig för att stanna i en halvtimme, och han gjorde exakt så som du beskriver när han tittade upp mot fåglar.

Quote from: Horizon on January 22, 2010, 06:24:56
mmm, varm fönsterbräda... och småfåglar att titta på... livet leker... :)

Gör han sådär med käkarna (hackar och låter) när han ser saker han vill fånga och äta?

ft... det som är, är rätt  :D Hon har mycket att ta igen, efter att ha varit ett mobboffer åt en 2-3 kg tyngre elak katt under ett år, där hon inte velat annat än att leka och bli vän med honom.

QuoteTycker lite synd om lillkissen! Det är hårt att vara längst ner på hackordningen... jaja, such is life.

ft


Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

F16_Filur

Jag tycker alla ska vara vänner  :angel:




























Horizon

Haha vilka fina bilder, så ska det se ut. :)

Angående "hackandet" och käkrörelserna så hörde jag någonstans att det är nedärvt och en sån grej som katten gör när den fångat fågeln och ska döda den. Ett bett över nacken som antingen dödar eller paralyserar när tänderna kapar ryggmärgen (har fåglar sån?). Vet dock inte om det är stämmer. Min katt gjorde ofta så, men mest när han var yngre.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Vitus

Härliga bilder..
Sover katten eller njuter han av putsningen?   :)
Längtar efter katt igen när jag ser bilderna.. hade en härlig katt för 15 år sen.
Han hette Vitus   ;D

F16_Filur

Hehe.. där kommer det fram  :)

Det är inte mina bilder, så jag vet inte. De är spridda på nätet och jag fick dem i ett mail.

griffin

Hade en väldigt tam undulat när jag var i 10-års åldern. Mysig fågel. Men frågan är om ovanstående relation kan bestå...

Fina katter i övrigt. Vi suktar efter husdjur igen (har haft hund och katt men avskaffade pga allergi). Besök i allergihem skulle nog vara intressant. Vi var inne på pudel för några år sen och testade att komma hem till en uppfödare, men det höll i en kvart. Hundar är nog rökt, allergivänliga eller inte. Dock är det kanske fel med uppfödare, det var en aning fler hundar där än i ett normalt hem...

Min fru suktar nu efter katt, mer specifikt siames som skall vara allergivänlig. Jag kan inte säga att jag gillar dem, och tycker väl att de marsvin och fiskar vi har räcker. Men jag saknar katterna, det gör jag. Underbara djur. Vi hade några fina jägare hemma :)
snappahead

Horizon

För mig räcker det med barn. Med djur får man bara mer saker att hålla koll på och de ska ha passning så fort man ska någonstans. ;)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names